Az atipikus foglalkoztatási forma iskolaszövetkezeti típusának háttere

Gál Norbert (2020) Az atipikus foglalkoztatási forma iskolaszövetkezeti típusának háttere. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of FOSZK_záródolgozat_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf] PDF
FOSZK_záródolgozat_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)
[thumbnail of FOSZK_OF_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf] PDF
FOSZK_OF_GÁL_NORBERT_EA7I08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatommal szeretném bemutatni az iskolaszövetkezet által végbe menő atipikus foglalkoztatási mód sajátosságait, szabályozásait, és folyamatait a jelen hatályos jogi környezetben.A projektmunkám elején kitérek magára az atipikus foglalkoztatás kialakulására és térhódításának okára. Részletezem fogalmát, amin keresztül bemutatom azon típusait, amelyek gyakorta előfordulnak a tanulmányaikat folytató fiatalok körében is. Ide veszem a munkaerő-kölcsönzést is, ami leginkább hasonlít az iskolaszövetkezeti foglalkoztatásához a három tagú alanyisága miatt. Az ismertetését követően részletezem törvényi hátterét és szabályozását.A szakirodalmi elemzésem második felében kiemelten foglalkozom az iskolaszövetkezetekkel, mint sajátos érdekekkel rendelkező gazdasági szereplőkkel. Részletezem a szövetkezetek kialakulást és alapelveit, amelyek a mai napig alapjai az ilyen rendeződésű érdekközösségeknek. Kiemelt figyelmet fordítok a jelen törvénykezések bemutatására, ismertetésére, amik az iskolaszövetkezetek szabályozzák. Továbbá történelmi és jogi úton is kitérek arra, miként alakulhat, és milyen megkötései vannak egy ilyen érdekközösség létrejöttének.Az elemzés utolsó negyedében továbbra is a szövetkezetekkel foglalkozom, bár itt már a jelen hatályos törvénykezések fényében végeztem kutatásaimat. Itt mutatom be, hogy miként lehet valaki tagja az iskolaszövetkezetnek, valamint hogyan végezhet munkát a három alanyú foglalkoztatás rendszerében. Végül ismertetem, hogy milyen anyagi jellegű megállapodásnak kell érvényben lennie a szolgáltató és a szolgáltatatás fogadója között.A dolgozatom második felében vizsgálom meg a Multi Job Iskolaszövetkezeten keresztül a gyakorlati megvalósulást a kutatásaim tükrében. A felvezetést a történeti háttérrel kezdem, ahol a vállalkozás hitvallását, küldetését és misszióját is ismertetem. Ezt követően a múltat összekötöm a jelennel, és bemutatom, hogy miként látja el védőháló szerepét a szövetkezet. A belső folyamatok megvalósulását a szervezet bemutatásával kezdem, amin keresztül meg lehet majd érteni az utasítási köröket és a működéshez szükséges szerepeket. Ebből az ismertetésből térek ki a munkakörök részletézésére.A bemutatás második felében ismertetem a diákok Multi Job Iskolaszövetkezeten keresztüli munkavégzés lehetőségeit és feltételeit. A tanulói és a hallgatói oldal megvizsgálása után áttérek a szolgáltatás fogadóival való iskolaszövetkezeti viszonyra. Miután megvizsgáltam mind a foglalkoztatók, mind a diákok kapcsolatát, kifejtem véleményemet és meglátásaimat a szövetkezet általi foglalkoztatás előnyire a többi atipikus foglalkoztatással szemben.A dolgozatom zárásaként egy esettanulmányt készítettem, amin keresztül bemutatom a munkaerő szolgáltatás körforgását. A projektmunkám végére egy összegzést tettem, egyéni meglátásaimmal és egy néhány pontos SWOT analízissel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: atipikus foglalkoztatás, diákmunka, iskolaszövetkezetek, jogi háttér, munkavállalás, szövetkezetek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:31
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet