Béltekiné Nagy Elvira (2020) Banki kapcsolatok és a bankválasztás szempontjai egy biztosító társaság szemszögéből. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
FOSZK_ZD_BÉLTEKINÉ_NAGY_ELVIRA_S5VMF7.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FOSZK_OF_BÉLTEKINÉ_NAGY_ELVIRA_S5VMF7.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (135kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatombanbemutatom, hogy mennyire szerteágazó a biztosítási üzletág és hogy milyenfontos szerepet is töltenek be a banki kapcsolatok a Biztosító életében.Beigazolódik majd, hogy fontos időnként felülvizsgálni meglévő folyamatainkatés szükség szerint változtatni azokon az új helyzethez igazodva. Rendszeresenmonitorozni kell bevételeinket és kiadásainkat, annak érdekében, hogy időbenmeg tudjuk tenni a megfelelő lépéseket. Kulcsfontosságú, hogy egy ilyen nagyvállalat is a lehető leggyorsabban reagáljon a gazdasági változásokra és egyébkrízis helyzetekre.Azoperatív pénzügyi terület napi működésén keresztül betekinthetünk a biztosítópénzforgalmába, a számlavezető bankok kiválasztásba, egy tender lefolytatásábaés a banki kapcsolattartásba. Mindezek hatással vannak az ügyélkapcsolatokrais, hisz, ha nem működik minden gördülékenyen a két fél között, akkor annak akövetkezményeit az ügyfelek is megérzik. Példával szemléltetve ezt: ha a bankinformatikai hiba miatt nem tudja szolgáltatni a kivonatot a Biztosító részérea számláján történt jóváírásokról és terhelésekről, akkor azt nem tudják időbenlekönyvelni. Ha nincs lekönyvelve, akkor nem lehet befektetni a megfelelőalapba, így károsodhat az ügyfél. Egy másik példa erre, ha nem érkezik válaszüzenet a banktól az elküldött utalásokra vonatkozóan, akkor nem szerez időbentudomást arról a Biztosító, ha egy kifizetése valamilyen okból nem tudottteljesülni és visszajött a pénz. Amikor minden a forgatókönyv szerint megy,akkor senkinek nem tűnik fel semmi, mert ez az elvárt stabil működés. Amikorviszont valamilyen hiba van bármelyik félnél, akkor azt mindenki észreveszi.Igazodvaa 21. század elvárásaihoz és fejlődési tempójához, a Biztosító is fel kellvegye ritmust, így garantálva az ügyfél elégedettséget. Szükségszerű bevezetnieaz online fizetési lehetőséget, hogy a biztosítási díjakat ebben a kényelmesformában is fizetni tudják az ügyfelek. A banki tender ki is tért erre afizetési módra, így a háttér adott, csak az ütemtervet kell kidolgozni és abelső fejlesztéseket kell megtenni az indulás érdekében. Fokozatos bevezetésrevan szükség, kezdve az egyszerűbb esetekkel, majd apránként kiterjesztve azösszes lehetséges díjtípusra. Továbbá a költséghatékonyság jegyében fontoslenne kampányokat indítani a szerződött partnerek részére annak érdekében, hogya lehető legtöbb ügyfelet áttereljék a postai készpénzes fizetési módrólcsoportos beszedésre vagy állandó átutalásra. Persze új lehetőségként megfontolandólenne az azonnali fizetési elindulásával biztosított fizetési kérelemalkalmazása. Ezzel elektronikus banki csatornákon keresztül juttathatja el aBiztosító az ügyfél bankjába a várt díjra vonatkozó igényét, melyet az ügyfélbeérkezésétől számított 60 napon belül könnyen és gyorsan jóváhagyhat vagyelutasíthatja a tranzakciót.Mindezekbőljól látszik, hogy mindig van miért figyelemmel kísérni a vállalat pénzügyeit ésélve az új lehetőségekkel esetlegesen lejjebb szorítani a költségeket adottesetben az ügyfélelégedettség növelésével. A technika vívmányai egyre inkábbelőtérbe helyeződnek, ahogy az újabb és újabb generációk felnőnek. Sőt elvárásmár részükről a gyors, könnyű és hatékony ügyintézés. Egy Biztosítónak mindigés mindenkor rendelkezésre kell állnia ügyfelei számára, akkor is, ha egy ilyenegészségügyi krízishelyzet alakul ki, mint a mostani világ méretű korona vírus.Biztosítania kell ügyfeleit arról, hogy befektetéseik jó kezekben vannak ésszakmailag támogatni kell őket annak érdekében, hogy a legmegfelelőbb döntésthozzák meg, mert „a türelmetlen embereket vonzza a pénz, de a pénzt csak atürelmes emberek vonzzák” (Warren Buffett).
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, bankbiztonság, befektetés, biztosítás(ok), pénzforgalom, ügyfelek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:30 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |