Gyula Dániel (2020) A Raiffeisen Bank válaszai a digitális kihívásokra. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat - FAN0OY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (959kB) |
|
PDF
Témavázlat és összefoglalás_2020május.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (182kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vizsgálat kapcsán megfogalmazottkérdéseket alapul véve, a szakdolgozat fő megállapításai a következők:1. Adolgozathoz felhasznált vizsgálatok eredményeként megállapítható, hogy ahagyományos pénzügyi intézmények, amelyek a bizalomra építve jelentősügyfélkört és hálózatot építettek fel, a FinTech területen új, piacképesdigitális szolgáltatók bevonásával vagy pedig azokkal társulva, a digitálisszolgáltatások széles körét kínálva maradhatnak helyi, regionális vagy akárvilágpiaci szinten, hosszú távon versenyképesek. 2. Ahagyományos pénzügyi szolgáltatók a technológiai fejlődés, az ügyféligényekmegváltozása és a piacra lépő új, innovatív szolgáltatásokat kínáló FinTechcégek hatására új, alapjaiban megváltozó termék-, technológiai-, marketing- ésárazási stratégiával, szervezeti felépítéssel képesek hosszabb távon isversenyképesek maradni. 3. Aglobális járvány felerősíti a digitális megoldások iránti igényt éskikényszeríti, hogy a pénzügyi szolgáltatók gyorsítsák meg a kínáltszolgáltatásaik, az alkalmazott technológiáik és a működési mechanizmusaikátalakítását.4. Ajelentős változások ellenére – feltételezve, hogy a bizalom és a személyesség atovábbiakban is a pénzügyi szektor működésének egyik alappillére marad –várhatóan a jövőben is szükség lesz a közvetlen személyességet legjobbanbiztosító banki hálózatokra, bankfiókokra, de jelentősen átalakuló tevékenységikörrel.5. ARaiffeisen Bankcsoport regionális jelenléttel, történelmileg jelentős múlttal,stabil szakmai és anyagi háttérrel rendelkezik. A Raiffeisen Bank Zrt. a hazaidigitális átalakulásban elért eredmények és a csoport szinten elindítottfejlesztési és inkubációs programok folytatásával a digitalizálás terén amagyarországi középmezőnyben helyezkedik el, és képesnek tűnik arra, hogyhosszabb távon meg tudjon felelni a FinTech cégek és a hagyományos pénzintézetiversenytársak kihívásainak a digitális pénzügyi szolgáltatások,szolgáltatáscsomagok területén.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, fintech, közgazdaság, menedzsment, open banking |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:37 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 10:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |