Digitalizáció a vállalati marketingkommunikációban, a Transmoduls online tevékenységének elemzésével

Földesi Melinda (2020) Digitalizáció a vállalati marketingkommunikációban, a Transmoduls online tevékenységének elemzésével. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Digitalizáció a vállalati marketingkommunikációban, a Transmoduls online tevékenységének elemzésével.pdf] PDF
Digitalizáció a vállalati marketingkommunikációban, a Transmoduls online tevékenységének elemzésével.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Földesi_Melinda_D18T9O.pdf] PDF
FOSZK_OF_Földesi_Melinda_D18T9O.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (331kB)

Absztrakt (kivonat)

<p>Szakmai gyakorlatomat a közel 200 fős veszprémi Tansmoduls Eclipse Automation-nél végeztem el, ahol képet kaphattam arról, milyen egy mai, modern, célgépek gyártásával és ipari automatizálással foglalkozó vállalat gazdasági osztályán dolgozni. Munkavégzésem során számos tapasztalatot gyűjthettem, ezáltal sikeresen hasznosíthattam az elméletben megszerzett tudásomat és e cég online marketingkommunikációs tevékenységét elemeztem a későbbiekben.</p> <p>Záródolgozatom fő témájának kiválasztásakor fontosnak tartottam, hogy olyan témára essen a választásom, amely életünk minden területét átöleli, ezért döntésem a digitalizáció korának beköszöntével egyre fontosabbá váló vállalati online marketingkommunikációra esett. Az internet robbanásszerű terjedése jelentősen megváltoztatta az emberek mindennapjait, megkönnyítette a kapcsolattartást és az információáramlás ideje is lerövidült. A vállalati marketing területén is szignifikáns változást eredményezett a digitalizáció. Mára a vállalatok marketingtevékenységének meghatározó része az online térben való jelenlét, az ott történő vállalati kommunikáció a megfelelő információszolgáltatáshoz és a márkaimázs építéséhez. Szekunder kutatásomban először is fontosnak találtam bemutatni a hazai piaci trendeket, valamint azokon belül azt, hogy hogyan hatott az internet térhódítása a társadalomra, az aktuális fogyasztói trendekre és a piaci szegmensekre. A technológiai fejlődés következtében kialakult egy igen elterjedt fogalom, egy új társadalmi irányzat. Az információs társadalom kulcsszavai a naprakészség, az állandó jelenlét, az újdonság, a gyorsaság és a reakció. A munkaerőpiac napjainkban szintén a digitális munkakörnyezet felé orientálódik, a reklámiparnak pedig szerves részét képezi az online platformokon való hirdetés, költséghatékonyságuk és pontos célzási lehetőségük miatt.</p> <p>A továbbiakban a téma elméleti megközelítésével alapoztam meg kutatásom szakmai hátterét. Ismertettem az online marketing jellemzőit, melynek részét képezi az online marketingkommunikáció. </p> <p>Napjainkban már legtöbbször az internet segítségével jellemzik és véleményezik a fogyasztók a kapott terméket / igénybe vett szolgáltatást, ami hatással lehet a következő vásárlásaikra, vagy más fogyasztó információgyűjtési folyamatában is hathat. A dolgozatomban ábrázolt AIDA modellnek nem része, de a vásárlási döntés folyamatábrájának igen fontos eleme a vásárlás utáni magatartás. A digitális felületeken jelentősen felértékelődik a vásárlás utáni magatartás és közösségépítés, melyre szintén kitértem kutatásomban.</p> <p>Záródolgozatom további részében a témához kapcsolódó, releváns szakirodalmi forrásokat dolgoztam fel. Ezekből kiemeltem, hogy az online marketingkommunikáció célja elsősorban egy jól definiált márkaimázs kiépítése, a márkatudatosság építése, a fogyasztók útvonalába épülés, az, hogy minél több ember látogasson el az adott szervezet-, márka-, gyártó-, szolgáltató weboldalára, valamint közösségi média oldalára és ismerkedjen meg az általuk kínált termékekkel/ szolgáltatásokkal. Bemutattam az online marketingkommunikáció legfontosabb eszközeit, a klasszikus internetes hirdetéseket; a keresőmarketinget; a weboldalak-, a CRM-, a hírlevelek és tartalommarketing lényegét; továbbá a videómarketinget és a mobilmarketinget.</p> <p>A téma keretein belül ezentúl ismertettem és részleteztem a POE-elvet, mely alapján a szervezet három felületen tudja biztosítani kommunikációs törekvéseit: a fizetett médián, a saját felületén és a szerzett médián. </p> <p>Mára a vállalatok külön közösségi média stratégiákat dolgoznak ki külön szakemberekkel. Jelenleg Magyarországon a három közösségi média, amely a szervezetek fókuszába kerülhet: a Facebook, a YouTube és az Instagram. Ez az a három média, ahol manapság szükséges, hogy jelen legyenek a cégek, ha üzleti sikereiket online területen is szeretnék megszilárdítani.</p> <p>Az online vállalati kommunikáció bemutatását a Transmoduls példáján keresztül végeztem el, aki Facebook, Instagram, YouTube és LinkedIn platformokkal rendelkezik. E platformok részletes elemzését és összehasonlítását a Popsters és a Semrush segítségével végeztem el.</p> <p>Szekunder kutatásom mellett primer felmérést is készítettem az emberek attitűdjével kapcsolatban, amely alátámasztja megfogalmazott következtetéseimet és javaslataimat az online térben való jelenléthez.</p> <p>A primer és szekunder kutatásaimból levont konklúzióm, hogy az online marketingkommunikáció hatékony alkalmazásának egyre nagyobb jelentősége van a vállalkozások marketingtevékenységében.</p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, internetes reklám(ok), marketingkommunikáció, online marketing, online marketingkommunikáció, Transmoduls Eclipse Automation
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:27
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet