A kompetenciaigények vizsgálata a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak, oktatóinak és a gazdasági területen dolgozó szakemberek szempontjából

Blahó Martina (2020) A kompetenciaigények vizsgálata a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak, oktatóinak és a gazdasági területen dolgozó szakemberek szempontjából. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf] PDF
Szakdolgozat_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (678kB)
[thumbnail of BA_TO_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf] PDF
BA_TO_Blahó_Martina_IK3MUT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (275kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom során az interperszonális készségekszerepét vizsgáltam a hétköznapokra és a munka világára vonatkozóan.Témaválasztásom személyes oka, hogy toborzási területen vagyok gyakornok, illetvetanulmányaim alatt is mindig a humán terület keltette fel az érdeklődésemet. Szakdolgozatomcélja volt választ kapni arra a kérdésre, hogy melyek azok az interperszonáliskészségek, amelyek elengedhetetlenek ma Magyarországon egy gazdasági menedzserpozíció betöltéséhez, illetve hogy a Pénzügyi és Számviteli Karon tanulóhallgatók interperszonális készségei milyen mértékben kerülnek fejlesztésre.Ezeken kívül arra is választ kaptam, hogy mely készségek fejlesztéséthiányolják a hallgatók, s mire lenne igényük a gazdasági szakembereknek.Kutatásomat online kérdőívek segítségével végeztem.Mivel átfogó képet szerettem volna kapni az interperszonális készségekrőlalkotott véleményről,  kutatásomnak háromcélközönsége volt: a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karántanuló hallgatók, oktatók és külső gazdasági szakemberek.Kutatásomlegvitathatatlanabb eredménye, hogy a hallgatók, az oktatók és a külsőgazdasági szakemberek is a komplex problémamegoldó képességet tartják alegfontosabb interperszonális készségnek. Az ezt követő második és harmadiklegfontosabb interperszonális készséget illetően már eltérnek a vélemények. Ahallgatóknál az érzelmi intelligencia és a döntéshozó képesség, az oktatóknál akritikus gondolkodás és a csapatmunka, a külső gazdasági szakembereknél pedig adöntéshozó képesség és az asszertív kommunikáció szerepelt a második ésharmadik legfontosabb interperszonális készség helyén, az egyik értékelésimódszer szerint.Ahallgatók a legelégedettebbek a csapatban való működésük, a legelégedetlenebbekpedig a kreativitásuk és az érzelmi intelligenciájuk fejlesztésével voltak. A hallgatók elsősorban az érzelmi intelligencia, akreativitás és a vezetői készségek fejlesztését hiányolták, a gazdaságiszakemberek pedig a döntéshozó képesség, a tárgyalóképesség és a vezetőikészségek fejlettségével nem voltak megelégedve.Összevetve a külső gazdasági szakemberek igényeit ahallgatók interperszonális készségeinek fejlesztésével való elégedettségével, ahallgatók vezetői készségeinek, kreativitásuknak, érzelmi intelligenciájuknakés tárgyalóképességüknek a fejlesztésére kellene elsősorban fektetni ahangsúlyt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: asszertivitás, döntéshozatal, érzelmi intelligencia, gondolkodás, kommunikációs képesség, problémamegoldás, vezetői készség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:30
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet