Stratégiaalkotás a kis- és középvállalkozások gyakorlatában

Bodó Tibor (2020) Stratégiaalkotás a kis- és középvállalkozások gyakorlatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bodó_Tibor_FN4Q9U_VF_Stratégiaalkotás a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.pdf] PDF
Bodó_Tibor_FN4Q9U_VF_Stratégiaalkotás a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Bodó_Tibor_FN4Q9U_VF_Összefoglalás_Stratégiaalkotás_a_kis-_és_középvállalkozások_gyakorlatában.pdf] PDF
Bodó_Tibor_FN4Q9U_VF_Összefoglalás_Stratégiaalkotás_a_kis-_és_középvállalkozások_gyakorlatában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (290kB)

Absztrakt (kivonat)

A témaválasztásom elsődleges céljavolt, hogy egy olyan területet válasszak, amelynek megismerése során olyantudást és tapasztalatot sajátítok el, amelyet a jövőben is tudom kamatoztatni.Úgy gondolom, hogy akár az életben, akár a vállalkozásban az egyik legfontosabba megfelelő stratégia kiválasztása, amivel el lehet érni a hosszú távrakitűzött célokat. Rossz stratégia vagy annak hiányában nem vagyunk képesek vagycsak nagy erőfeszítés árán tudjuk a célokat elérni. A dolgozatban astratégiaalkotó személyiségét is vizsgáltam, ugyanis ő, az aki az egészszervezetet irányítja, a stratégiát kidolgozza, bevezeti és hatással van akorábbi tapasztalati, attitűdje az egész folyamatra.A szakdolgozatomban két kutatásikérdésre keresetem a választ. Az első kutatási kérdés, hogy hogyanalkalmazzák a gyakorlatban a különböző stratégiaalkotási módszereket a kkv-k ésmilyen hatással vannak az eredményeikre. A második kérdés során pedig astratégiaalkotó személyt vizsgáltam, hogy milyen hatással van tapasztalata,attitűdje a vállalkozás sikerességére.A különböző stratégiaelemzési módszereket a vizsgáltcégek csak nagyon alacsony százalékban alkalmazzák rendszeresen. Problémánaklátom, hogy a vállalkozások nagy százaléka nem ismeri, vagy egyszerűenfölöslegesnek tartják az alkalmazásukat. Viszont ismerik a belső erősségeiket, és a külsőkörnyezet elemzésével, mint például gazdasági, társadalmi vagy politikaitényezők, minden vállalkozás foglalkozik. Mindemellett a versenytársakerősségeinek az elemzésével is kiemelten foglalkoznak. Amiből azt vonom le, hogyugyan a stratégia elemzési módszereket, ha nem is használják, bizonyos elemeketazért számításba vesznek a stratégiaalkotók.  Az innovációt illetően a mélyinterjú alanyok mindegyikekiemelte fontosságát, hogy a folyamatos fejlesztések a cég lételemei.  A stratégiai felülvizsgálatra is nagyhangsúlyt fektetnek a cégek. Úgy gondolom, hogy a válaszadó cégek körülbelüli70%-nak a stratégia alkotása és hosszú távú tervezése helytálló, ugyanis akitűzött növekedési piaci stratégiájuk teljesült. Az elmúlt három évbenfolyamatosan növekedett a forgalmuk és állításuk szerint elérték vagytúlteljesítették az iparági átlagot. A cégek körülbelüli 30%-ban pedigszükséges lenne a stratégiaalkotásukat felülvizsgálni. Ugyanis jövedelmezőségettekintve nem érték el az iparági átlagot vagy jövedelmezőségi problémái vannak.Ami a személyre vonatkozó tulajdonságokat illeti azeredményekből egy olyan személy körvonalazódott, aki kitart az elképzeléseimellett, a konfliktusokat kiválóan tudja kezelni, kiváló kommunikációs készségekkelrendelkezik, jól tud csapatot irányítani, kitartó munkával és kreativitássaloldja meg az elé tárulkozó problémákat. A vállalkozás vezető személyére vonatkozóan alegfontosabb elem azonban a vezető motivációja, ugyanis mindenen döntést ennekfüggvényében fog meghozni. Ha egy vezető meg van elégedve a cége jelenlegiteljesítményével és nincs külön motivációja, hogy növekedjen, akkor a vállalatstratégiáját illetően is a jelenlegi pozíciójának a megtartására fogkoncentrálni. Míg az a személy, aki 5 éven belül szeretné megduplázni a cégénekaz eredményeit, annak nagy hangsúlyt kell fektetni a stratégiára, sokkalnagyobb kockázatot kell vállalnia.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kis- és középvállalkozás - KKV, stratégia, Stratégia elemzés, Stratégia megvalósítás, Stratégiaalkotás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:44
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 11:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet