Gazdasági szervezet CRM rendszerének bemutatása, IT eszközei részletezéseivel

Barnóth Róbert (2020) Gazdasági szervezet CRM rendszerének bemutatása, IT eszközei részletezéseivel. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Robi-szakdolgozat végleges.pdf] PDF
Robi-szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Témavázlat_összefoglalás.pdf] PDF
Témavázlat_összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

Azért választottam ezt a témát,mert édesapám, egy nemzetközi cégnél dolgozikés napi rendszerességgel használja a Microsoft Dynamics CRM (Sales) rendszert,amelyre sokszor panaszkodott, nem nagyon tudtam, hogy hogy tudnék neki segítenibenne, vagy esetlegesen javaslatot tenni, egy másik CRM rendszerre, amelyjobban illeszkedik a cég üzletpolitikájához.Ezért célom, hogy jelen szakdolgozatban bemutassam,hogy a vállalat vezetése által megfogalmazott célok elérése érdekében milyen elvek és gyakorlati megfontolások szerint kerülhetkiválasztásra egy CRM szoftver,illetve hogyan történjen az implementáció és a rendszer konfigurálása. Ezért ahipotéziseim a következők voltak:H1: Egy megfelelően kiválasztott CRM szoftverstratégiai, marketing és értékesítési előnyökkel jár.H2: A CRM szoftverek segítik a választottvállalkozást a marketing feladatok koordinálásában.Hipotézisek bizonyítására szekunder kutatástalkalmaztam. Sajnos a nem várt körülmények miatt, régebbiszakirodalmakhoz jutottam csak hozzá, azonbanígy is teljes képet kaptam a CRM rendszerekről.Azt tapasztaltam, hogy a legnagyobb probléma a CRM rendszerrel, hogy nem ügyfélbarát a felhasználása. Egy üzletkötő nem lát mást,csak egy felesleges időtöltést mert a felületei a rendszernek túlbonyolítottak, egyszerre túl sok információ jelenikmeg a felhasználó előtt, ezáltal nem túl motiváltak a rendszereshasználatnál. Így mindig találnak kifogást,  hogy miért nem töltötték kiidőre, és hogy miért nem pontosak a feltöltött adatok. Ezt a az adott problémátszakdolgozatom összefoglalás részében egy adottpéldán keresztül szemléltettem.Amely során arra, hogy amennyiben a CRM rendszerbevezetésének sikerességére koncentrálunk és ezzel sikerül elkerülnünk, hogykudarcba fulladjon az implementáció, akkor biztosak lehetünk abban, hogy abefektetésünk közvetett előnyökformájában előbb-utóbb megtérül.Végül arra jutottam kutatásom során, hogy a hipotézis1 és a hipotézis 2 60%- 40%-ban fontos, de nem árt mind a két részre nagyhangsúlyt fektetnünk. Valamint, ha  a CRMrendszer bevezetésének sikerességére koncentrálunk, akkor ezzel sikerül elkerülnünk,hogy kudarcba fulladjon az implementáció, azonban biztosak csak, akkor lehetünk ebben, ha a befektetésünk közvetett előnyök formájában előbb-utóbb megtérül.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábrák, CRM, gazdaságinformatika, informatika, ügyfélkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:30
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet