Gál Norbert (2020) Az atipikus foglalkoztatási forma iskolaszövetkezeti típusának háttere. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
FOSZK_záródolgozat_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
|
PDF
FOSZK_OF_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (307kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p>Dolgozatommal szeretném bemutatni az iskolaszövetkezet által végbe menő atipikus foglalkoztatási mód sajátosságait, szabályozásait, és folyamatait a jelen hatályos jogi környezetben.</p><p>A projektmunkám elején kitérek magára az atipikus foglalkoztatás kialakulására és térhódításának okára. Részletezem fogalmát, amin keresztül bemutatom azon típusait, amelyek gyakorta előfordulnak a tanulmányaikat folytató fiatalok körében is. Ide veszem a munkaerő-kölcsönzést is, ami leginkább hasonlít az iskolaszövetkezeti foglalkoztatásához a három tagú alanyisága miatt. Az ismertetését követően részletezem törvényi hátterét és szabályozását.</p><p>A szakirodalmi elemzésem második felében kiemelten foglalkozom az iskolaszövetkezetekkel, mint sajátos érdekekkel rendelkező gazdasági szereplőkkel. Részletezem a szövetkezetek kialakulást és alapelveit, amelyek a mai napig alapjai az ilyen rendeződésű érdekközösségeknek. Kiemelt figyelmet fordítok a jelen törvénykezések bemutatására, ismertetésére, amik az iskolaszövetkezetek szabályozzák. Továbbá történelmi és jogi úton is kitérek arra, miként alakulhat, és milyen megkötései vannak egy ilyen érdekközösség létrejöttének.</p><p>Az elemzés utolsó negyedében továbbra is a szövetkezetekkel foglalkozom, bár itt már a jelen hatályos törvénykezések fényében végeztem kutatásaimat. Itt mutatom be, hogy miként lehet valaki tagja az iskolaszövetkezetnek, valamint hogyan végezhet munkát a három alanyú foglalkoztatás rendszerében. Végül ismertetem, hogy milyen anyagi jellegű megállapodásnak kell érvényben lennie a szolgáltató és a szolgáltatatás fogadója között.</p><p>A dolgozatom második felében vizsgálom meg a Multi Job Iskolaszövetkezeten keresztül a gyakorlati megvalósulást a kutatásaim tükrében. A felvezetést a történeti háttérrel kezdem, ahol a vállalkozás hitvallását, küldetését és misszióját is ismertetem. Ezt követően a múltat összekötöm a jelennel, és bemutatom, hogy miként látja el védőháló szerepét a szövetkezet. A belső folyamatok megvalósulását a szervezet bemutatásával kezdem, amin keresztül meg lehet majd érteni az utasítási köröket és a működéshez szükséges szerepeket. Ebből az ismertetésből térek ki a munkakörök részletézésére.</p><p>A bemutatás második felében ismertetem a diákok Multi Job Iskolaszövetkezeten keresztüli munkavégzés lehetőségeit és feltételeit. A tanulói és a hallgatói oldal megvizsgálása után áttérek a szolgáltatás fogadóival való iskolaszövetkezeti viszonyra. Miután megvizsgáltam mind a foglalkoztatók, mind a diákok kapcsolatát, kifejtem véleményemet és meglátásaimat a szövetkezet általi foglalkoztatás előnyire a többi atipikus foglalkoztatással szemben.</p><p>A dolgozatom zárásaként egy esettanulmányt készítettem, amin keresztül bemutatom a munkaerő szolgáltatás körforgását. A projektmunkám végére egy összegzést tettem, egyéni meglátásaimmal és egy néhány pontos SWOT analízissel.</p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | atipikus foglalkoztatás, diákmunka, iskolaszövetkezetek, jogi háttér, munkavállalás, szövetkezetek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:31 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 10:00 |
Actions (login required)
Tétel nézet |