Bors Máté (2020) Magyar élsportolók online támogatási rendszere. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BorsMateSzakdolgozat2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Témavázlat és összefoglalás_2020május.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (244kB) |
Absztrakt (kivonat)
Sportolói oldalról van létjogosultsága az őket támogató oldal megalkotásának, mivel a professzionális (látvány) sportágakra és a 16 kiemelt sportágból 3-4, az állam által legfontosabbnak vélt sportra koncentrálódik a támogatások 92%-a. Ezért az olimpiára készülő egyéni sportolók nagy részének valamilyen munkát kell vállalni, így nem tudnak 100%-ban a főállásukra koncentrálni, és ezért rosszabb eredményeket érnek el. A 18 év alatti utánpótlás korosztályban is szükség lenne a támogatásra (főleg a technikai sportágakban), mivel jelenleg nincsen semmilyen ösztöndíj a számukra, csak a nagy cégek által meghirdetett tehetségtámogató programok, amelyeket sokszor csak pár sportág versenyzői pályázhatnak meg. Az új információk alapján a sportolók támogatási rendszerét nem érdemes a szponzorszerzés irányába elvinni, mivel Magyarországon ez a folyamat egyelőre fordított irányú. A sportolóknak kell megkeresni cégeket, amelyek olyan értékeket képviselnek, amivel ők azonosulni tudnak. Valamint egy ez olyan személyes business is egyben, amire nem lehet egy egzakt megoldást adni. A rendszer fejlesztését ezért az adományozó oldalak irányába kell elvinni. Ahhoz, hogy egy ilyen rendszer bevonzza a támogatók tömegét, meg kell találni az emberekre ható legerősebb motivációs tényezőt. A már világhírű rendszerek példáján tanulva, az egyik legfontosabb a megjelenés. Vizuálisan vonzóvá kell tenni az oldalt, és érdekes tartalmakkal kell azt megtölteni. A Kickstarter sikerének fő titka a történetmesélés. A projektek Kickstarterre való regisztrálása egy emberi szűrőn megy keresztül, amely csak a legérdekesebbeket engedi közzétenni, így fenntartva az oldal színvonalát. Az emberek pedig genetikailag úgy vannak kódolva, hogy történeteket mesélnek, így a cég oldalán futó projektek híre gyorsan terjed, ezáltal a látogatók és támogatók száma is növekszik. Fontos az adományozásért járó ajándék is. A legnépszerűbb oldalakon a támogatók valamilyen ellenszolgáltatást kapnak adományukért cserébe. Ez lehet egy még csak induló cég legelső termékének szériájából egy kedvezményes darab, vagy akár előadóművészek új alkotásainak premier előtti bemutatása. Ezeket az ajándékokat a felhasználóknak kell kitalálniuk, mert ők ismerik a legjobban célközönségüket. Meg kell nyerni a fiatalokat figyelmét, mert ők diktálják az új trendeket az interneten. Ezt azzal érhetjük el, hogy az oldalon csak igazolt, fiatal sportolók válogatását láthatják, akik között könnyen szűrhetnek a számukra érdekes korosztályra, nemre, sportra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | állami támogatások, gazdaságosság, informatikai háttér, informatikai rendszer(ek), motiváció, sportpolitika, startup, társasági adó |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:40 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 10:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |