Gazdasági szervezet CRM rendszerének bemutatása, IT eszközei részletezéseivel

Barnóth Róbert (2020) Gazdasági szervezet CRM rendszerének bemutatása, IT eszközei részletezéseivel. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Robi-szakdolgozat végleges.pdf] PDF
Robi-szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Témavázlat_összefoglalás.pdf] PDF
Témavázlat_összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

<p>Azért választottam ezt a témát, mert édesapám, egy nemzetközi cégnél dolgozik és napi rendszerességgel használja a Microsoft Dynamics CRM (Sales) rendszert, amelyre sokszor panaszkodott, nem nagyon tudtam, hogy hogy tudnék neki segíteni benne, vagy esetlegesen javaslatot tenni, egy másik CRM rendszerre, amely jobban illeszkedik a cég üzletpolitikájához.</p> <p>Ezért célom, hogy jelen szakdolgozatban bemutassam, hogy a vállalat vezetése által megfogalmazott célok elérése érdekében milyen elvek és gyakorlati megfontolások szerint kerülhet kiválasztásra egy CRM szoftver, illetve hogyan történjen az implementáció és a rendszer konfigurálása. Ezért a hipotéziseim a következők voltak:</p> <p>H1: Egy megfelelően kiválasztott CRM szoftver stratégiai, marketing és értékesítési előnyökkel jár.</p><p></p><p>H2: A CRM szoftverek segítik a választott vállalkozást a marketing feladatok koordinálásában.</p> <p>Hipotézisek bizonyítására szekunder kutatást alkalmaztam. Sajnos a nem várt körülmények miatt, régebbi szakirodalmakhoz jutottam csak hozzá, azonban így is teljes képet kaptam a CRM rendszerekről.</p><br><p>Azt tapasztaltam, hogy a legnagyobb probléma a CRM rendszerrel, hogy nem ügyfélbarát a felhasználása. Egy üzletkötő nem lát mást, csak egy felesleges időtöltést mert a felületei a rendszernek túlbonyolítottak, egyszerre túl sok információ jelenik meg a felhasználó előtt, ezáltal nem túl motiváltak a rendszeres használatnál. Így mindig találnak kifogást,  hogy miért nem töltötték ki időre, és hogy miért nem pontosak a feltöltött adatok. Ezt a az adott problémát szakdolgozatom összefoglalás részében egy adott példán keresztül szemléltettem.</p> <p>Amely során arra, hogy amennyiben a CRM rendszer bevezetésének sikerességére koncentrálunk és ezzel sikerül elkerülnünk, hogy kudarcba fulladjon az implementáció, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a befektetésünk közvetett előnyök formájában előbb-utóbb megtérül.</p> <p>Végül arra jutottam kutatásom során, hogy a hipotézis 1 és a hipotézis 2 60%- 40%-ban fontos, de nem árt mind a két részre nagy hangsúlyt fektetnünk. Valamint, ha  a CRM rendszer bevezetésének sikerességére koncentrálunk, akkor ezzel sikerül elkerülnünk, hogy kudarcba fulladjon az implementáció, azonban biztosak csak, akkor lehetünk ebben, ha a befektetésünk közvetett előnyök formájában előbb-utóbb megtérül.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Udvaros József
Belső
egyetemi adjunktus, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábrák, CRM, gazdaságinformatika, informatika, ügyfélkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:30
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet