Szolgáltató központok Magyarországon - Egy vállalat számlázási folyamatának standardizálása egy TQM projekt keretein belül

Bernard Péter Tibor (2020) Szolgáltató központok Magyarországon - Egy vállalat számlázási folyamatának standardizálása egy TQM projekt keretein belül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bernard Péter szakdolgozat.pdf] PDF
Bernard Péter szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (193kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat szerkezetileg a következők szerint fog tagolódni: az első részben szeretném bemutatni az SSC fogalmát és a fejlődésének történetét általánosságban, amely elméleti áttekintés után a második részben a magyarországi helyzetet és a szegmens lehetséges jövőjét is felvázolom. Ezek után a harmadik rész alatt az olvasó betekintést nyerhet egy magyarországi Shared Service Center történetébe, felosztásába és egyéb részleteibe. Egy olyan vállalat itthoni irodájáról lesz szó, amelyik az egészségügyi szféra egyik piacvezető szereplője, és jelenléte szinte az egész világ fejlettebb területein mindenhol észlelhető.Ennél a cégnél sikerült megismernem a teljeskörű minőségmenedzsment (Total Quality Management) módszertan elméletét és eszközeit. Ezt az ismeretet a rám bízott fejlesztés során tudtam is kamatoztatni, így célom a Shared Service Center fogalom alapos bemutatása után az, hogy a megismert módszertan és a projekt leírásán keresztül képet adjak a napjaink szolgáltató központjainál jelen lévő projekt alapú megközelítésről, majd ennek a jelenlétnek az okait firtassam.A dolgozat negyedik része tehát a teljeskörű minőségmenedzsmentet mint szemléletet, azon belül a folyamatok életciklusát, majd később a hét lépésből álló problémamegoldó folyamatát fogja bemutatni. Ezt először elméleti szinten ismerhetjük meg, majd eset-tanulmány segítségével, a fejlesztés bemutatásán keresztül láthatjuk majd, hogy a gyakorlatban hogyan alkalmazható a TQM modell.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Majoros Pál
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár, Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék, KKK
Molnár Zsuzsanna
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: TQM (Total Quality Management), minőség, projekt(ek), szolgáltató központ, számlázás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:41
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet