Az atipikus foglalkoztatási forma iskolaszövetkezeti típusának háttere

Gál Norbert (2020) Az atipikus foglalkoztatási forma iskolaszövetkezeti típusának háttere. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of FOSZK_záródolgozat_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf] PDF
FOSZK_záródolgozat_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)
[thumbnail of FOSZK_OF_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf] PDF
FOSZK_OF_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

<p>Dolgozatommal szeretném bemutatni az iskolaszövetkezet által végbe menő atipikus foglalkoztatási mód sajátosságait, szabályozásait, és folyamatait a jelen hatályos jogi környezetben.</p><p>A projektmunkám elején kitérek magára az atipikus foglalkoztatás kialakulására és térhódításának okára. Részletezem fogalmát, amin keresztül bemutatom azon típusait, amelyek gyakorta előfordulnak a tanulmányaikat folytató fiatalok körében is. Ide veszem a munkaerő-kölcsönzést is, ami leginkább hasonlít az iskolaszövetkezeti foglalkoztatásához a három tagú alanyisága miatt. Az ismertetését követően részletezem törvényi hátterét és szabályozását.</p><p>A szakirodalmi elemzésem második felében kiemelten foglalkozom az iskolaszövetkezetekkel, mint sajátos érdekekkel rendelkező gazdasági szereplőkkel. Részletezem a szövetkezetek kialakulást és alapelveit, amelyek a mai napig alapjai az ilyen rendeződésű érdekközösségeknek. Kiemelt figyelmet fordítok a jelen törvénykezések bemutatására, ismertetésére, amik az iskolaszövetkezetek szabályozzák. Továbbá történelmi és jogi úton is kitérek arra, miként alakulhat, és milyen megkötései vannak egy ilyen érdekközösség létrejöttének.</p><p>Az elemzés utolsó negyedében továbbra is a szövetkezetekkel foglalkozom, bár itt már a jelen hatályos törvénykezések fényében végeztem kutatásaimat. Itt mutatom be, hogy miként lehet valaki tagja az iskolaszövetkezetnek, valamint hogyan végezhet munkát a három alanyú foglalkoztatás rendszerében. Végül ismertetem, hogy milyen anyagi jellegű megállapodásnak kell érvényben lennie a szolgáltató és a szolgáltatatás fogadója között.</p><p>A dolgozatom második felében vizsgálom meg a Multi Job Iskolaszövetkezeten keresztül a gyakorlati megvalósulást a kutatásaim tükrében. A felvezetést a történeti háttérrel kezdem, ahol a vállalkozás hitvallását, küldetését és misszióját is ismertetem. Ezt követően a múltat összekötöm a jelennel, és bemutatom, hogy miként látja el védőháló szerepét a szövetkezet. A belső folyamatok megvalósulását a szervezet bemutatásával kezdem, amin keresztül meg lehet majd érteni az utasítási köröket és a működéshez szükséges szerepeket. Ebből az ismertetésből térek ki a munkakörök részletézésére.</p><p>A bemutatás második felében ismertetem a diákok Multi Job Iskolaszövetkezeten keresztüli munkavégzés lehetőségeit és feltételeit. A tanulói és a hallgatói oldal megvizsgálása után áttérek a szolgáltatás fogadóival való iskolaszövetkezeti viszonyra. Miután megvizsgáltam mind a foglalkoztatók, mind a diákok kapcsolatát, kifejtem véleményemet és meglátásaimat a szövetkezet általi foglalkoztatás előnyire a többi atipikus foglalkoztatással szemben.</p><p>A dolgozatom zárásaként egy esettanulmányt készítettem, amin keresztül bemutatom a munkaerő szolgáltatás körforgását. A projektmunkám végére egy összegzést tettem, egyéni meglátásaimmal és egy néhány pontos SWOT analízissel.</p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: atipikus foglalkoztatás, diákmunka, iskolaszövetkezetek, jogi háttér, munkavállalás, szövetkezetek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:31
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet