Stratégiaalkotás a kis- és középvállalkozások gyakorlatában

Bodó Tibor (2020) Stratégiaalkotás a kis- és középvállalkozások gyakorlatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bodó_Tibor_FN4Q9U_VF_Stratégiaalkotás a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.pdf] PDF
Bodó_Tibor_FN4Q9U_VF_Stratégiaalkotás a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Bodó_Tibor_FN4Q9U_VF_Összefoglalás_Stratégiaalkotás_a_kis-_és_középvállalkozások_gyakorlatában.pdf] PDF
Bodó_Tibor_FN4Q9U_VF_Összefoglalás_Stratégiaalkotás_a_kis-_és_középvállalkozások_gyakorlatában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (290kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p align="center"><span style="font-size: 0.9375rem; text-align: left;">A témaválasztásom elsődleges célja volt, hogy egy olyan területet válasszak, amelynek megismerése során olyan tudást és tapasztalatot sajátítok el, amelyet a jövőben is tudom kamatoztatni. Úgy gondolom, hogy akár az életben, akár a vállalkozásban az egyik legfontosabb a megfelelő stratégia kiválasztása, amivel el lehet érni a hosszú távra kitűzött célokat. Rossz stratégia vagy annak hiányában nem vagyunk képesek vagy csak nagy erőfeszítés árán tudjuk a célokat elérni. A dolgozatban a stratégiaalkotó személyiségét is vizsgáltam, ugyanis ő, az aki az egész szervezetet irányítja, a stratégiát kidolgozza, bevezeti és hatással van a korábbi tapasztalati, attitűdje az egész folyamatra.</span><br></p> <p>A szakdolgozatomban két kutatási kérdésre keresetem a választ. Az első kutatási kérdés, hogy hogyan alkalmazzák a gyakorlatban a különböző stratégiaalkotási módszereket a kkv-k és milyen hatással vannak az eredményeikre. A második kérdés során pedig a stratégiaalkotó személyt vizsgáltam, hogy milyen hatással van tapasztalata, attitűdje a vállalkozás sikerességére.</p> <p>A különböző stratégiaelemzési módszereket a vizsgált cégek csak nagyon alacsony százalékban alkalmazzák rendszeresen. Problémának látom, hogy a vállalkozások nagy százaléka nem ismeri, vagy egyszerűen fölöslegesnek tartják az alkalmazásukat. </p> <p>Viszont ismerik a belső erősségeiket, és a külső környezet elemzésével, mint például gazdasági, társadalmi vagy politikai tényezők, minden vállalkozás foglalkozik. Mindemellett a versenytársak erősségeinek az elemzésével is kiemelten foglalkoznak. Amiből azt vonom le, hogy ugyan a stratégia elemzési módszereket, ha nem is használják, bizonyos elemeket azért számításba vesznek a stratégiaalkotók.</p> <p> </p> <p> </p> <p>Az innovációt illetően a mélyinterjú alanyok mindegyike kiemelte fontosságát, hogy a folyamatos fejlesztések a cég lételemei.  A stratégiai felülvizsgálatra is nagy hangsúlyt fektetnek a cégek. Úgy gondolom, hogy a válaszadó cégek körülbelüli 70%-nak a stratégia alkotása és hosszú távú tervezése helytálló, ugyanis a kitűzött növekedési piaci stratégiájuk teljesült. Az elmúlt három évben folyamatosan növekedett a forgalmuk és állításuk szerint elérték vagy túlteljesítették az iparági átlagot. A cégek körülbelüli 30%-ban pedig szükséges lenne a stratégiaalkotásukat felülvizsgálni. Ugyanis jövedelmezőséget tekintve nem érték el az iparági átlagot vagy jövedelmezőségi problémái vannak.</p> <p>Ami a személyre vonatkozó tulajdonságokat illeti az eredményekből egy olyan személy körvonalazódott, aki kitart az elképzelései mellett, a konfliktusokat kiválóan tudja kezelni, kiváló kommunikációs készségekkel rendelkezik, jól tud csapatot irányítani, kitartó munkával és kreativitással oldja meg az elé tárulkozó problémákat. </p> <p>A vállalkozás vezető személyére vonatkozóan a legfontosabb elem azonban a vezető motivációja, ugyanis mindenen döntést ennek függvényében fog meghozni. Ha egy vezető meg van elégedve a cége jelenlegi teljesítményével és nincs külön motivációja, hogy növekedjen, akkor a vállalat stratégiáját illetően is a jelenlegi pozíciójának a megtartására fog koncentrálni. Míg az a személy, aki 5 éven belül szeretné megduplázni a cégének az eredményeit, annak nagy hangsúlyt kell fektetni a stratégiára, sokkal nagyobb kockázatot kell vállalnia.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kis- és középvállalkozás - KKV, stratégia, Stratégia elemzés, Stratégia megvalósítás, Stratégiaalkotás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:44
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 11:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet