Gyarmati Andrea (2020) A stratégiaalkotás szerepe a Barfshop Kft. működésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
GyA_A_strategiaalkotas_szerepe_a_Barfshop_Kft_FKMBDM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Osszefoglalas_Gyarmati_Andrea_FKMBDM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (303kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p></p><p></p><p>Szakdolgozatommal a családi vállalkozások stratégiai tervezésének jelentőségére szeretném felhívni a figyelmet. </p> <p>A világ számos országában a gazdaság egyik legfontosabb alappillérének tekinthetőek a családi vállalkozások, nincs ez másképp hazánkban sem. <a></a><a></a><a></a><a>Általánosságban azonban sajnos megállapítható, hogy míg nagyvállalatok esetében a stratégiát tudatosan tervezik meg, a kisvállalatoknál az inkább a véletlen szüleménye, miközben próbálnak alkalmazkodni a folyton változó külső környezethez.</a></p> <p> Az általam vizsgált Barfshop Kft. egy 6 fős „férj-feleség” típusba sorolható, internetes kiskereskedelemmel foglalkozó családi vállalkozás, amely egy speciális étrend, a B.A.R.F. (Bones And Raw Food – hazánkban elterjedt magyar nyelvű megnevezése: nyersetetés) étrend alapvető hozzávalóit biztosítja házi kedvencek számára. A B.A.R.F évtizedek óta alkalmazott etetési módszer külföldön, de Magyarországon csak az elmúlt pár évben kezdett el terjedni. Mivel sokak számára ezidáig ismeretlen termékek kerülnek a Kft. által a piacra és sok állatorvos ellenzi még ezt az étrendet, nagyon fontos szerepe van a stratégiai tervezésnek.</p> <p> </p> <p>A stratégiaalkotás elméleti háttere, és legismertebb stratégiaalkotó modellek bemutatása mellett arra kerestem a választ, hogy az elmélet hogyan ültethető át a gyakorlatba, illetve mennyire van jelen a családi kisvállalkozás mindennapi életében. </p> <p>Megvizsgáltam, hogy az eddig szinte ismeretlen étrend bevezetése során a tervezett célpiac igényeire szabott stratégiai terv került-e kidolgozásra, illetve, hogy a vállalat rendelkezik-e konkrét üzleti célokkal és azok eléréséhez kidolgozott stratégiával, képes-e a folyamatos visszacsatolásnak köszönhetően a piaci változások gyors, és hatékony lekövetésére. </p> <p>A cég életében bekövetkezett eseményeket -a tulajdonosok vidékre költözése, a boltok és a központi raktár Budapesten maradása mellett; az új szolgáltatások beindítása, valamint a gyermekvállalással egybekötött családon belüli tulajdonosváltás - követve elemeztem a Kft. tervezési, mérési és ellenőrzési gyakorlatát. </p><p>Szekunder kutatásom során a hazai és nemzetközi szakkönyvek, szakértői interjúk, szakcikkek tanulmányozása által igyekeztem megismerni a családi vállalkozások gazdaságban betöltött szerepét, szerveződésükből adódó speciális jellemzőiket. </p> <p>Primer kutatásomat az alapítók jövőbeli terveit megismerő interjúval kezdtem, illetve egy piacelemzést végeztem el, mely során kérdőív segítségével mértem fel a tényleges és potenciális vevőkört.</p> <p>A stratégiai környezetelemzés elvégzéséhez a PESTEL modellt és a Porter-féle 5 versenyerő modellt alkalmaztam. A Kft. által jelenleg alkalmazott üzleti koncepciót Pimento Map és Business Model Canvas templét segítségével elemeztem. Végül pedig a korábban említett vizsgálatokra alapozva Balanced Scorecard módszer segítségével összesítettem kutatásom eredményét.<a></a><a></a><a></a><a></a></p> <p>Úgy gondolom, hogy mérete, profilja és családi jellege miatt különösen fontos lenne a Barfshop Kft. esetében a stratégiai tervezés és a számukra legmegfelelőbb kontrolling rendszer kiépítése különös tekintettel a párhuzamos tervezésre. A család és a vállalat vagyona összefonódik, amennyiben nem képesek kellő gyorsasággal reagálni a változásokra az nem csak veszteséges üzlethez, de akár családi tragédiához is vezethet.</p> <p> </p> <p>Szakdolgozatom zárásaként javaslatot tettem arra, hogy milyen tervezési módszerek, illetve kontrolling elemek alkalmazásával tehetnék eredményesebbé a céget.</p><br />
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | balanced scorecard, családi vállalkozás, stratégiai tervezés, tervezés a vállalkozásoknál, versenytársak elemzése |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:44 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 11:13 |
Actions (login required)
Tétel nézet |