Banki kapcsolatok és a bankválasztás szempontjai egy biztosító társaság szemszögéből

Béltekiné Nagy Elvira (2020) Banki kapcsolatok és a bankválasztás szempontjai egy biztosító társaság szemszögéből. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of FOSZK_ZD_BÉLTEKINÉ_NAGY_ELVIRA_S5VMF7.pdf] PDF
FOSZK_ZD_BÉLTEKINÉ_NAGY_ELVIRA_S5VMF7.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FOSZK_OF_BÉLTEKINÉ_NAGY_ELVIRA_S5VMF7.pdf] PDF
FOSZK_OF_BÉLTEKINÉ_NAGY_ELVIRA_S5VMF7.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (135kB)

Absztrakt (kivonat)

<p><p>Dolgozatomban bemutatom, hogy mennyire szerteágazó a biztosítási üzletág és hogy milyen fontos szerepet is töltenek be a banki kapcsolatok a Biztosító életében. Beigazolódik majd, hogy fontos időnként felülvizsgálni meglévő folyamatainkat és szükség szerint változtatni azokon az új helyzethez igazodva. Rendszeresen monitorozni kell bevételeinket és kiadásainkat, annak érdekében, hogy időben meg tudjuk tenni a megfelelő lépéseket. Kulcsfontosságú, hogy egy ilyen nagy vállalat is a lehető leggyorsabban reagáljon a gazdasági változásokra és egyéb krízis helyzetekre.</p> <p>Az operatív pénzügyi terület napi működésén keresztül betekinthetünk a biztosító pénzforgalmába, a számlavezető bankok kiválasztásba, egy tender lefolytatásába és a banki kapcsolattartásba. Mindezek hatással vannak az ügyélkapcsolatokra is, hisz, ha nem működik minden gördülékenyen a két fél között, akkor annak a következményeit az ügyfelek is megérzik. Példával szemléltetve ezt: ha a bank informatikai hiba miatt nem tudja szolgáltatni a kivonatot a Biztosító részére a számláján történt jóváírásokról és terhelésekről, akkor azt nem tudják időben lekönyvelni. Ha nincs lekönyvelve, akkor nem lehet befektetni a megfelelő alapba, így károsodhat az ügyfél. Egy másik példa erre, ha nem érkezik válasz üzenet a banktól az elküldött utalásokra vonatkozóan, akkor nem szerez időben tudomást arról a Biztosító, ha egy kifizetése valamilyen okból nem tudott teljesülni és visszajött a pénz. Amikor minden a forgatókönyv szerint megy, akkor senkinek nem tűnik fel semmi, mert ez az elvárt stabil működés. Amikor viszont valamilyen hiba van bármelyik félnél, akkor azt mindenki észreveszi.</p> <p>Igazodva a 21. század elvárásaihoz és fejlődési tempójához, a Biztosító is fel kell vegye ritmust, így garantálva az ügyfél elégedettséget. Szükségszerű bevezetnie az online fizetési lehetőséget, hogy a biztosítási díjakat ebben a kényelmes formában is fizetni tudják az ügyfelek. A banki tender ki is tért erre a fizetési módra, így a háttér adott, csak az ütemtervet kell kidolgozni és a belső fejlesztéseket kell megtenni az indulás érdekében. Fokozatos bevezetésre van szükség, kezdve az egyszerűbb esetekkel, majd apránként kiterjesztve az összes lehetséges díjtípusra. Továbbá a költséghatékonyság jegyében fontos lenne kampányokat indítani a szerződött partnerek részére annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ügyfelet áttereljék a postai készpénzes fizetési módról csoportos beszedésre vagy állandó átutalásra. Persze új lehetőségként megfontolandó lenne az azonnali fizetési elindulásával biztosított fizetési kérelem alkalmazása. Ezzel elektronikus banki csatornákon keresztül juttathatja el a Biztosító az ügyfél bankjába a várt díjra vonatkozó igényét, melyet az ügyfél beérkezésétől számított 60 napon belül könnyen és gyorsan jóváhagyhat vagy elutasíthatja a tranzakciót.</p> <p>Mindezekből jól látszik, hogy mindig van miért figyelemmel kísérni a vállalat pénzügyeit és élve az új lehetőségekkel esetlegesen lejjebb szorítani a költségeket adott esetben az ügyfélelégedettség növelésével. A technika vívmányai egyre inkább előtérbe helyeződnek, ahogy az újabb és újabb generációk felnőnek. Sőt elvárás már részükről a gyors, könnyű és hatékony ügyintézés. Egy Biztosítónak mindig és mindenkor rendelkezésre kell állnia ügyfelei számára, akkor is, ha egy ilyen egészségügyi krízishelyzet alakul ki, mint a mostani világ méretű korona vírus. Biztosítania kell ügyfeleit arról, hogy befektetéseik jó kezekben vannak és szakmailag támogatni kell őket annak érdekében, hogy a legmegfelelőbb döntést hozzák meg, mert „a türelmetlen embereket vonzza a pénz, de a pénzt csak a türelmes emberek vonzzák” (Warren Buffett).</p><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szennay Áron
Belső
egyetemi tanársegéd, Pénzügy Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, bankbiztonság, befektetés, biztosítás(ok), pénzforgalom, ügyfelek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:30
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet