Magyar élsportolók online támogatási rendszere

Bors Máté (2020) Magyar élsportolók online támogatási rendszere. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BorsMateSzakdolgozat2020.pdf] PDF
BorsMateSzakdolgozat2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Témavázlat és összefoglalás_2020május.pdf] PDF
Témavázlat és összefoglalás_2020május.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (244kB)

Absztrakt (kivonat)

<p>Sportolói oldalról van létjogosultsága az őket támogató oldal megalkotásának, mivel a professzionális (látvány) sportágakra és a 16 kiemelt sportágból 3-4, az állam által legfontosabbnak vélt sportra koncentrálódik a támogatások 92%-a. Ezért az olimpiára készülő egyéni sportolók nagy részének valamilyen munkát kell vállalni, így nem tudnak 100%-ban a főállásukra koncentrálni, és ezért rosszabb eredményeket érnek el.  A 18 év alatti utánpótlás korosztályban is szükség lenne a támogatásra (főleg a technikai sportágakban), mivel jelenleg nincsen semmilyen ösztöndíj a számukra, csak a nagy cégek által meghirdetett tehetségtámogató programok, amelyeket sokszor csak pár sportág versenyzői pályázhatnak meg. </p><p> <span style="font-size: 0.9375rem;">Az új információk alapján a sportolók támogatási rendszerét nem érdemes a szponzorszerzés irányába elvinni, mivel Magyarországon ez a folyamat egyelőre fordított irányú. A sportolóknak kell megkeresni cégeket, amelyek olyan értékeket képviselnek, amivel ők azonosulni tudnak. Valamint egy ez olyan személyes business is egyben, amire nem lehet egy egzakt megoldást adni. A rendszer fejlesztését ezért az adományozó oldalak irányába kell elvinni. </span></p><p> <span style="font-size: 0.9375rem;">Ahhoz, hogy egy ilyen rendszer bevonzza a támogatók tömegét, meg kell találni az emberekre ható legerősebb motivációs tényezőt. A már világhírű rendszerek példáján tanulva, az egyik legfontosabb a megjelenés. Vizuálisan vonzóvá kell tenni az oldalt, és érdekes tartalmakkal kell azt megtölteni. A Kickstarter sikerének fő titka a történetmesélés. A projektek Kickstarterre való regisztrálása egy emberi szűrőn megy keresztül, amely csak a legérdekesebbeket engedi közzétenni, így fenntartva az oldal színvonalát. Az emberek pedig genetikailag úgy vannak kódolva, hogy történeteket mesélnek, így a cég oldalán futó projektek híre gyorsan terjed, ezáltal a látogatók és támogatók száma is növekszik. Fontos az adományozásért járó ajándék is. A legnépszerűbb oldalakon a támogatók valamilyen ellenszolgáltatást kapnak adományukért cserébe. Ez lehet egy még csak induló  </span><span style="font-size: 0.9375rem;">cég legelső termékének szériájából egy kedvezményes darab, vagy akár előadóművészek új alkotásainak premier előtti bemutatása. Ezeket az ajándékokat a felhasználóknak kell kitalálniuk, mert ők ismerik a legjobban célközönségüket. Meg kell nyerni a fiatalokat figyelmét, mert ők diktálják az új trendeket az interneten. Ezt azzal érhetjük el, hogy az oldalon csak igazolt, fiatal sportolók válogatását láthatják, akik között könnyen szűrhetnek a számukra érdekes korosztályra, nemre, sportra.</span></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros György
Belső
Mestertanár, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: állami támogatások, gazdaságosság, informatikai háttér, informatikai rendszer(ek), motiváció, sportpolitika, startup, társasági adó
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:40
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet