Cloud Computing alkalmazása és felhő alapú szoftverek bevezetésének elemzése

Tóth Roland (2020) Cloud Computing alkalmazása és felhő alapú szoftverek bevezetésének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Toth_Roland_Szakdolgozat.pdf] PDF
Toth_Roland_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (725kB)
[thumbnail of BA_TO_Toth_Roland_NKXHEV.pdf] PDF
BA_TO_Toth_Roland_NKXHEV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (337kB)

Absztrakt (kivonat)

<p><p><b><span lang="EN-US">A szakdolgozat részletes vázlata:</span></b><b><span lang="EN-US"></span></b></p> <p><br></p> <p><span lang="EN-US">Tartalomjegyzék</span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361727">1.     Bevezetés 3</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361728">2.     Cloud Computing. 5</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361729">2.1 Témához kapcsolódó kifejezések. 5</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361730">2.2 Érvek a felhőalapú számítástechnika mellett és ellen. 6</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361731">3.     Piacvezető cégek és szolgáltatók. 9</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361732">3.1. Microsoft 9</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361733">3.1.1. Microsoft Cloud platform: Microsoft Azure. 10</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361734">3.1.2. Felhő Szolgáltatások. 10</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361735">3.1.3. Azure Virtuális Gépek. 11</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361736">3.1.4. Adatkezelés és tárolás 11</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361737">3.1.5. Web Applikációk. 11</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361738">3.2. Google. 12</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361739">3.2.1. Projektek. 12</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361740">3.2.2. Szolgáltatások. 13</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361741">3.1.3.      Erőforrások. 14</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361742">3.3. Amazon. 14</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361743">3.3.1. Amazon Elastic Compute Cloud. 15</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361744">3.3.2. AWS Cloud Platform.. 16</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361745">3.3.3. Fejlesztői eszközök. 16</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361746">3.3.4. Biztonságért felelős eszközök. 17</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361747">3.4. A vizsgált piaci részvevő, az SAP cég története: 17</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361748">3.4.1. SAP Felhő Platform.. 18</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361749">3.4.2. A SAP Felhő Platform felépítése. 18</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361750">4.     Az SAP vizsgált szoftverkörnyezetei 20</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361751">4.1. Neo környezet 20</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361752">4.2. Cloud Foundry. 21</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361753">4.2.1. A Cloud Foundry-n tárolt erőforrások helye. 22</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361754">4.2.2. A Cloud Foundry komponensek kommunikációja. 22</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361755">4.2.3. A Cloud Foundry működése. 22</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361756">4.2.4. Hogyan rendszerezi a CF a munkaterületeket és a felhasználókat 23</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361757">4.2.5. Az appok futása. 24</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361758">4.3 Összegzés 24</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361759">5.     Vizsgált Szolgáltatási fajták. 26</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361760">5.1.     SaaS. 26</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361761">5.2.     On-Premise. 27</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361762">5.3.     Összehasonlítás 28</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361763">6.     SAP Advanced Compliance Reporting Service. 30</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361764">6.1.     ACRS működése. 30</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361765">6.2. Elérhető funkciói Magyarországon. 32</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361766">6.3. Alkalmazása egy modell vállalatnál és megtérülési mutatói 33</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361767">7.     SAP Enable Now.. 37</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361768">7.1.     Általános leírás 37</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361769">7.2.     Vizsgált funkciók és lehetőségek. 38</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361770">7.3.     Megtérülés számítás a különböző szektorokban. 39</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361771">7.3.1. Multinacionális vállalatok. 39</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361772">7.3.2. KKV-szektor 41</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361773">7.3.3. Ügyintézési szektor 42</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361774">8.     Összegzés 44</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361775">9.     Hivatkozások: 47</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361776">9.1.     Irodalomjegyzék. 47</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><span lang="EN-US"><a href="file:///C:/Users/I533339/Desktop/VÉGLEGES/BA_TO_Tóth_Roland_NKXHEV.docx#_Toc40361777">9.2      Ábrajegyzék. 48</a></span><span lang="EN-US"></span></p> <p><b><span lang="EN-US"> </span></b></p> <p><b><span lang="EN-US"> </span></b></p> <p><b><span lang="EN-US"> </span></b></p> <p><b><span lang="EN-US"> </span></b></p> <p><b><span lang="EN-US">ÖSSZEFOGLALÁS</span></b><span lang="EN-US"></span></p> <p><b><span lang="EN-US">Cloud Computing alkalmazása és felhő alapú szoftverek<br> bevezetésének elemzése</span></b></p> <p><span lang="EN-US">_________________________________________________</span></p> <p><b><span lang="EN-US">Tóth Roland</span></b></p> <p><b><span lang="EN-US">Nappali, Gazdaságinformatikus szak Logisztikai Specializáció</span></b></p> <p><br></p> <p><span lang="EN-US"> </span></p> <p><span lang="EN-US">         </span>            Témaválasztásom indoklása, hogy ez év elején kezdtem új munkahelyemen, az SAP Hungary Kft.-nél, ahol a feladatom felhő alapú alkalmazások monitorozása. Előtte a Kis- és középvállalkozás szektorban dolgoztam, ahol rengeteg folyamatot lehetne optimalizálni és problémákat megoldani, ha több szoftvert alkalmaznának a cégek. A felhő szolgáltatások piaca folyamatosan nő és egyre több lehetőség van a Cloud Computingban, ami továbbra is a számítástechnika egyik húzó iránya lehet.</p> <p>         Dolgozatom elején megjelölöm a felhő szolgáltatók piacának vezetőit, röviden ismertetem a cégek történetét, majd a szolgáltatásaikat részletezem. A négy piacvezető cég után a jelenlegi munkahelyemmel is hasonlóan teszek. Ezután két szoftver környezetet, a Neo platformot és a Cloud Foundryt hasonlítom össze. A fő különbségek, hogy a Neo környezet kötöttebb. Ott csak 3 kódolási nyelvet lehet használni, kizárólag Hana adatbázissal használható, a többi nem kompatibilis vele, ezáltal egy drágább megoldás. Talán a legfőbb különbség, hogy a Cloud Foundry nyílt forráskódú, szabadabban használható ezért több lehetőség van benne a jövőre nézve.</p> <p> </p> <p>         Dolgozatom következő szakaszában az általam vizsgált szolgáltatási fajtákat mutatom be. Ismertetem a Szoftver mint szolgáltatás (SaaS) és az onPremise tulajdonságaikat és különbségeiket. Ezeket az összegzésben 3 fő kategóriára bontottam, mint idő, költségek és biztonság. Idő tekintetében a felhő alapú megoldás beüzemelése pár hónap, míg az onPremise lehetőségnél figyelembe kell venni az infrastruktúra kiépítését, a megfelelő munkaerő megszerzését vagy kitanítását a beüzemelési időn kívül. Idő tekintetében fontos tényező a frissítésekre és az esetleges problémák megoldására szánt idő, amik lényegesebben hosszabb folyamatok onPremise esetében. A költségeket nézve a felhő alapú rendszerrel együtt kapjuk az ottani dolgozók szakértelmét, az infrastruktúrát, a frissítések is problémák kezelését. Ezek mind költséges tényezők. Hiába épít ki egy vállalat egy adott időben jó infrastruktúrát, ha arra fél éven belül van egy sokkal hatékonyabb megoldás, anyagi csőd lenne lecserélni, ennek következtében viszont hátrányhoz juthat a piacon. A biztonsági tényező az, ahol az onPremise előnyösebb megoldás, hiszen nem kerülnek ki harmadik félhez az adatok. Az utóbbi években nagy hangsúly volt a felhő szólalgatások biztonságosságán, de még mindig jobban bíznak a saját maguk által kezelt adatbázisokban. </p> <p>         Primer és kvalitatív kutatásom eredménye szerint folytattam tovább a dolgozatom. Két általam is monitorozott alkalmazást ismertetek, amelyek elérhetőek onPremise és felhő formában is.</p> <p>Az első az ACR, ami egy jelentés készítő alkalmazás. Ismertetem a működésének menetét, majd a funkcióit és előnyeit. Magyarországon két fő funkciója elérhető, az egyik a hátrasolt adó a másik pedig az általános forgalmi adó. Rövid interjúban megkérdeztem egy az aktuális piacon dolgozó könyvelőt a szoftver esetleges alkalmazásának előnyeiről és hátrányairól, illetve, hogy az ő munkáltatójára, a DIAGEO-ra ez milyen hatásokkal lehetne. Az aktuális átlagbérekkel számoltam az alkalmazás használatának megtérüléseit egy olyan helyzetben, amikor a vállalat az érintett szektorokra bővítést tervezett. Számításokat végeztem a felszabadult munkaerő áthelyezésével kapcsolatosan is, viszont a piacra jellemző büntetéseket és az otthoni munkavégzés miatti kedvezőbb rezsi költségekkel nem számoltam mivel </p> <p> </p> <p>nem tudtam a pontos adatokat. Összességében az 5 fős munkaerő bővítés helyett az alkalmazás beüzemelésével a két adó osztályon havi szinten 1,460,138 forint, a munkaerő átcsoportosításával pedig 3,867,364 forint munkabért takarítana meg a vállalat havi szinten. Mindamellett, hogy ez munkamorál javuláshoz, otthoni munkavégzés lehetőséghez és gyorsabb és egyszerűbb folyamatokhoz vezetne éves szinten 81,456,012 forinttal lehetne csökkenteni a személyi jellegű ráfordításokat, tehát ezalatt az éves költség alatt megéri alkalmazni az ACR felhő alapú szoftvert.</p> <p>         A következő alkalmazás a SEN, amely a munkaerő tanítását és továbbképzését segíti, illetve van egy funkciója, amivel minden oktatói anyag egy pillanat alatt elérhető akár egy problémára célzottan is. Több interjú után három szektorban végeztem vizsgálatot. </p> <p>         Minden szektorban a vizsgálataim során, amiket az interjúkból kapott adatok és körülmények alapján végeztem egységesen kiderült, hogy az alkalmazás bevezetése pozitív hatással lenne a költségek csökkentésére, a munkamorálra és a teljesítményre. Egyedül a BOSCH hatvani üzemében dolgozó interjú alanyom mondta azt, hogy náluk tökéletesen működik a betanítási folyamat és semmilyen változtatásra nincs szükség a tapasztalatai szerint. </p> <p>         Multinacionális vállalatok esetében, ahol ezer alkalmazott végez napi szinten egy 3 perces folyamatot 150 alkalommal egy nap, ha mindösszesen 5 másodperccel optimalizálunk akkor az éves szinten több mint 50 millió forint költséghatékonysághoz vezethet. Vizsgált alkalmazásom adott bolt hálózat üzleteinél való bevezetésének eredménye 3 alkalmazottnál heti 6 óra megtakarítás, ami 763,785 forint bérköltségnek felelne meg. Az alkalmazás éves használati díja 126,000 forint a három felhasználóra, tehát egy üzletnél 637,758 forint, 50-nél pedig több mint 31 millió forint megtakarítást jelent egy évre.</p> <p>         A KKV szektorban egy szállítmányozással foglalkozó vállalatot vizsgáltam, ahol a piaci előny a gyors munkavégzésből származik, napi bontásra vannak kiadva a fuvarok ezért a szervezés egy kritikus pont. Nemrég vásárolt meg egy szoftvert, amelyben az adminisztrátorok a fuvarokat jegyzik és amiből a fuvarszervezők a </p> <p> </p> <p>munkákat adják ki. A pontatlanság és a leterheltség nagy probléma, ezért két fővel szeretnék bővíteni a csapatot. A SEN bevezetésével havi 21,000 forint kiadással 633,000 forint munkabért takarítani meg a cég és a fuvarszervezőknek sem kellene túlórázniuk.</p> <p>         Az ügyintézési szférában a problémák legtöbb esetben a szoftverek használásából származnak. A munkakezdő alkalmazottaknak több hónapra van szüksége, hogy magabiztosan kezeljék a céges szoftvereket, addig pedig az ő munkavégzésük lassabb, a tapasztalt kollégákat pedig sokszor leterhelik. Sok esetben fordul elő, hogy kiosztott feladatkörök vannak, de az ügyfelek nem minden feladatkörre egységesen jönnek ezért egy-egy alkalmazott túlterhelt lesz, de a többiek nem tudnak neki segíteni. Ezekre a problémákra tökéletes megoldás lenne a SEN alkalmazás. Ennek alkalmazásával nem lenne szükség a plusz munkaerő felvételére, hiszen a jelenlegi állomány munkavégzése sokkal optimálisabb lenne. Számításaim szerint ez havi 654,000 forint helyett 28,000 forint költséggel járna, azaz 626,000 forintot megtakarítana a cég amellett, hogy optimalizálná a munkavégzést és ezáltal egyszerűsíteni, illetve növelné a munkamorált és az ügyfelek elégedettségét.</p> <p>         Vizsgálatom eredménye, hogy az adott piaci helyzetekben és a rendelkezésemre álló adatok szerint pozitív hatásokat váltana ki az alkalmazások használata. A jelenlegi világszíntű karantén helyzetre is megfelelő megoldás az otthoni munkavégzés segítése a felhő alapú szoftverek alkalmazása. A SEN minden olyan cégnek jó megoldás lehet a fentebb említett problémákra, ahol használnak céges szoftvereket bármilyen folyamatra, legyen az adminisztráció, raktározás, pénzügyek stb.</p> <p>         Az ACR magyarországi funkciói elég behatároltak, de a megfelelő szektorban szintúgy megérné alkalmazni a fent említett éves költség alatt az adott piaci helyzetben a rendelkezésemre álló adatokkal<b><span lang="EN-US"></span></b></p><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Garai Ábel
Belső
egyetemi adjunktus, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alkalmazások, applikációk, cégek, cloud, felhő
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:36
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet