A Szalóky Faáru Kft. üzleti terve

Szalóky-Farkas Krisztina (2020) A Szalóky Faáru Kft. üzleti terve. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of VÉGLEGES SZAKDOLGOZAT-converted (1).pdf] PDF
VÉGLEGES SZAKDOLGOZAT-converted (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (876kB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus (3).pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus (3).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (286kB)

Absztrakt (kivonat)

A Szalóky FaáruKft. üzleti terve A dolgozatom összeségében a családivállalkozás modernizálásával kapcsolatos. A családi cég 2005-ben alakult meg.Ekkor még széles körben nem rendelkezett a fogyasztó társadalommobilinternettel vagy otthoni internetes elérhetőséggel. A társadalom rohamosfejlődése miatt a vállalkozásnak is folyamatosan fejlődnie kell, erre a 2020-asévben jött el az idő mikor a cég a weboldalát megújítja és sokkal nagyobbtájékoztatást tud adni a szolgáltatásaihoz, ehhez szükséges egy új munkatársalkalmazására. Az új vásárlók eléréséhez nem csak egy modern és felhasználóbarát felületre van szüksége, hanem egy marketing cég bevonására is, akik eztfelügyelik és megtervezik. Az új megrendelők kiszolgálása érdekében pedig aberuházás legnagyobb tétele egy új tehergépjármű beszerzése lesz. A fenti beruházás előkészítése előttfontosnak tartottam az iparágelemzést, ami a  makrokörnyezetre (PEST-elemzésre) és amikrokörnyezetre terjedt ki. A PEST elemzés világos képet adott arról, hogyMagyarországon a bruttó hozzáadott érték (4. sz.ábra) az építőiparbanfolyamatosan növekszik. Az elemzés továbbiakban rávilágított arra, hogy egyvállalkozás számára nagyon fontos a megfelelő marketingstratégia elkészítése ésalkalmazása illetve az informatika fejlesztése (weboldal korszerűsítése). E kettő eredményezhet -marketing ésinformatika- új vásárlói kört. A megfelelő marketingstratégia kiépítése újfelületeken (szociál média) olyan fogyasztói célcsoporthoz érhet el, akik csakbizonyos oldalakat látogatnak (Facebook, Instragram). Az előbbi új vásárlói köreléréséhez megfelelő marketingkommunikáció szükséges, amihez szeretnénk igénybevenniegy marketinggel foglalkozó cég segítségét. Az iparág környezetének elemzése utánfontos a családi vállalkozás kockázatelemzésének elkészítése. Ehhez alegalkalmasabb a SWOT-nak vagy GYELV-nek is nevezett elemzési forma. Avállalkozás a lehetőségeit, erősségeit, a veszélyeket és gyengeségeketösszesíti. Ez az összefoglaló biztos alapot ad egy kockázatelemzéselkészítéséhez. A vizsgálat során meghatározásra kerültek (5.sz. táblázat) alegnagyobb versenytársak, és a családi cég egyedi elvárásoknak megfelelőerősségei. A fenti összefoglalóm a külsőkörnyezetet és a családi vállalkozás felépítését vizsgálta meg. Egy üzleti terv legfontosabb része atémafelvetés és az elemzések után a pénzügyi terv összeállítása és a likviditásmegvizsgálása. Az alábbiakban összefoglalom a pénzügyi tervet és igazolniszeretném a 2020-as tervezett 20%-os árbevétel növekedését. Egy vállalkozás pénzügyi elemzésesorán az előző évek eredménykimutatását és mérlegeit (nyitó, záró) hasonlítjukössze. Ezek a számviteli beszámolók. A beszámolók célja, hogy a vállalkozásrólvalós képet adjon a tulajdonosoknak vagy befektetőknek.Egy induló vagy már meglévővállalkozás során az előző évek eredményeit a terv adataival is összetudjukhasonlítani. A terv adataikat a vállalkozás tulajdonos és/vagy gazdasági vezető(i) állítják össze az előző évek teljesítményéhez igazítva. Ezek a terv adatoka vállalkozás céljait és terveit tükrözik és egy ütemtervet (normákat) lehetsegítségével kialakítani. E ütemterv negyedéves és éves tervekre lehetlebontani és egy tervezett árbevétellel lehet számolni (gazdálkodni) a tárgyévsorán.Az előzőekben számszaki adatokkalismertettem meg a vállalkozás pénzügyi helyzetét. A megvalósítandó beruházásokután az elemzéseim során a Kft. képes lesz teljesíteni a 20 % árbevételnövekedést, de az árbevétel növekedése egyenes arányos a költségeknövekedésével is. A vezetői összefoglalóban már részletesen kitértem aberuházásokra és említettem, hogy új alkalmazottra is szükség lesz. E személyjellegű ráfordítás miatt a tervezett szerint a 2020-as tárgyévben 43 % költségnövekedést fog eredményezni. Az teljes költség így 12,08 % fog emelkedni a 2019-es évhez képest, vagyis a 20 % árbevétel teljesen reális elképzelés. Mérleg összeállítása során a SzalókyFaáru Kft. az „A” változatott használja, vagyis az eszközöknél fordítottmobilitás a forrásoknál pedig fordított lejárati sorrend a jellemző. A tárgyieszközök hirtelen megugrását a gépjármű beruházás eredményezi, ami növeli ahosszú lejáratú kötelezettségeket is. E két mérleg eredmény hatását apénzeszközök mutatja meg a legjobban, ami – 70,13 % csökkenést fog kiváltani.De 2020 -as eredménykimutatás adózott eredménye, ami a zárómérleg D/VII.sorában is megtalálható a vállalkozás előző évéhez képes 66,96 % növekedést fogeredményezni.  Ennek következtébenosztalékként a Kft. 16.230 eFt vehetne ki a tervezett évben, viszont amegvalósított beruházás miatt, a rövidlejáratú kölcsön és a piaci igények folyamatos változása miatt a vállalkozásnem tervezi az osztalék kivételét a kockázatelemzés során felsorolt lehetségesveszélyek miatt.A pénzügyi terv számszaki adataialapján és a pénzügyi elemzéseim során meglátásom szerint a 20 % árbevételnövekedés reális és megvalósítása lehetséges. A hitel felvétel nem fog negatívhatást mérni a likviditásra. A vállalkozás modernizálására a stabil vásárlóikör mellett van lehetőség és a tervek megvalósítása eredményes lehet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábrák, áremelkedés, hitelek, munkaerő, üzleti terv
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:33
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet