Blahó Martina (2020) A kompetenciaigények vizsgálata a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak, oktatóinak és a gazdasági területen dolgozó szakemberek szempontjából. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (678kB) |
|
PDF
BA_TO_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (275kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p></p><p></p><p>Szakdolgozatom során az interperszonális készségek szerepét vizsgáltam a hétköznapokra és a munka világára vonatkozóan. Témaválasztásom személyes oka, hogy toborzási területen vagyok gyakornok, illetve tanulmányaim alatt is mindig a humán terület keltette fel az érdeklődésemet. Szakdolgozatom célja volt választ kapni arra a kérdésre, hogy melyek azok az interperszonális készségek, amelyek elengedhetetlenek ma Magyarországon egy gazdasági menedzser pozíció betöltéséhez, illetve hogy a Pénzügyi és Számviteli Karon tanuló hallgatók interperszonális készségei milyen mértékben kerülnek fejlesztésre. Ezeken kívül arra is választ kaptam, hogy mely készségek fejlesztését hiányolják a hallgatók, s mire lenne igényük a gazdasági szakembereknek.</p> <p>Kutatásomat online kérdőívek segítségével végeztem. Mivel átfogó képet szerettem volna kapni az interperszonális készségekről alkotott véleményről, kutatásomnak három célközönsége volt: a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán tanuló hallgatók, oktatók és külső gazdasági szakemberek.</p> <p>Kutatásom legvitathatatlanabb eredménye, hogy a hallgatók, az oktatók és a külső gazdasági szakemberek is a komplex problémamegoldó képességet tartják a legfontosabb interperszonális készségnek. Az ezt követő második és harmadik legfontosabb interperszonális készséget illetően már eltérnek a vélemények. A hallgatóknál az érzelmi intelligencia és a döntéshozó képesség, az oktatóknál a kritikus gondolkodás és a csapatmunka, a külső gazdasági szakembereknél pedig a döntéshozó képesség és az asszertív kommunikáció szerepelt a második és harmadik legfontosabb interperszonális készség helyén, az egyik értékelési módszer szerint.</p> <p>A hallgatók a legelégedettebbek a csapatban való működésük, a legelégedetlenebbek pedig a kreativitásuk és az érzelmi intelligenciájuk fejlesztésével voltak. </p> <p>A hallgatók elsősorban az érzelmi intelligencia, a kreativitás és a vezetői készségek fejlesztését hiányolták, a gazdasági szakemberek pedig a döntéshozó képesség, a tárgyalóképesség és a vezetői készségek fejlettségével nem voltak megelégedve.</p> <p>Összevetve a külső gazdasági szakemberek igényeit a hallgatók interperszonális készségeinek fejlesztésével való elégedettségével, a hallgatók vezetői készségeinek, kreativitásuknak, érzelmi intelligenciájuknak és tárgyalóképességüknek a fejlesztésére kellene elsősorban fektetni a hangsúlyt.</p><p></p><br>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | asszertivitás, döntéshozatal, érzelmi intelligencia, gondolkodás, kommunikációs képesség, problémamegoldás, vezetői készség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:30 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |