Adminisztratív terhek csökkentése VBA Excel segítségével

Ifj. Dóra János (2020) Adminisztratív terhek csökkentése VBA Excel segítségével. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT.pdf] PDF
ZÁRÓDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (596kB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (104kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖsszefoglalásA folyamatok bevezetése nem változtatja meg az egész rendszer hatékonyságát, viszont mindenképpen segítséget nyújt a napi tevékenységünk során. Ki kell hangsúlyoznom, hogy ez a megoldás több problémát is felvet. Az egyik ilyen, hogy ha a cég életében már nem veszek részt, ezeket a táblákat nem lesz képes az utódom kezelni. A kódolások a saját logikámat képezik, erre nincs rendszer kialakítva, ha valahol egy adat nem kerül módosításra az egész folyamat szétcsúszik. A kódolás nem is a vámügyintéző feladata, nem is várhatnánk el joggal szerintem. Az oka, amiért foglalkoztam a táblázatokkal az azért volt, mert egy nagyobb projektet szeretnék megvalósítani a jövőben, és ez a Shipment (továbbiakban felület).  Egy olyan rendszert, ahol minden user egy adatbázisból dolgozik, a szállítások információit minden társosztály képes lenne elérni. A vállalat működése során megtapasztaltam, hogy mindenki egy nyelvet szeretne beszélni, de még sem látunk tovább a saját osztályunknál. A komfortzóna kényelmét el kell hagyni, a vezetőknek több felelőségük van ebben. A felület lényege, hogy az SAP-ban azonosításra kerülne a vevői kiírás. Az információ továbbítva lenne a felületre, ahol a szállítási és dokumentum kérési instrukciókkal lehetne kiegészíteni a rendelést. A felületen végig lehetne követni a komissiózás folyamatát és a számlázásról mindenki információt kapna. A rendeléshez dokumentumokat is lehetne csatolni, például CMR, Kiviteli Kísérő Okmány, fuvarengedély stb. A felületről adatokat is lehetne lekérdezni, így egy esetleges adóhatósági ellenőrzés során csak a keresett vevői rendelések azonosítószámát kell megadni a rendszerben. A felület összegyűjtené a szállításhoz tartozó összes kiadott és hitelesített dokumentumot. Például, a beszerzés leadja a megrendelését az SAP-ban és megkapjuk a rendelési számot. A rendszerben a rendelés adatai elérhetőek lennének a felületen. Értesítést kapna az alapanyagraktár, hogy ha a szállítás feladásra került a partnertől. A dokumentumokat a partner is feltudja tölteni, így elérhetővé válnak a szállításhoz tartozó dokumentumok. Nem kell emaileket küldeni például a számlákról, fuvarokmányokról, műbizonylatokról. A felületen átláthatóbbak lennének a dokumentumok és könnyen visszakereshetőek. Továbbá, a pénzügy osztálynak nem kell szkennelnie napi 60 dokumentumot, mert már minden a rendszerben elérhető lenne. A raktár is pontosabb képet kapna a napi érkezésekről. Vámolás esetén is feltöltésre kerülne az import vámhatározat, így a raktár meg tudja nézni, hogy az áru valóban le lett-e vámkezelve. Ez egy olyan projekt, ami rengeteg kérdést generál és új fajta megközelítést kíván. Az exporton a szállításoknál végrehajtottam egy kísérletet, az összes nyitott rendelésről információkat vezettem napi szinten. A márciusi hónapban vált indokolttá, nem volt tartható a régi berögződés. Sikeresen csatlakoztak a sales asszisztensek a folyamathoz, a lényeg annyi volt, hogy minden információt, amit vezetnek küldjék meg részünkre. Így már olyan adatokat is láttunk és tudtunk értelmezni, amit eddig soha. A kiszállítások átláthatóbbak lettek, a raktár dolgozókat sem kellett minden percben zaklatni. Mindenki látta, hogy a raktár melyik szállításra fókuszált, megtanultunk klasszifikálni a szállítások kapcsán.  A vírus kapcsán az összetartás példaértékű volt. A jövő kérdése, hogy ha a helyzet normalizálódik, mennyi minden fog megmaradni.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bánhegyi Péter
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Budai László
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Excel, Vám, adminisztráció, logisztikai folyamat, vámkezelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:41
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet