A vállalati fenntarthatóság kérdései a Balázs-Diák Kft.-nál

Tamás Noémi (2020) A vállalati fenntarthatóság kérdései a Balázs-Diák Kft.-nál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Tamás Noémi MPHU2H.pdf] PDF
Szakdolgozat Tamás Noémi MPHU2H.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_TO_Tamás_Noémi_MPHU2H.pdf] PDF
BA_TO_Tamás_Noémi_MPHU2H.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p>Szakdolgozatomban azért szerettem volna a társadalmi felelősségvállalásról írni, mert fontosnak tartom, hogy a vállalatok ne marketing tevékenységként gondoljanak a CSR-re, hanem olyan valós felelős szemléletként és tevékenységként, amely hozzájárulhat a vállalat presztízsének növeléséhez.</p> <p>Sokan úgy vélik, hogy a nagyvállalatoknak van csak elég pénzük és erőforrásuk, hogy felelős vállalati kezdeményezeseket indítsanak, én úgy gondolom, hogy a kisebb vállalkozások is sokat tehetnek. </p> <p>Éppen ezért szakdolgozatom célja is, hogy bemutassam a vállalatok, ezen belül a kis- és középvállalatok (kkv-k) társadalmi felelősségvállalásának szemléletét, és a kapcsolódó gyakorlati vonatkozásokat, példákat. </p> <p>Szakdolgozatomban egy konkrét példán keresztül (Balázs-Diák Kft.) bemutatom, hogy a kkv-k hogyan alkalmazzák a CSR-t, miben tudnának fejlődni még, mik azok a CSR elgondolások, amiket már használnak. Melyek azok a tevékenységek, amelyeket már alkalmaznak, de nem tudják, hogy azok is CSR tevékenységek közé sorolhatók.</p> <p>A Balázs-Diák Kft. CSR tevékenységének vizsgálatán keresztül szeretném feltárni a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos kezdeményezéseik sikerességét.</p> <p>Azért a Balázs-Diák Kft.-ről írtam, mert szerettem volna megtudni, hogy egy KKV, azon belül is egy taneszközök gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cég milyen CSR tevékenységeket végez.</p> <p>Szakdolgozatom elkészítéséhez primer kutatást végeztem, azon belül kvalitatív és kvantitatív módszerrel történt a kutatásom. A kvalitatív kutatásom interjú formájában történt a Balázs-Diák Kft. ügyvezetőasszonyával, Balázs Virággal. Kvantitatív kutatásom kérdőív formában készült, melynek kitöltői különböző cégeknél dolgozó személyek. </p> <p>A kutatásból kiderült, hogy az emberek többsége hallott már a CSR-ről, tudja pontosan mit is jelent a fogalom. Fontos az embereknek, hogy egy cég CSR tevékenységeket folytasson. Az is kiderült, hogy a legtöbb cég, főleg nagyvállalat nem igazán vonja be munkavállalóit CSR tevékenységeibe. A legtöbb munkavállaló pedig szívesen részt venne a CSR tevékenységekben. </p> <p>Az ügyvezetőasszonnyal készített interjú alapján és a cég megismerése után úgy vélem, hogy a Balázs-Diák Kft. jól és körül tekintően végez CSR tevékenységeket. A vezetők megfelelően átadták munkavállalóiknak szemléletmódjukat, nagyon fontos és hasznos, amit a gyerekek oktatásának jobbá tételéért tesznek. Példa értékűen bánnak dolgozóikkal és üzleti partnereikkel. </p> <p>Viszont a CSR tevékenységeiket jobban is kommunikálhatják, mert ezzel jobb megítélést érhetnének el vevőiktől, az intézmények fenntartóitól és partnereiktől.  Ezzel partnereiket is tudnák segíteni és buzdítani arra, hogy ők is felelős vagy felelősebb vállalattá váljanak. </p><br />

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Géring Zsuzsanna Margit
Belső
Tud.fomunk., Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, fenntarthatóság, stakeholder(ek), társadalmi felelősségvállalás, vállalati felelősség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:37
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet