Barnóth Róbert (2020) Gazdasági szervezet CRM rendszerének bemutatása, IT eszközei részletezéseivel. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Robi-szakdolgozat végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Témavázlat_összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (210kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p>Azért választottam ezt a témát, mert édesapám, egy nemzetközi cégnél dolgozik és napi rendszerességgel használja a Microsoft Dynamics CRM (Sales) rendszert, amelyre sokszor panaszkodott, nem nagyon tudtam, hogy hogy tudnék neki segíteni benne, vagy esetlegesen javaslatot tenni, egy másik CRM rendszerre, amely jobban illeszkedik a cég üzletpolitikájához.</p> <p>Ezért célom, hogy jelen szakdolgozatban bemutassam, hogy a vállalat vezetése által megfogalmazott célok elérése érdekében milyen elvek és gyakorlati megfontolások szerint kerülhet kiválasztásra egy CRM szoftver, illetve hogyan történjen az implementáció és a rendszer konfigurálása. Ezért a hipotéziseim a következők voltak:</p> <p>H1: Egy megfelelően kiválasztott CRM szoftver stratégiai, marketing és értékesítési előnyökkel jár.</p><p></p><p>H2: A CRM szoftverek segítik a választott vállalkozást a marketing feladatok koordinálásában.</p> <p>Hipotézisek bizonyítására szekunder kutatást alkalmaztam. Sajnos a nem várt körülmények miatt, régebbi szakirodalmakhoz jutottam csak hozzá, azonban így is teljes képet kaptam a CRM rendszerekről.</p><br><p>Azt tapasztaltam, hogy a legnagyobb probléma a CRM rendszerrel, hogy nem ügyfélbarát a felhasználása. Egy üzletkötő nem lát mást, csak egy felesleges időtöltést mert a felületei a rendszernek túlbonyolítottak, egyszerre túl sok információ jelenik meg a felhasználó előtt, ezáltal nem túl motiváltak a rendszeres használatnál. Így mindig találnak kifogást, hogy miért nem töltötték ki időre, és hogy miért nem pontosak a feltöltött adatok. Ezt a az adott problémát szakdolgozatom összefoglalás részében egy adott példán keresztül szemléltettem.</p> <p>Amely során arra, hogy amennyiben a CRM rendszer bevezetésének sikerességére koncentrálunk és ezzel sikerül elkerülnünk, hogy kudarcba fulladjon az implementáció, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a befektetésünk közvetett előnyök formájában előbb-utóbb megtérül.</p> <p>Végül arra jutottam kutatásom során, hogy a hipotézis 1 és a hipotézis 2 60%- 40%-ban fontos, de nem árt mind a két részre nagy hangsúlyt fektetnünk. Valamint, ha a CRM rendszer bevezetésének sikerességére koncentrálunk, akkor ezzel sikerül elkerülnünk, hogy kudarcba fulladjon az implementáció, azonban biztosak csak, akkor lehetünk ebben, ha a befektetésünk közvetett előnyök formájában előbb-utóbb megtérül.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ábrák, CRM, gazdaságinformatika, informatika, ügyfélkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:30 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |