A stratégiaalkotás szerepe a Barfshop Kft. működésében

Gyarmati Andrea (2020) A stratégiaalkotás szerepe a Barfshop Kft. működésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of GyA_A_strategiaalkotas_szerepe_a_Barfshop_Kft_FKMBDM.pdf] PDF
GyA_A_strategiaalkotas_szerepe_a_Barfshop_Kft_FKMBDM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Osszefoglalas_Gyarmati_Andrea_FKMBDM.pdf] PDF
Osszefoglalas_Gyarmati_Andrea_FKMBDM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatommal a családivállalkozások stratégiai tervezésének jelentőségére szeretném felhívni afigyelmet. A világ számos országában agazdaság egyik legfontosabb alappillérének tekinthetőek a családivállalkozások, nincs ez másképp hazánkban sem. Általánosságban azonban sajnosmegállapítható, hogy míg nagyvállalatok esetében a stratégiát tudatosantervezik meg, a kisvállalatoknál az inkább a véletlen szüleménye, miközbenpróbálnak alkalmazkodni a folyton változó külső környezethez. Az általam vizsgált BarfshopKft. egy 6 fős „férj-feleség” típusba sorolható, internetes kiskereskedelemmelfoglalkozó családi vállalkozás, amely egy speciális étrend, a B.A.R.F. (BonesAnd Raw Food – hazánkban elterjedt magyar nyelvű megnevezése: nyersetetés)étrend alapvető hozzávalóit biztosítja házi kedvencek számára. A B.A.R.Févtizedek óta alkalmazott etetési módszer külföldön, de Magyarországon csak azelmúlt pár évben kezdett el terjedni. Mivel sokak számára ezidáig ismeretlentermékek kerülnek a Kft. által a piacra és sok állatorvos ellenzi még ezt azétrendet, nagyon fontos szerepe van a stratégiai tervezésnek. A stratégiaalkotás elméletiháttere, és legismertebb stratégiaalkotó modellek bemutatása mellett arrakerestem a választ, hogy az elmélet hogyan ültethető át a gyakorlatba, illetvemennyire van jelen a családi kisvállalkozás mindennapi életében. Megvizsgáltam, hogy az eddigszinte ismeretlen étrend bevezetése során a tervezett célpiac igényeire szabottstratégiai terv került-e kidolgozásra, illetve, hogy a vállalat rendelkezik-ekonkrét üzleti célokkal és azok eléréséhez kidolgozott stratégiával, képes-e afolyamatos visszacsatolásnak köszönhetően a piaci változások gyors, és hatékonylekövetésére. A cég életében bekövetkezetteseményeket -a tulajdonosok vidékre költözése, a boltok és a központi raktárBudapesten maradása mellett; az új szolgáltatások beindítása, valamint agyermekvállalással egybekötött családon belüli tulajdonosváltás - követve elemeztema Kft. tervezési, mérési és ellenőrzési gyakorlatát. Szekunder kutatásom során ahazai és nemzetközi szakkönyvek, szakértői interjúk, szakcikkek tanulmányozásaáltal igyekeztem megismerni a családi vállalkozások gazdaságban betöltöttszerepét, szerveződésükből adódó speciális jellemzőiket. Primer kutatásomat az alapítókjövőbeli terveit megismerő interjúval kezdtem, illetve egy piacelemzéstvégeztem el, mely során kérdőív segítségével mértem fel a tényleges éspotenciális vevőkört.A stratégiai környezetelemzéselvégzéséhez a PESTEL modellt és a Porter-féle 5 versenyerő modellt alkalmaztam.A Kft. által jelenleg alkalmazott üzleti koncepciót Pimento Map és BusinessModel Canvas templét segítségével elemeztem. Végül pedig a korábban említettvizsgálatokra alapozva Balanced Scorecard módszer segítségével összesítettem kutatásomeredményét.Úgy gondolom, hogy mérete, profilja éscsaládi jellege miatt különösen fontos lenne a Barfshop Kft. esetében a stratégiaitervezés és a számukra legmegfelelőbb kontrolling rendszer kiépítése különöstekintettel a párhuzamos tervezésre. A család és a vállalat vagyonaösszefonódik, amennyiben nem képesek kellő gyorsasággal reagálni a változásokraaz nem csak veszteséges üzlethez, de akár családi tragédiához is vezethet. Szakdolgozatom zárásakéntjavaslatot tettem arra, hogy milyen tervezési módszerek, illetve kontrollingelemek alkalmazásával tehetnék eredményesebbé a céget.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: balanced scorecard, családi vállalkozás, stratégiai tervezés, tervezés a vállalkozásoknál, versenytársak elemzése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:44
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 11:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet