A kompetenciaigények vizsgálata a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak, oktatóinak és a gazdasági területen dolgozó szakemberek szempontjából

Blahó Martina (2020) A kompetenciaigények vizsgálata a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak, oktatóinak és a gazdasági területen dolgozó szakemberek szempontjából. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Szakdolgozat_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf] PDF
Szakdolgozat_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (678kB)
[thumbnail of BA_TO_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf] PDF
BA_TO_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (275kB)

Abstract

<p></p><p></p><p>Szakdolgozatom során az interperszonális készségek szerepét vizsgáltam a hétköznapokra és a munka világára vonatkozóan. Témaválasztásom személyes oka, hogy toborzási területen vagyok gyakornok, illetve tanulmányaim alatt is mindig a humán terület keltette fel az érdeklődésemet. Szakdolgozatom célja volt választ kapni arra a kérdésre, hogy melyek azok az interperszonális készségek, amelyek elengedhetetlenek ma Magyarországon egy gazdasági menedzser pozíció betöltéséhez, illetve hogy a Pénzügyi és Számviteli Karon tanuló hallgatók interperszonális készségei milyen mértékben kerülnek fejlesztésre. Ezeken kívül arra is választ kaptam, hogy mely készségek fejlesztését hiányolják a hallgatók, s mire lenne igényük a gazdasági szakembereknek.</p> <p>Kutatásomat online kérdőívek segítségével végeztem. Mivel átfogó képet szerettem volna kapni az interperszonális készségekről alkotott véleményről,  kutatásomnak három célközönsége volt: a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán tanuló hallgatók, oktatók és külső gazdasági szakemberek.</p> <p>Kutatásom legvitathatatlanabb eredménye, hogy a hallgatók, az oktatók és a külső gazdasági szakemberek is a komplex problémamegoldó képességet tartják a legfontosabb interperszonális készségnek. Az ezt követő második és harmadik legfontosabb interperszonális készséget illetően már eltérnek a vélemények. A hallgatóknál az érzelmi intelligencia és a döntéshozó képesség, az oktatóknál a kritikus gondolkodás és a csapatmunka, a külső gazdasági szakembereknél pedig a döntéshozó képesség és az asszertív kommunikáció szerepelt a második és harmadik legfontosabb interperszonális készség helyén, az egyik értékelési módszer szerint.</p> <p>A hallgatók a legelégedettebbek a csapatban való működésük, a legelégedetlenebbek pedig a kreativitásuk és az érzelmi intelligenciájuk fejlesztésével voltak. </p> <p>A hallgatók elsősorban az érzelmi intelligencia, a kreativitás és a vezetői készségek fejlesztését hiányolták, a gazdasági szakemberek pedig a döntéshozó képesség, a tárgyalóképesség és a vezetői készségek fejlettségével nem voltak megelégedve.</p> <p>Összevetve a külső gazdasági szakemberek igényeit a hallgatók interperszonális készségeinek fejlesztésével való elégedettségével, a hallgatók vezetői készségeinek, kreativitásuknak, érzelmi intelligenciájuknak és tárgyalóképességüknek a fejlesztésére kellene elsősorban fektetni a hangsúlyt.</p><p></p><br>

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Emberi Erőforrások

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Dr. Dósa Ildikó
Belső
főiskolai docens, Pénzügyi és Gazdálkodási Szaknyelvek Tanszék, PSZK

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: asszertivitás, döntéshozatal, érzelmi intelligencia, gondolkodás, kommunikációs képesség, problémamegoldás, vezetői készség
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2020. Nov. 27. 04:30
Last Modified: 2021. Mar. 29. 09:59

Actions (login required)

View Item View Item