Szalóky-Farkas Krisztina (2020) A Szalóky Faáru Kft. üzleti terve. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
VÉGLEGES SZAKDOLGOZAT-converted (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (876kB) |
|
PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus (3).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (286kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p></p><h1 align="center">A Szalóky Faáru Kft. üzleti terve</h1> <p> </p> <p>A dolgozatom összeségében a családi vállalkozás modernizálásával kapcsolatos. A családi cég 2005-ben alakult meg. Ekkor még széles körben nem rendelkezett a fogyasztó társadalom mobilinternettel vagy otthoni internetes elérhetőséggel. A társadalom rohamos fejlődése miatt a vállalkozásnak is folyamatosan fejlődnie kell, erre a 2020-as évben jött el az idő mikor a cég a weboldalát megújítja és sokkal nagyobb tájékoztatást tud adni a szolgáltatásaihoz, ehhez szükséges egy új munkatárs alkalmazására. Az új vásárlók eléréséhez nem csak egy modern és felhasználó barát felületre van szüksége, hanem egy marketing cég bevonására is, akik ezt felügyelik és megtervezik. Az új megrendelők kiszolgálása érdekében pedig a beruházás legnagyobb tétele egy új tehergépjármű beszerzése lesz. </p> <p>A fenti beruházás előkészítése előtt fontosnak tartottam az iparágelemzést, ami a makrokörnyezetre (PEST-elemzésre) és a mikrokörnyezetre terjedt ki. A PEST elemzés világos képet adott arról, hogy Magyarországon a bruttó hozzáadott érték (4. sz.ábra) az építőiparban folyamatosan növekszik. Az elemzés továbbiakban rávilágított arra, hogy egy vállalkozás számára nagyon fontos a megfelelő marketingstratégia elkészítése és alkalmazása illetve az informatika fejlesztése (weboldal korszerűsítése). </p> <p>E kettő eredményezhet -marketing és informatika- új vásárlói kört. A megfelelő marketingstratégia kiépítése új felületeken (szociál média) olyan fogyasztói célcsoporthoz érhet el, akik csak bizonyos oldalakat látogatnak (Facebook, Instragram). Az előbbi új vásárlói kör eléréséhez megfelelő marketingkommunikáció szükséges, amihez szeretnénk igénybevenni egy marketinggel foglalkozó cég segítségét. </p> <p>Az iparág környezetének elemzése után fontos a családi vállalkozás kockázatelemzésének elkészítése. Ehhez a legalkalmasabb a SWOT-nak vagy GYELV-nek is nevezett elemzési forma. A vállalkozás a lehetőségeit, erősségeit, a veszélyeket és gyengeségeket összesíti. Ez az összefoglaló biztos alapot ad egy kockázatelemzés elkészítéséhez. A vizsgálat során meghatározásra kerültek (5.sz. táblázat) a legnagyobb versenytársak, és a családi cég egyedi elvárásoknak megfelelő erősségei. </p> <p>A fenti összefoglalóm a külső környezetet és a családi vállalkozás felépítését vizsgálta meg. </p> <p>Egy üzleti terv legfontosabb része a témafelvetés és az elemzések után a pénzügyi terv összeállítása és a likviditás megvizsgálása. Az alábbiakban összefoglalom a pénzügyi tervet és igazolni szeretném a 2020-as tervezett 20%-os árbevétel növekedését. </p> <p>Egy vállalkozás pénzügyi elemzése során az előző évek eredménykimutatását és mérlegeit (nyitó, záró) hasonlítjuk össze. Ezek a számviteli beszámolók. A beszámolók célja, hogy a vállalkozásról valós képet adjon a tulajdonosoknak vagy befektetőknek.</p> <p>Egy induló vagy már meglévő vállalkozás során az előző évek eredményeit a terv adataival is összetudjuk hasonlítani. A terv adataikat a vállalkozás tulajdonos és/vagy gazdasági vezető (i) állítják össze az előző évek teljesítményéhez igazítva. Ezek a terv adatok a vállalkozás céljait és terveit tükrözik és egy ütemtervet (normákat) lehet segítségével kialakítani. E ütemterv negyedéves és éves tervekre lehet lebontani és egy tervezett árbevétellel lehet számolni (gazdálkodni) a tárgyév során.</p> <p>Az előzőekben számszaki adatokkal ismertettem meg a vállalkozás pénzügyi helyzetét. A megvalósítandó beruházások után az elemzéseim során a Kft. képes lesz teljesíteni a 20 % árbevétel növekedést, de az árbevétel növekedése egyenes arányos a költségek növekedésével is. A vezetői összefoglalóban már részletesen kitértem a beruházásokra és említettem, hogy új alkalmazottra is szükség lesz. E személy jellegű ráfordítás miatt a tervezett szerint a 2020-as tárgyévben 43 % költség növekedést fog eredményezni. Az teljes költség így 12,08 % fog emelkedni a 2019 -es évhez képest, vagyis a 20 % árbevétel teljesen reális elképzelés. </p> <p>Mérleg összeállítása során a Szalóky Faáru Kft. az „A” változatott használja, vagyis az eszközöknél fordított mobilitás a forrásoknál pedig fordított lejárati sorrend a jellemző. A tárgyi eszközök hirtelen megugrását a gépjármű beruházás eredményezi, ami növeli a hosszú lejáratú kötelezettségeket is. E két mérleg eredmény hatását a pénzeszközök mutatja meg a legjobban, ami – 70,13 % csökkenést fog kiváltani. De 2020 -as eredménykimutatás adózott eredménye, ami a zárómérleg D/VII. sorában is megtalálható a vállalkozás előző évéhez képes 66,96 % növekedést fog eredményezni. Ennek következtében osztalékként a Kft. 16.230 eFt vehetne ki a tervezett évben, viszont a megvalósított beruházás miatt, a rövid lejáratú kölcsön és a piaci igények folyamatos változása miatt a vállalkozás nem tervezi az osztalék kivételét a kockázatelemzés során felsorolt lehetséges veszélyek miatt.</p> <p>A pénzügyi terv számszaki adatai alapján és a pénzügyi elemzéseim során meglátásom szerint a 20 % árbevétel növekedés reális és megvalósítása lehetséges. A hitel felvétel nem fog negatív hatást mérni a likviditásra. A vállalkozás modernizálására a stabil vásárlói kör mellett van lehetőség és a tervek megvalósítása eredményes lehet. </p><br>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ábrák, áremelkedés, hitelek, munkaerő, üzleti terv |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:33 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 10:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |