Csanálosi Attila Dominik (2020) The Coca-Cola Company online marketingkommunikációja. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
FOSZK_Záródolgozat_Csanálosi_Attila Dominik_C3NNCW.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FOSZK_OF_Csanálosi_Attila Dominik_C3NNCW.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (320kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakmai gyakorlati beszámoló:A beszámoló első része a szakmai gyakorlatra való jelentkezés folyamatával kezdődik, majd a Bare International Hungary Kft. bemutatásával folytatódik. Az Amerikából induló, próbavásárlásokat lebonyolító vállalat a kezdetekben 1, majd a sikeres éveknek köszönhetően még 9 irodával gyarapodott világszerte. A magyarországi iroda 2011-ben jött létre, ami több mint 40 embert foglalkoztat és szolgáltatásai több mint 150 országban érhetők el. Az eredményes munkának köszönhetően számos díjjal kitüntették az évek során, amit a beszámolómban részletesen kifejtek.Munkámat a cég projektmenedzser csapatában kezdtem meg, ahol a különböző országokhoz tartozó projektek tervezésével, valamint lebonyolításával foglalkoztak. Nagyon örültem annak, hogy egy olyan segítőkész csapat tagja lehettem, ami hozzájárult a szakmai fejlődésemhez. Munkám során számos ponton alkalmazni tudtam elméleti tudásomat és a gyakorlatban hasznosítani azt. Gyakorlatomat eredményesnek tekintem, hiszen több projekt tervezésében és lebonyolításában is részt vettem, amely olyan vállalati működésbe való betekintést nyújtott, amiben korábban még nem volt részem. Mivel mindennapos munkám során végig angolul kommunikáltam, sokat fejlődtem idegennyelv szempontjából is, aminek nagyon örülök. A gyakorlat alatt részt vettem több projekt tervezésének folyamatában, lebonyolításában, különböző Excel táblákat vezettem, valamint napi szinten kellett ügyfelekkel információt cserélnem, kapcsolatot tartanom. Szabadidőmben általában munkatársaimnak segítettem adminisztratív feladatok ellátásában.A következőkben a vállalat tevékenységi körét ismertettem. Amint azt már említettem, a cég próbavásárlások lebonyolításával, valamint azok kiértékelésével foglalkozik. A tevékenység lényege, hogy a szolgáltatást igénybe vevő cégek a fogyasztók szemszögéből vizsgálhatják meg saját működésüket, ezzel további értéket adhatnak termékeiknek, szolgáltatásaiknak, valamint a vásárlói élményt is új szintre emelhetik. A jobb átláthatóság érdekében, a beszámolómban részletesen leírtam egy projekt felépülését a tervezéstől egészen a zárásig, aminek köszönhetően könnyebben értelmezhető a vállalat működése és a különböző osztályok feladatai.A vállalat működésének kulcsfontosságú eleme a szolgáltatás igénybe vevőivel való kapcsolattartás. Mivel a 10 iroda együttműködve hajtja végre a projekteket, elengedhetetlen az akadálymentes információközlés az irodák között, valamint a megrendelők felé egyaránt. Ennek támogatása érdekében, a cég az Office 365 csomag részét képző Teams szolgáltatást, valamint a Skype for Business-t használja.Összességében nagyon örülök ennek a félévnek, úgy érzem sokat tudtam fejlődni nyelvtudás, önbizalom szempontjából, valamint szakmailag egyaránt.Záródolgozat:Az internet mára már szerves részét képezi életünknek. A web és a közösségi média oldalak elterjedése új lehetőségeket nyitott meg a vállalkozásoknak marketing szempontjából. Véleményem szerint az online marketingkommunikáció vizsgálata, egy a tanulmányaimhoz illeszkedő, naprakész téma, melyet a záródolgozatom tárgyának választottam. Az online marketingben rejlő lehetőségeket egy vállalat segítségével mutattam be, amely a webmarketinget kihasználva fogyasztók millióit tudta elérni sikeresen. Ez a vállalat a The Coca-Cola Company, amely az évek során az egyik legismertebb márkává nőtte ki magát és az én egyik személyes kedvencem is. Dolgozatom fő célja az online marketingkommunikáció minél széleskörűbben való ismertetése, valamint a leghatékonyabb online marketingeszköz meghatározása volt, melyet primer kutatás segítségével próbáltam megállapítani.A dolgozatom első részében leírtam a marketing és a marketingkommunikáció fogalmát. Utóbbi elemeit két részre osztottam az úgynevezett above the line (ATL), illetve below the line (BTL) megnevezések segítségével. Mivel munkám a marketingen belül az online marketingkommunikációval foglalkozik, ismertettem az internet fejlődését és szerepét is a marketingben. A korábban egyirányú kommunikáció kétirányúvá alakult át, amely interaktív lehetőségeket nyújt a marketingkommunikációban és az értékesítésben egyaránt. Felsoroltam a főbb ezközeit és részletesen leírtam azok lényegét. Ilyenek például a weboldalak, banner hirdetések, e-mail marketing, affiliate marketing, közösségi média marketing vagy a keresőmarketing.A továbbiakban kiemeltem a marketingstratégia kidolgozásának lényegességét egy vállalat működésében, hiszen ez egy olyan összetett cselekvési terv, amely megmutatja, hogy egy cég az adott piacon milyen módszerekkel tervezi elérni a kitűzött céljait. Az online marketingstratégiát is jellemeztem, majd azt követően bemutattam a közösségi médiát marketingkommunikációs eszközként. A közösségi oldalak megjelenése új, kreatív lehetőségeket nyújtanak a vállalatok számra, amik eredményesebbek, valamint költséghatékonyabbak is mint a hagyományos médiában történő hirdetésekMunkám második felében a The Coca-Cola Company-val foglalkoztam. Először részletesen bemutattam a vállalatot, ismertettem történetét. Számomra nagyon inspiráló volt egy olyan vállalat munkásságát tanulmányozni, ami a kezdetekkor 1 üdítőital értékesítésével foglalkozott, mára pedig már 500 márkából álló termékpalettával rendelkezik, melyet több mint 200 országban értékesít. A vállalat belső és külső környezete közötti kapcsolat megértésének érdekében SWOT elemzést végeztem. A vállalat legnagyobb erőssége a márkaismertség, valamint a széleskörű termékpaletta, legnagyobb gyengeségének pedig az egészséges életmóddal való szembenállás tekinthető. Lehetősége van betörni az élelmiszeriparba és ott új vevői igényeket kielégíteni, viszont a vállalatot több külső tényező is fenyegeti, ilyen például a vevői igények megváltozása. Mivel a vállalat minden márkájának egyedi marketingstratégiája van, ebben a dolgozatban lehetetlen lenne mindegyikre kitérni. Ezért én a legismertebb márkával, magával a Coca-Cola-val foglalkoztam.A továbbiakban a 4P marketingmix segítségével jellemeztem a vállalat marketingstratégiáját, melynek minden elemét részletesen kifejtettem dolgozatomban. A stratégia ismertetése után az üdítőital gyártó vállalat online marketing tevékenységét elemeztem és megfogalmaztam céljait, célcsoportját, csatornáit, tartalmát, illetve ezek költségét. A fejezet végén röviden leírtam a The Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-nek történetét, működését és marketingtevékenységét is.Dolgozatom végezetéül egy a témához kapcsolódó primerkutatást végeztem, melynek segítségével még pontosabb és relevánsabb információt tudtam közölni. Kutatásom előtt 9 hipotézist fogalmaztam meg, amelyből 6 igaznak bizonyult. A kérdőívet 234-en töltötték ki, és a kapott eredmény értelmében elmondható, hogy a fogyasztók napi rendszerességgel több óráttöltenek el közöségi média felületeken. A megkérdezettek alapján a három legkedveltebb platform a Facebook, az Instagram és a Youtube, tehát ezeken a felületeken éri meg legjobban online marketingtevékenységet végezni a vállalatok számára. Beigazolódott, hogy a Coca-Cola legnagyobb gyengeségét az egészséges életmóddal való szembenállás jelenti. Felmerülhet bennünk az a kérdés, hogy a már így is nagy márkaismertségnek örvendő vállalatnak szüksége van-e további marketingtevékenységre. A válasz igen, hiszen ennek hiányában a versenytársak magasabb pozícióba kerülhetnének.Összességében sikeresnek tartom dolgozatom megírását, hiszen a kitűzött céljaimat véleményem szerint sikerült elérni. Sokat tanultam dolgozatom készítése során, aminek nagyon örülök és remélem, hogy mások is érdekesnek találják írásomat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Coca-Cola, e-marketing - elektronikus marketing, internetes reklám(ok), közösségi média, marketingkommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:28 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |