Szabó-Gerván Hedvig (2020) Új vállalatirányítási rendszer bevezetése egy informatikai vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
Előnézet |
PDF
Szabó-Gerván Hedvig_HG5GMD_szakdolgozat _0518_final_mod.pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Titoktartási kérelem Szabó-Gerván Hedvig.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (50kB) |
Előnézet |
PDF
osszefoglalas-2020 Szabó-Gerván Hedvig HG5GMD.pdf Download (415kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája, egyúj vállalat irányítási rendszer kiválasztása, majd bevezetésének bemutatása egy informatikai vállalatnál. Dolgozatom első felében fontosnak tartottam, hogy azolvasó kapjon egy elméleti áttekintést, a vállalatirányítási rendszerekkialakulásáról, az ERP rendszerek piacáról, továbbá a Magyarországon elérhetőlegnépszerűbb ERP szoftverekről. Mindezek után bemutatom azáltalam választott vállalatot melynek fő tevékenységi köre azinformatikai szolgáltatások nyújtása a kereskedelmi vállalatok számára. Fontos volt, hogy a vállalat számára a legmegfelelőbb program kerüljön kiválasztásra, melyhez elengedhetetlen, hogy alehető legpontosabb képet sikerüljön feltérképezni, minden probléma a felszínrekerüljön, ezért a kvalitatív kutatási módszer, a csoportos interjúmellett döntöttem.Az interjú a jelenlegirendszerekre összpontosít. Feltárásra kerültek a mostani rendszeralapjai, működése, erősségei, hiányosságai. Továbbá bemutatom a jelenleg használtszoftvereket kitérek a manuális folyamatokra, feltárom azokat a részeket, amikjelenleg nem automatizáltak. Mindezek után részletezem, hogy mely tényezőknehezítik meg a kiválasztás és a későbbiekben a bevezetés folyamatát. Az interjú során kulcsfontosságúnak tartottam, hogyátbeszélésre kerüljön legalább egy, a vállalat életét meghatározó folyamat.Közös konklúzió alapján a vállalat egyik legkiemelkedőbb folyamatára a kasszaértékesítésre esett a választásom.Összegzem a jelenlegi folyamatban felmerült problémákat.Három ERP rendszer bizonyultmegfelelőnek a vállalat számára. A jelenleg használt Microsoft termék, aNavision (Microsoft Dynamics NAV) program legújabb verziójára a MicrosoftDynamics 365 Business Central ERP rendszerre történő átállás lehetősége, és egymagyar fejlesztésű szoftver, amelyet a kis és középvállalkozások részérefejlesztettek. Felmerült a saját ügyviteli rendszer tovább fejlesztése is. Gondoselemzések alapján a magyar fejlesztésű szoftver került kiválasztásra.Külön fejezetben tárgyalom arendszer bevezetését, ahol kitérek a projekt- és időtervre, valamint érintem amigrációs folyamatokat. Részletesen bemutatom a törzsadat struktúrát és kitéreka különböző ügyviteli kategóriákra. Az utolsó fejezetbenrészletesen tárgyalom a kontrolling kialakítását és a költségfelosztást. Úgy gondoltam, hogy a dolgozat végén fontos kitérnem, hogy ajárvány helyzet, illetve a rendkívüli intézkedések mennyiben érintették aprojektet. Összegzem a saját tapasztalataimat, észrevételeimet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Számvitel mester szak (Levelező)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | csoportos interjú, ERP rendszerek, informatikai projekt(ek), kontrolling, könyvelés | ||
SWORD Depositor: | User Archive | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | ||
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:42 | ||
Utolsó módosítás: | 2025. Máj. 18. 06:02 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27286 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27286 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |