A klímaváltozás napjainkban média és kommunikáció alapján.

Kocza Bonita (2020) A klímaváltozás napjainkban média és kommunikáció alapján. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT KLÍMAVÁLTOZÁS  Kocza Bonita 2020 (9).pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT KLÍMAVÁLTOZÁS Kocza Bonita 2020 (9).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (994kB)
[thumbnail of May 24, Doc 1.pdf] PDF
May 24, Doc 1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (524kB)

Absztrakt (kivonat)

A tudomány egyik legaktuálisabb kérdése a globális felmelegedés. A szakterület aspektusát előtérbe helyezve a klímaváltozás, mint jelenség létező és súlyos globális probléma. Növekvő tendenciát eredményez az extremitások gyakorisága, egzakt, hogy függetlenül az éghajlat-változástól is foglalkozni szükséges az eddigi kárjelenségekkel, ezek okaival, a súlyos materiális és naturális közvetlen és közvetett károk megelőzése, elhárítása érdekében, ami bolygónk jövőjét fenyegeti. Antropogén éghajlatváltozás struktúráját követve, a civilizációnk és a bolygónk jövőjét is meghatározza a későbbiekben az éghajlat szélsőséges alakulása. A scientia az utóbbi időben egészen alábecsülte a klímaváltozást. Az ok okozati összefüggések feltárását is mindenképp magába kell foglalnia, pontosabban a tudás és tájékozottság kibővítése a cél, tekintettel, arra hogy emberek számára is egzakt váljon ennek megértése. Az offenzív kommunikáció stratégiáit célszerű alkalmazni akár a rádiószereplések, televíziós szereplések, újságcikkek, konferenciák segítségével, online felhasználással könnyen felkelthető és célt eredményezhető a társadalom figyelme a klímaváltozás érdekében.  Napjainkban a média szerepe jelentős mértékű a klímaváltozásban, szakdolgozatomban szeretném ennek fontos részleteire, előnyeire, hátrányaira felhívni a figyelmet. Szakdolgozatomban vizsgálni kívánom a klímaváltozás tekintetében és hátterében a média befolyását és folyamatát a társadalomra nézve. Generációk között vizsgálva, hogyan ítélik, illetve miként vélekednek a médián keresztül a klímaváltozásról eltérő korosztályok. Hipotézisemet arra alapozom, miszerint az első generációhoz tartozó korcsoportot (50-70 év között) nagyobb mértékben befolyásolja a média hatása a klímaváltozásról, mint a második csoportot (18-35 év között). Vizsgálni kívánom a klímaváltozás tekintetében és hátterében a média befolyását és folyamatát a társadalomra. Generációk között vizsgálva, hogyan ítélik, illetve miként vélekednek a médián keresztül a klímaváltozásról?  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Zelena András
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Kommunikáció Tanszék, KKK
Glász Regina
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: klímaváltozás, kommunikáció, környezetvédelem, közösségi média, éghajlatváltozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:40
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet