Tamás Noémi (2020) A vállalati fenntarthatóság kérdései a Balázs-Diák Kft.-nál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat Tamás Noémi MPHU2H.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_TO_Tamás_Noémi_MPHU2H.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban azért szerettemvolna a társadalmi felelősségvállalásról írni, mert fontosnak tartom, hogy avállalatok ne marketing tevékenységként gondoljanak a CSR-re, hanem olyan valósfelelős szemléletként és tevékenységként, amely hozzájárulhat a vállalatpresztízsének növeléséhez.Sokan úgy vélik, hogy anagyvállalatoknak van csak elég pénzük és erőforrásuk, hogy felelős vállalatikezdeményezeseket indítsanak, én úgy gondolom, hogy a kisebb vállalkozások issokat tehetnek. Éppen ezértszakdolgozatom célja is, hogy bemutassam a vállalatok, ezen belül a kis- ésközépvállalatok (kkv-k) társadalmi felelősségvállalásának szemléletét, és akapcsolódó gyakorlati vonatkozásokat, példákat. Szakdolgozatomban egy konkrétpéldán keresztül (Balázs-Diák Kft.) bemutatom, hogy a kkv-k hogyan alkalmazzáka CSR-t, miben tudnának fejlődni még, mik azok a CSR elgondolások, amiket márhasználnak. Melyek azok a tevékenységek, amelyeket már alkalmaznak, de nemtudják, hogy azok is CSR tevékenységek közé sorolhatók.A Balázs-Diák Kft. CSR tevékenységénekvizsgálatán keresztül szeretném feltárni a társadalmi felelősségvállalássalkapcsolatos kezdeményezéseik sikerességét.Azért a Balázs-DiákKft.-ről írtam, mert szerettem volna megtudni, hogy egy KKV, azon belül is egy taneszközökgyártásával és forgalmazásával foglalkozó cég milyen CSR tevékenységeket végez.Szakdolgozatomelkészítéséhez primer kutatást végeztem, azon belül kvalitatív és kvantitatívmódszerrel történt a kutatásom. A kvalitatív kutatásom interjú formájában történta Balázs-Diák Kft. ügyvezetőasszonyával, Balázs Virággal. Kvantitatív kutatásomkérdőív formában készült, melynek kitöltői különböző cégeknél dolgozószemélyek. A kutatásból kiderült,hogy az emberek többsége hallott már a CSR-ről, tudja pontosan mit is jelent afogalom. Fontos az embereknek, hogy egy cég CSR tevékenységeket folytasson. Azis kiderült, hogy a legtöbb cég, főleg nagyvállalat nem igazán vonja bemunkavállalóit CSR tevékenységeibe. A legtöbb munkavállaló pedig szívesen résztvenne a CSR tevékenységekben. Az ügyvezetőasszonnyalkészített interjú alapján és a cég megismerése után úgy vélem, hogy aBalázs-Diák Kft. jól és körül tekintően végez CSR tevékenységeket. A vezetőkmegfelelően átadták munkavállalóiknak szemléletmódjukat, nagyon fontos éshasznos, amit a gyerekek oktatásának jobbá tételéért tesznek. Példa értékűenbánnak dolgozóikkal és üzleti partnereikkel. Viszont a CSRtevékenységeiket jobban is kommunikálhatják, mert ezzel jobb megítéléstérhetnének el vevőiktől, az intézmények fenntartóitól és partnereiktől. Ezzel partnereiket is tudnák segíteni ésbuzdítani arra, hogy ők is felelős vagy felelősebb vállalattá váljanak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, fenntarthatóság, stakeholder(ek), társadalmi felelősségvállalás, vállalati felelősség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:37 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 10:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |