Barnóth Róbert (2020) Gazdasági szervezet CRM rendszerének bemutatása, IT eszközei részletezéseivel. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Robi-szakdolgozat végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Témavázlat_összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (210kB) |
Absztrakt (kivonat)
Azért választottam ezt a témát,mert édesapám, egy nemzetközi cégnél dolgozikés napi rendszerességgel használja a Microsoft Dynamics CRM (Sales) rendszert,amelyre sokszor panaszkodott, nem nagyon tudtam, hogy hogy tudnék neki segítenibenne, vagy esetlegesen javaslatot tenni, egy másik CRM rendszerre, amelyjobban illeszkedik a cég üzletpolitikájához.Ezért célom, hogy jelen szakdolgozatban bemutassam,hogy a vállalat vezetése által megfogalmazott célok elérése érdekében milyen elvek és gyakorlati megfontolások szerint kerülhetkiválasztásra egy CRM szoftver,illetve hogyan történjen az implementáció és a rendszer konfigurálása. Ezért ahipotéziseim a következők voltak:H1: Egy megfelelően kiválasztott CRM szoftverstratégiai, marketing és értékesítési előnyökkel jár.H2: A CRM szoftverek segítik a választottvállalkozást a marketing feladatok koordinálásában.Hipotézisek bizonyítására szekunder kutatástalkalmaztam. Sajnos a nem várt körülmények miatt, régebbiszakirodalmakhoz jutottam csak hozzá, azonbanígy is teljes képet kaptam a CRM rendszerekről.Azt tapasztaltam, hogy a legnagyobb probléma a CRM rendszerrel, hogy nem ügyfélbarát a felhasználása. Egy üzletkötő nem lát mást,csak egy felesleges időtöltést mert a felületei a rendszernek túlbonyolítottak, egyszerre túl sok információ jelenikmeg a felhasználó előtt, ezáltal nem túl motiváltak a rendszereshasználatnál. Így mindig találnak kifogást, hogy miért nem töltötték kiidőre, és hogy miért nem pontosak a feltöltött adatok. Ezt a az adott problémátszakdolgozatom összefoglalás részében egy adottpéldán keresztül szemléltettem.Amely során arra, hogy amennyiben a CRM rendszerbevezetésének sikerességére koncentrálunk és ezzel sikerül elkerülnünk, hogykudarcba fulladjon az implementáció, akkor biztosak lehetünk abban, hogy abefektetésünk közvetett előnyökformájában előbb-utóbb megtérül.Végül arra jutottam kutatásom során, hogy a hipotézis1 és a hipotézis 2 60%- 40%-ban fontos, de nem árt mind a két részre nagyhangsúlyt fektetnünk. Valamint, ha a CRMrendszer bevezetésének sikerességére koncentrálunk, akkor ezzel sikerül elkerülnünk,hogy kudarcba fulladjon az implementáció, azonban biztosak csak, akkor lehetünk ebben, ha a befektetésünk közvetett előnyök formájában előbb-utóbb megtérül.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ábrák, CRM, gazdaságinformatika, informatika, ügyfélkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:30 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |