Gabrovschek Fanni (2020) Költség. Kockázat. Az INCOTERMS 2020 bevezetése, alkalmazása a nemzetközi ügyletekben, egy magyar KKV működésén keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Gabrovschek Fanni_NG_szakdolgozat_Költség. Kockázat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (93kB) |
Absztrakt (kivonat)
A témaválasztásomat nagyban meghatározta, hogy 2019-ben pályakezdőként egy szállítmányozó cégnél elhelyezkedve betekintést nyerhettem a szakma alapjaiba. Ez biztatott arra, hogy kutatást végezzek a szállítmányozás tekintetében, pontosabban a szállítmányozó szerepkörének alakulásában és a 2020-ban módosított, a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara által publikált új szabványgyűjtemény (INCOTERMS 2020) újításainak megismerésében. 2020 első és ahogy a dolgok állnak, a második negyedévébe is folytatódó járvány okozta megtorpanás a nemzetállamok gazdaságait megrengette. Ez is alapot szolgáltatott a kutatáshoz. Eddig is, de főleg ilyen időkben pedig a „gazdaság nem állhat meg” szellemében az emberek továbbra is adnak-vesznek, de nem mindegy, hogy ki milyen kockázatot vállalva. A téma felvezetéseként szeretném gazdasági helyzetképpel foglalkozni, amik alapjául szakfolyóiratok publicisztikái fognak szolgálni. A nemzetközi kereskedelem szerződéskötési alaki és -tartalmi elemeinek bemutatására a hatályos törvénykönyv fog alapot szolgáltatni, hogy a szállítmányozói szerződést megvizsgáljuk, ennek fényében a szállítmányozó szerepének fontosságára is fényt kívánok deríteni. Kitérek dolgozatomban, és nagy hangsúlyt szánok az INCOTERMS 2010 és 2020 szabványgyűjteményekre, melyek kapcsán megfogalmazódott bennem néhány kérdés: · Maradtak-e továbbra is rendezetlen kérdések, úgymond kiskapuk az új 2020-as szabványgyűjtemény bevezetését követően? · Hogyan lehetne segítséget nyújtani az ügyfeleinknek amikor szerződést kötnek, hogy a későbbieken elkerülhetőek legyenek a reklamációk? · Konténeres szállítás esetén miért nem jó választás a FOB vagy CFR paritások, annak ellenére, hogy ezek vízi klauzulák? Segítségül fognak szolgálni koperi, trieszti és magyar statisztikai adatok a helyzetkép árnyalásában és specialisták értekezései a világjárvánnyá eszkalálódó korona-vírus okozta új helyzetekről, költségekről és kockázatokról. Egy konferenciai előadás anyaga pedig, mely az INCOTERMS 2020 újításait vizsgálhatjuk meg. Mindezekkel kaphatunk egy átfogóbb képet a kereskedelmi gyakorlatokró. A dolgozat során a szerződések általános jellemzőin át a nemzetközi fuvarozási egyezményekig, az INCOTERMS szabványok részletes megismerésén keresztül szeretném érzékeltetni, hogy a nemzetközi ügyletek milyen sokrétűek, szabályozottak. A szabványgyűjtemény csupán egy eszköz arra nézve, hogy könnyítsen a felek közti szerződések megkötésében. Viszont nagyon is kézzelfogható tény, hogy a rövidítések nem ismerete nem mentesíti annak a felekre gyakorolt hatásától, hatálya alól. A szállítmányozót igénybe vevőknek látniuk kell, hogy ezzel nem egy plusz költséget emeltek be az ellátási láncukba, épp ellenkezőleg: kisebb költségek árán csökkentették a kockázataikat. Költség és kockázat, dolgozatom méltán választott címe.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | incoterms, kis- és középvállalkozás - KKV, kockázatok, nemzetközi ügyletek, szerződések, szállítmányozás, tengeri fuvarozás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:41 |
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |