Online marketing a hokameraberles.hu oldalon keresztül

Keszthelyi Dorina (2020) Online marketing a hokameraberles.hu oldalon keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Záródolgozat.pdf

Download (560kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a hokameraberles.hu oldal tevekénységeit térképeztem fel és elemeztem. Választásom azért esett erre a cégre, mert a szakmai gyakorlatomat az előbb említett helyen végeztem ezáltal beleláttam a cég működésébe és a vállalati döntésekbe. A szakdolgozatom fő ismertetni a dinamikus fejlődésének, jövőbeli terveinek bemutatását, illetve a SEO alapgondolatainak bemutatása melyet interjúalanyom Kapitány Róbert cégvezető segítségével hajtok végre kvalitatív kutatásként. Minden oldal elsődleges célja a jó konverzió, azaz a minél magasabb látogató/vásárlási arány a lehető legjobb legyen. Ennek elérése érdekében úgynevezett konverziós célokat kell meghatároznunk annak megfelelően, hogy mi is a célunk a weboldalunkkal. A konverzió majd csak akkor fog bekövetkezni, amennyiben a felhasználó végbeviszi az általunk elérni kívánt folyamatot.             A számos hirdetési lehetőségek közül, kell kiválasztanunk azt, ami számunkra a legkedvezőbb. Értem ez alatt az online felületeken megjelenő hirdetéseket, a papíralapú, vagy akár televízióban megjelenő hirdetéseket. Az ATL, BTL, TTL, illetve napjainkban a legjellemzőbb POE elv szerinti marketingkommunikációs eszközök használatát. A termék adottságaiból fakadóan ajánlott megfontolni, hogy melyik csatornán és milyen formában érdemes a leginkább hirdetnünk az általunk elérni kívánt piaci szegmens elérése érdekében.             A szöveges hirdetések legismertebb fajtái a keresőhirdetések. A SEM eszköztárát a SEA, valamint a SEO kollektív használata alkotja. A SEO célja a különböző keresőmotorokban egy adott a cég tevékenységeivel kapcsolatos kulcsszavakra keresve a lehető legjobb pozíciót érjük el találatonként, azaz nem fizetett keresési eredményekre koncentrál. keresőmotorok négy alapvető műveletet hajt végre. A feltérképezést, amikor a botok feltérképezik az oldalakat és a tartalmakat beolvassák, az indexelést, mely során a tartalmi egységeket kategorizálják és kivonatot készítenek az adott oldal tartalmáról.  Ezt követően az algoritmusok rangsorolnak aszerint, hogy melyik tartalom a legrelevánsabb a felhasználó számára, ezt követően a keresőmotor a találati listát a keresésnek megfelelően megjeleníti.             A SEO három alapeleme a technikai, az on-page-, és az off-page SEO melyek együttes használata eredményez harmóniát mind a különféle keresőmotorok, mind a felhasználók számára.  A technikai SEO felel azért, hogy a különböző keresőmotorok képet kapjanak az oldal hitelességéről, az on- page SEO kategóriájába soroljuk azokat a beállításokat, melyek segítségével melyekkel tudathatjuk mások számára, hogy az oldalunkon számukra releváns tartalom található. Az off-page SEO pedig az úgynevezett back linkekért felel. Ezeken felül fontos kulcsszókutatást végeznünk, illetve folyamatosan ellenőrizni, hiszen a három alapelem és az utóbb említett két tevékenység együttes használatával érhetjük el, azt, hogy tartósan a keresőmotorok rangsorolásában elől szerepeljünk.             Az ügyfelekkel való kapcsolattartás céljából a CRM rendszer biztosítja a potenciális ügyfelek igényeinek vizsgálatát, és a minőségi kiszolgálás magas színvonalát. Ezt a rendszert használva a vállalatok kevesebb ügyfelet veszíthetnek és az ügyfelek adatait adatbázisokba is rendezhetik. Ezen felül a rendszerben számos automatizmus beállítására is lehetőségünk nyílik.             A személyre szabott hírlevelek kiválóan alkalmazhatóak a B2C és a B2B marketingben egyaránt. A hírlevelek elkészítésére akár egy CRM rendszer is alkalmas, vagy a Chamaileon oldal, melyből könnyedén integrálhatunk akár a CRM rendszerbe is. Ezen felül számos előnnyel rendelkezik az e-mail marketing, hiszen az internet által nyújtott szolgáltatások közül ez az egyik legrégebbi és kiemelkedően fontos szerepet játszik az online kommunikációban. A hokameraberles.hu jövőképét mindenféleképpen pozitívnak látom, azonban az oldal sikeres működődéhez számos dolgot bevezetnék, illetve változtatnék a már meglévő tevékenységeken. Ilyen például a social médiában való aktív részvétel, hiszen ez napjainkban elengedhetetlen. A cég a gyakorlatom elején egy inaktív profillal rendelkezett. Javaslatomra elkezdtünk rendszeresíteni jelenleg havi egy bejegyzést. illetve már tervben van egy instagramm profil, illetve nemrégiben létrejött a Linkedin profilunk is, mely a B2B kampányokat fogja elősegíteni. Olyan akciókat vetnék be, amik a készpénzforgalmat növelnék, a profitot generálnák. Csomagokat készítenék a termékeinkből, melyeket egyidejűleg szinte azonos felhasználásra bérbe tudnánk adni, kedvező áron. A bérlések növekedésével egy törzsvásárlói programot is létrehoznék, melynek keretén belül kedvezményt biztosítanék a visszatérő bérlőink számára, illetve a hírlevelünkre feliratkozók számára. A törzsvásárlói programról, illetve az esetleges kedvezményekről, új termékekről hírlevelet készítenék, ezekbe tervezek az új termékekről ismertetőt küldeni, illetve a hosszú hétvégékre és ünnepnapokra szóló kedvezményes bérlési lehetőséget, mely csak a feliratkozók számára lenne elérhető.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, e-mail, e-marketing - elektronikus marketing, keresőoptimalizálás, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:42
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:42
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27347

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet