A klímaváltozás napjainkban média és kommunikáció alapján.

Kocza Bonita (2020) A klímaváltozás napjainkban média és kommunikáció alapján. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT KLÍMAVÁLTOZÁS  Kocza Bonita 2020 (9).pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT KLÍMAVÁLTOZÁS Kocza Bonita 2020 (9).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (994kB)
[thumbnail of May 24, Doc 1.pdf] PDF
May 24, Doc 1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (524kB)

Absztrakt (kivonat)

A tudomány egyik legaktuálisabb kérdése a globális felmelegedés. A szakterület aspektusát előtérbe helyezve a klímaváltozás, mint jelenség létező és súlyos globális probléma. Növekvő tendenciát eredményez az extremitások gyakorisága, egzakt, hogy függetlenül az éghajlat-változástól is foglalkozni szükséges az eddigi kárjelenségekkel, ezek okaival, a súlyos materiális és naturális közvetlen és közvetett károk megelőzése, elhárítása érdekében, ami bolygónk jövőjét fenyegeti. Antropogén éghajlatváltozás struktúráját követve, a civilizációnk és a bolygónk jövőjét is meghatározza a későbbiekben az éghajlat szélsőséges alakulása. A scientia az utóbbi időben egészen alábecsülte a klímaváltozást. Az ok okozati összefüggések feltárását is mindenképp magába kell foglalnia, pontosabban a tudás és tájékozottság kibővítése a cél, tekintettel, arra hogy emberek számára is egzakt váljon ennek megértése. Az offenzív kommunikáció stratégiáit célszerű alkalmazni akár a rádiószereplések, televíziós szereplések, újságcikkek, konferenciák segítségével, online felhasználással könnyen felkelthető és célt eredményezhető a társadalom figyelme a klímaváltozás érdekében.  Napjainkban a média szerepe jelentős mértékű a klímaváltozásban, szakdolgozatomban szeretném ennek fontos részleteire, előnyeire, hátrányaira felhívni a figyelmet. Szakdolgozatomban vizsgálni kívánom a klímaváltozás tekintetében és hátterében a média befolyását és folyamatát a társadalomra nézve. Generációk között vizsgálva, hogyan ítélik, illetve miként vélekednek a médián keresztül a klímaváltozásról eltérő korosztályok. Hipotézisemet arra alapozom, miszerint az első generációhoz tartozó korcsoportot (50-70 év között) nagyobb mértékben befolyásolja a média hatása a klímaváltozásról, mint a második csoportot (18-35 év között). Vizsgálni kívánom a klímaváltozás tekintetében és hátterében a média befolyását és folyamatát a társadalomra. Generációk között vizsgálva, hogyan ítélik, illetve miként vélekednek a médián keresztül a klímaváltozásról?  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: klímaváltozás, kommunikáció, környezetvédelem, közösségi média, éghajlatváltozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:40
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet