Fogyasztói magatartás és a hatékony kommunikáció modelljének kapcsolata Anyák napi online kampánytervezés a La Boite ajándékdobozokat értékesítő webshop számára

Barsi Zsuzsanna (2020) Fogyasztói magatartás és a hatékony kommunikáció modelljének kapcsolata Anyák napi online kampánytervezés a La Boite ajándékdobozokat értékesítő webshop számára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat végleges_A8L0QF.pdf] PDF
Szakdolgozat végleges_A8L0QF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Barsi_Zsuzsanna_A8L0QF.pdf] PDF
BA_TO_Barsi_Zsuzsanna_A8L0QF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (412kB)

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányom során szerettem volnafeltárni azt, hogy a fogyasztók milyen belső motiváció miatt vásárolnak, milyentényezők befolyásolják ezt, és hogy milyen fogyasztói magatartásokkaltalálkozhattunk. Kutatásomban arra is kitértem, hogy a vásárlókat mi motiváljadöntéseik során, milyen lépéseken keresztül jutottak el a vásárlásig, valamintmilyen vásárlási magatartási formákkal találkozhattunk.Dolgozatom második felében egykomplett online kampánytervet készítettem az Anyák napjára fókuszálva. A tervsorán meghatároztam a célcsoportomat, a reklám üzenetét, a költségkeretet,amivel kalkulálhattam, a reklámcsatornákat, a marketingkommunikációseszközöket, amivel vásárlásra ösztönöztem volna a fogyasztókat. A kampányt asaját vállalkozásomon keresztül terveztem meg és a hirdetéseket a La BoiteBudapest közösségi média oldalaira optimalizáltam. A kampányterv céljaként azeladás mellett a márkaépítést is kitűztem, hiszen az ajándékpiacon még nemszéles körben ismert termékekkel dolgoztam.A projekt a Dream Academy Bt.-nkeresztül működik a mai napig, ami egy hallgatói vállalkozás és már két lezártüzleti évvel rendelkezik. A beltagi és az ügyvezetői szerepkör is rám hárult. Akültagom, egy volt Team Academy-s hallgató, Katona Zsófia. Ketten működtetjük avállalkozást 2019.02.13.-a óta.A La Boite projekt kialakítása2017 novemberében kezdődött. Ekkor még más volt a cég szerkezete, 6 fővelműködött. Alapötletként merült fel, hogy az időhiánnyal küszködőknek, valamintaz olyan férfiaknak és nőknek, akiknek nincs ötletük vagy kedvük az ajándékokongondolkodni, segítsünk. Lényegében egy olyan szolgáltatást hoztunk létre,amiben termék is van, és a vásárló kényelmét szolgálja. A termék egyajándékdoboz, amit a vállalkozásban lévők készítenek el, a vásárlónak semmi másdolga nincs már vele, csak meglepni azt, akinek szánta az ajándékot. Tehát, egyteljesen kész, díszített, ajándéktárgyakkal megtöltött dobozt kap kézhez a vevő. Az Anyák napját május elsővasárnapján ünneplik Magyarországon. Maga az ünnepválasztás azért is fontos,mert ez az egyetlen olyan pirosbetűs nap, amikor a férfiak nem kényszerkéntélik meg az ajándékvásárlást. Ilyenkor sokkal nagyobb felvevő piacra lehetfókuszálni, hiszen a férfiak mellett a nők is ajándékokkal lepik megszeretteiket. Szerencsére nem csak az anyákat, hanem a nagymamákat,dédnagymamákat, keresztanyákat is ünneplik ezen a napon, tehát nagyobb is azesély rá, hogy egy személy több ajándékot választ. Emellett, a 21. században anők szerepvállalása egyre erősödő tendenciát mutat, ami a nők szerepének atársadalmi megítélését is átformálta. Ennek köszönhetően, az ajándékok pénzbeliértéke megnövekedett, eszmei értéke pedig felértékelődött.Ebben a kialakult válsághelyzetbenaz ünnepeknek sokkal fontosabb szerepük lett, mint korábban. A húsvétiünnepeket is jobban várták az emberek, mint eddig. Igaz, szűkebb körbenünnepeltek a családok, de önfeledtebben tartották a hagyományokat, nagyobb mértékűkikapcsolódást jelentett számukra. A helyzet megélése nagy mértékben eltérattól függően, hogy Budapestről, nagyvárosokról van-e szó vagy vidékről, kisebbtelepülésekről. Ebben a kilátástalan helyzetben, amikor még a végét sem látjaaz ember, ezek a pozitív töltetű ünnepek, kedveskedések még fontosabbá váltakaz életben, mint amekkora szerepet eddig tulajdonítottak nekik.Más szemszögből nézve, a La Boiteegy online webshop. A járvány ideje alatt a webáruházak forgalma megnövekedett,a karantén elején pedig szinte mindenki házhoz rendelte a napi fogyasztásicikkeket is. Ahogy teltek a hetek, ezt a szokást megtartották a fogyasztók ésmár a születésnapi meglepetéseket, tortákat is hasonlóképpen vásárolták meg.Ezt a jelenséget kihasználva terveztem meg az anyák napi kampányt is.Az anyák napi kampánytervkidolgozásával támasztottam alá a hipotéziseimet. Egyik felvetésem, hogy avidéken élők többet költenek az anyák napi ajándékokra, mint a fővárosban élők. Másik felvetésem,Az online felületen vásárlók hajlamosabbak célirányosan keresni a termékekközött, könnyebben és gyorsabban hozzák meg a vásárlási döntéseiket és nagyobbvalószínűséggel vásárolják meg azt a terméket, ami után informálódott. Az üzletbenvásárlók valószínűbb, hogy hajlamosabbak a termékváltásra, helyettesítő termékvásárlásáraDolgozatom gyakorlatirészéhezprimer kutatási eszközként kérdőíves technikát alkalmaztam. Az így kapottválaszokkal meg tudtam indokolni, hogy mely kampányeszközöket miértalkalmaznék. Valamint, az is biztosításra került, hogy mely társadalmi réteg acélcsoportmag, akinek szólna a kampánytervem üzenete.Kérdőívem elkészítéséhez a GoogleForms-ot használtam. Egyetemi csoportokban, valamint család és barátok körébenosztottam meg a kérdőív linkjét. Nem egészen 24 óráig volt elérhető, ez időalatt 254-en válaszoltak az általam feltett kérdésekre. 17 kérdés található akérdőívemben, melyek úgy oszlanak meg, hogy az első öt kérdés az alanydemográfiai helyzetére, a következő kettő az internetes szokásaira, az utánakövetkező nyolc az általános ajándékvásárlási szokásaira, és az utolsó kettőkérdés pedig az alany anyák napi ajándékozási szokásaira vonatkozik.A kérdőívre beérkezett válaszokösszesítésével, elemzésével és a hatékony kommunikáció modelljénekkombinálásával elkészítettem a kampánytervemet, hetekben lebontva. Mindezt egyGantt-diagramon ábrázoltam, melyen láthatóak a felhasznált kampányeszközök ésezek felhasználási intervalluma.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, hatékony kommunikáció modellje, kampányok, kommunikáció, saját márkás termék, szükségletek, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:34
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet