A zsalurendszerek marketingkommunikációs stratégiája az építőiparban

Gyurcsik Fanni (2020) A zsalurendszerek marketingkommunikációs stratégiája az építőiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Leadásra_végleges_Záródolgozat_Gyurcsik Fanni_BGE.pdf] PDF
Leadásra_végleges_Záródolgozat_Gyurcsik Fanni_BGE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_Gyurcsik Fanni.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_Gyurcsik Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (312kB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozat beadásának időpontjában már öt és fél éve vagyok főállásban a Build-Communication Marketingtanácsadó Kft.-nél. A cég kifejezetten az építőiparban tevékenykedő vállalatok, építőipari gyártók marketingtevékenységének elvégzésre szakosodott. A munkahelyen közel négy éve ügyfelem a MEVA Zsalurendszerek Zrt., amelynek nem egyszerű a népszerűsítése a célcsoport korlátozott elérése miatt, és mert nem kifejezetten egy színes és izgalmas termékről van szó. Záródolgozatomban elemzem az elmúlt négy évi munkám eredményét és hatékonyságát és megvizsgálom, hogyan lehetne még jobban csinálni. Hipotézisem, hogy a cég jelenlegi legfontosabb üzeneteit lehet kreatívabb megoldásokon keresztül kommunikálni a célcsoport felé, mint az eddigi eszközök. Szeretnék arra is választ kapni, egyáltalán érdemes-e vagy sem a célcsoport számára kreatívabb megoldásokon keresztül eljuttatni az üzenetet. Forrásként szakmai magyar és angol nyelvű könyveket, interneten található anyagokat és a Build-Communication Kft. engedélyével felhasználható információkat és grafikai anyagokat, cikkeket használtam. A dolgozat első részében tervezett és megvalósított kampányokon keresztül mutatom be a MEVA Zsalurendszerek marketingkommunikációs stratégiáját, illetve magát a vállalatot. A különleges helyzetre való tekintettel röviden megvizsgálom, milyen hatással van a koronavírus az építőiparra és az építőanyag gyártócégek marketingkommunikációjára. A második részben primer kutatáson, kérdőíves felmérés keretén belül megvizsgálom milyen hatással van a kommunikáció a célcsoportra. A kérdőívre összesen 63 fő válaszolt, szinte kivétel nélkül vezető pozíciót betöltő személyek a MEVA célcsoportjából. A záródolgozatom végén a kutatás során szerzett eredmények és a tanulmányaim során szerzett tudásom alapján javaslatot teszek arra, hogyan lehetne még hatékonyabb kampányt tervezni és még könnyebben megszólítani a MEVA célcsoportját, illetve alátámasztom vagy megcáfolom hipotézisem, miszerint lehet és érdemes kreatívabban is kommunikálni az adott B2B célcsoport részére. A kutatási célom megvalósul, hiszen bebizonyosodott, hogy a MEVA zsalurendszerek esetében alkalmazott marketingkommunikációs eszközök eljuttatják a szükséges információkat, a cég üzeneteit a cégcsoport számára. Ez a kérdőíves felmérésből kiderült, hiszen a dolgozat elején felsorolt legfontosabb üzenetek, a cég tulajdonságai nagy arányban megjelentek a felmérésben résztvevők válaszai között: biztonság, gyorsaság, megbízhatóság, modern szellemiség, zöld gondolkodásmód. Ahogyan korábban is részleteztem, a célcsoport kifejezetten szereti a nyomtatott szakmai lapokat, a felmérés ezt is alátámasztotta, hiszen a válaszadók legnagyobb része ezekben találkozott a MEVA üzeneteivel. A szolgáltatás működésével az emberek elégedettek, barátságos, segítőkész és nyitott munkatársakat találnak a cégnél, ami úgy tűnik fontos is nekik. Összességében a válaszadók az átlagnál elégedettebbek a céggel. Hipotézisem elvetettem, a MEVA esetében arra jutottam, hogy nem szükséges egyedi kreatív megoldások megvalósítása a kampányok során, az üzenet hatékonyan eljut a célcsoporthoz, a cég évről-évre sikeresebb. Emellett pedig azt gondolom, hogy a szakmai célcsoport nem igényli a kicsit bohém, játékos üzeneteket a kampányok során, inkább a tényszerű, könnyen érthető, egyszerű és gyorsan közölhető szövegeket és az elegáns megjelenéseket kedveli, valamint ezen a piacon nem fokozza a hatékonyságot, ha az üzenetet kreatívan közöljük. Személy szerint elégedett vagyok a felmérés eredményeivel, olyan visszacsatolást kaptunk, ami pozitív a munkákat tekintve, alátámasztja a módszereinket és megmutatja a hatékonyságát, így néhány apró finomítást kivéve, nem csinálnám máshogy az építőipari anyaggyártó cég, a MEVA Zsalurendszerek Zrt. marketingkommunikációs stratégiáját a jövőben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: MEVA Zsalurendszerek Zrt., marketing, marketingeszközök, marketingkommunikáció, marketingstratégia, marketingtervezés, zsalurendszerek, építőipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:41
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet