Dékány Péter (2020) A ViacomCBS 2019. üzleti évének komplex elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Dekany Peter_B8PGYJ_CSZ_SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (938kB) |
|
PDF
SZTK_TO_Dékány_Péter_B8PGYJ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (175kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu">A dolgozatban végzett komplex elemzéssel arra kerestem választ, hogy mekkora szerepet tölt be a ViacomCBS a nemzetközi médiapiacon. A 2018-as beszámolóinak a kiemelt adatait hasonlítottam össze a 2019-es adatokkal. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> A cég globális erejét jelzi, hogy nemrég 2019 decemberében egyesült az amerikai országos szórású televíziók egyikével a CBS-szel, (mely zsinórban 12 éve a legnézettebb amerikai csatorna) és kapta jelenlegi nevét. Ez mindkét fél életében jelentős mérföldkő volt és sikeres együttműködést várnak a jövőben a lépéstől. Az összeolvadással a részvények eloszlása a CBS részére 60%-ot, a Viacom részére pedig 40%-ot biztosított. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> A cég legfőbb bevétele a profiljából adódóan az úgynevezett „affiliate bevétel”, mely a csatornák eladását jelenti a különböző szolgáltatóknak. Rengeteg saját gyártású tartalma-csatornája van, melyet a világ 180 országában értékesít. Említésre méltó például a hazánkban is előfizethető Comedy Central, Paramount Channel, MTV és a Nickelodeon.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A mérleg elemzése során megállapítottam, hogy az eszköz oldalon a befektetett eszközöknek van domináns szerepük. Ez nem meglepő, hiszen a tevékenységi körből adódóan a befektetett eszközök nagy részét az immateriális javak teszi ki, hiszen a cégtevékenység a szolgáltatásra épül. A vizsgált időszakban folyamatosan újabb immateriális jószág beszerzések történtek, ami a vállalkozás tekintetében újabb idegen tartalmak vásárlásának jogdíjait jelenti. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Forrás oldalon a saját tőke gyarapodását állapítottam meg, mely a 2019-es évben a részvényeseknek jóval alacsonyabb összegű osztalék kifizetés miatt történt. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> Az eredménykimutatásban csak az üzemi (üzleti) eredményt elemeztem. A jövedelmezőségi mutatók kapcsán a ROE és ROA alakulását vizsgáltam. A jövedelmezőség értékeléséhez kerestem egy viszonyítási alapot, a Disney-t, mely a médiapiac jelenlegi legnagyobb szereplője, az összehasonlításban is pozitív volt a társaság nyereségtermelő képessége.</span></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu">Továbbiakban a likviditást elemeztem több mutató alapján. A likviditási ráta értéke bőven egy felett volt. A romlása a nagy készletbeszerzésnek volt köszönhető. A gyorsráta 2018-hoz képest a pénzeszközök 224 millió dollárral való csökkenése miatt romlott. A pénzhányad visszaesésére a rövid lejáratú kötelezettségek növekedése is hatással volt, ami a szállítóállománynak tudható be.</span><span lang="hu" xml:lang="hu"> </span><span lang="hu" xml:lang="hu">Összességében pénzügyi szempontból kijelenthető, hogy a vállalkozás likviditása megfelelő.</span></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu"> </span></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu">Az eladósodottságról is viszonylag pozitív képet állapítottam meg a 2019-re tapasztalható visszaesések ellenére. Összefoglalva az eladósodottsági mutatókat elmondható, hogy a cég nem rendelkezik jelentős idegen forrás állománnyal. Nincsenek fizetési nehézségei, pénzügyileg stabil.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A cash-flow fejezetben kiemelendő CAPEX, azaz a beruházások értéke nem változott, gyakorlatilag ugyanazt a számot látni mindkettő vizsgált évben. Tehát a cég ugyanazt a beruházáspolitikai elvet követi a két év alatt. A működési cash-flow az időszak során szerkezetátalakítási tevékenységekhez kapcsolódó kifizetéseket tartalmazott. Negatívan hatott a likviditásra, mert túl magas a készletben álló pénz, ezt mutatta a két év alatt kifizetett 26 milliárd dollár is. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Az aktuális helyzetet vizsgálva kijelenthető a jelenlegi 2020 első negyedéves jelentés szerint, a cég hivatalos ViacomCBS oldala alapján, hogy a számok nem mutatnak egyáltalán rossz képet a globális koronavírus krízis hangulat ellenére sem.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A jövőre néző tervek között tanulni kell a koronavírus által okozott nehézségekből és még felelősségteljesebb pénzügyi döntéseket hozni. Reklámbevételeket szükséges növelni a televíziós és főleg a mobilkészülékek és a streaming szolgáltatások terén. </span></p><br> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> </span></p><br>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | cash flow elemzése, eredménykimutatás, likviditás, mérleg, ViacomCBS |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:27 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |