Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai háttér

Varga Judit (2020) Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai háttér. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of FOSZK_Záródolgozat_Varga_Judit_X1PZTJ.pdf] PDF
FOSZK_Záródolgozat_Varga_Judit_X1PZTJ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Varga_Judit_X1PZTJ.pdf] PDF
FOSZK_OF_Varga_Judit_X1PZTJ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (116kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p>A következőkben a választott témám, ügyfélkapcsolatok menedzsmentjéről szeretnék bővebben kitérni.</p> <h1><a>I. A CRM kialakulása</a></h1> <p>Már évekkel ezelőtt említést tettek a külföldi szakirodalmak az ügyfélkapcsolatok alkalmazásáról. Többfajta elnevezéssel is találkozhattunk, ilyen a</p> <p>·         CAS (Customer Aided Selling),  </p> <p>·         CSS (Customer Support System),</p> <p>·         CRM (Customer Relationship Management), mozaikszó ami végül elterjedt.</p> <p>Alapelvei megegyeznek a direktmarketing gyökereivel, ami a célzott kommunikáció, a releváns üzenet, a kapcsolatfelvétel különböző módjai és a lojalitás. A következő ábra rávilágít, hogy a vállalatok céljai milyen formában jelentek meg a vevők számára.</p> <p align="center"></p> <p align="center">1.A vállalatok és ügyfelek kapcsolatának fejlődése</p> <p align="center">Forrás: Consero Stratégiai és Vezetési Tanácsadó Kft.</p> <p>A 90-es évek elején a fókusz az ügyfélszerzésen és termékértékesítésen volt. Ekkor a cél az volt hogy az ügyfél elégedett legyen és hatékonyan működjön az a folyamat, ami a vállalat fókuszában állt. Később, a 90-es évek közepén, végén a fókuszban már az ügyfelek megtartása és a keresztértékesítés állt. A vállalat legfontosabb céljai között mindig az szerepel, hogy a már megszerzett ügyfelet megtartsák, aminek elengedhetetlen feltétele a jó ügyfélkapcsolat. Ez ebben az időszakban sem volt máshogy. Végül a 2000-es évek elején,közepén már az intelligens ügyfél-kommunikációra és a márka érték növelésére fokuszáltak. A vállalat üzleti céljai között az ügyfélszokások előrejelzése, márkaépítés és az ügyfélérték növelése szerepelt.</p> <p>A sztenderdizálás és az információtechnológia fejlődése is szerepet játszott a CRM kialakulásában. A cégek a termékeiket a sztenderdizálás miatt igyekeznek megkülönböztetni magukat versenytársaiktól. Az utóbbi tendencia, ami szerepet játszott a kialakulásban, lehetővé teszi, hogy sok adat keletkezzen a szolgáltatások igénybevételéről és az ügyfelek vásárlásáról. A CRM lehetővé teszi, hogy eljussunk a személyre szóló marketinghez a tömegmarketingtől. </p><br>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Réthi Gábor
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, informatika, NHKV, ügyféllojalitás, vevőkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:32
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet