Varga Judit (2020) Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai háttér. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
FOSZK_Záródolgozat_Varga_Judit_X1PZTJ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FOSZK_OF_Varga_Judit_X1PZTJ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (116kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p></p><p>A következőkben a választott témám, ügyfélkapcsolatok menedzsmentjéről szeretnék bővebben kitérni.</p> <h1><a>I. A CRM kialakulása</a></h1> <p>Már évekkel ezelőtt említést tettek a külföldi szakirodalmak az ügyfélkapcsolatok alkalmazásáról. Többfajta elnevezéssel is találkozhattunk, ilyen a</p> <p>· CAS (Customer Aided Selling), </p> <p>· CSS (Customer Support System),</p> <p>· CRM (Customer Relationship Management), mozaikszó ami végül elterjedt.</p> <p>Alapelvei megegyeznek a direktmarketing gyökereivel, ami a célzott kommunikáció, a releváns üzenet, a kapcsolatfelvétel különböző módjai és a lojalitás. A következő ábra rávilágít, hogy a vállalatok céljai milyen formában jelentek meg a vevők számára.</p> <p align="center"></p> <p align="center">1.A vállalatok és ügyfelek kapcsolatának fejlődése</p> <p align="center">Forrás: Consero Stratégiai és Vezetési Tanácsadó Kft.</p> <p>A 90-es évek elején a fókusz az ügyfélszerzésen és termékértékesítésen volt. Ekkor a cél az volt hogy az ügyfél elégedett legyen és hatékonyan működjön az a folyamat, ami a vállalat fókuszában állt. Később, a 90-es évek közepén, végén a fókuszban már az ügyfelek megtartása és a keresztértékesítés állt. A vállalat legfontosabb céljai között mindig az szerepel, hogy a már megszerzett ügyfelet megtartsák, aminek elengedhetetlen feltétele a jó ügyfélkapcsolat. Ez ebben az időszakban sem volt máshogy. Végül a 2000-es évek elején,közepén már az intelligens ügyfél-kommunikációra és a márka érték növelésére fokuszáltak. A vállalat üzleti céljai között az ügyfélszokások előrejelzése, márkaépítés és az ügyfélérték növelése szerepelt.</p> <p>A sztenderdizálás és az információtechnológia fejlődése is szerepet játszott a CRM kialakulásában. A cégek a termékeiket a sztenderdizálás miatt igyekeznek megkülönböztetni magukat versenytársaiktól. Az utóbbi tendencia, ami szerepet játszott a kialakulásban, lehetővé teszi, hogy sok adat keletkezzen a szolgáltatások igénybevételéről és az ügyfelek vásárlásáról. A CRM lehetővé teszi, hogy eljussunk a személyre szóló marketinghez a tömegmarketingtől. </p><br>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, informatika, NHKV, ügyféllojalitás, vevőkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:32 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 10:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |