Digitalizáció a vállalati marketingkommunikációban, a Transmoduls online tevékenységének elemzésével

Földesi Melinda (2020) Digitalizáció a vállalati marketingkommunikációban, a Transmoduls online tevékenységének elemzésével. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Digitalizáció a vállalati marketingkommunikációban, a Transmoduls online tevékenységének elemzésével.pdf] PDF
Digitalizáció a vállalati marketingkommunikációban, a Transmoduls online tevékenységének elemzésével.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Földesi_Melinda_D18T9O.pdf] PDF
FOSZK_OF_Földesi_Melinda_D18T9O.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (331kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakmai gyakorlatomat a közel 200 fős veszprémi TansmodulsEclipse Automation-nél végeztem el, ahol képet kaphattam arról, milyen egy mai,modern, célgépek gyártásával és ipari automatizálással foglalkozó vállalatgazdasági osztályán dolgozni. Munkavégzésem során számos tapasztalatotgyűjthettem, ezáltal sikeresen hasznosíthattam az elméletben megszerzetttudásomat és e cég online marketingkommunikációs tevékenységét elemeztem akésőbbiekben.Záródolgozatom fő témájának kiválasztásakor fontosnaktartottam, hogy olyan témára essen a választásom, amely életünk mindenterületét átöleli, ezért döntésem a digitalizáció korának beköszöntével egyrefontosabbá váló vállalati online marketingkommunikációra esett. Az internet robbanásszerűterjedése jelentősen megváltoztatta az emberek mindennapjait, megkönnyítette akapcsolattartást és az információáramlás ideje is lerövidült. A vállalati marketingterületén is szignifikáns változást eredményezett a digitalizáció. Mára avállalatok marketingtevékenységének meghatározó része az online térben valójelenlét, az ott történő vállalati kommunikáció a megfelelőinformációszolgáltatáshoz és a márkaimázs építéséhez. Szekunder kutatásombanelőször is fontosnak találtam bemutatni a hazai piaci trendeket, valamint azokonbelül azt, hogy hogyan hatott az internet térhódítása a társadalomra, azaktuális fogyasztói trendekre és a piaci szegmensekre. A technológiai fejlődéskövetkeztében kialakult egy igen elterjedt fogalom, egy új társadalmi irányzat.Az információs társadalom kulcsszavai a naprakészség, az állandó jelenlét, az újdonság,a gyorsaság és a reakció. A munkaerőpiac napjainkban szintén a digitálismunkakörnyezet felé orientálódik, a reklámiparnak pedig szerves részét képeziaz online platformokon való hirdetés, költséghatékonyságuk és pontos célzásilehetőségük miatt.A továbbiakban a téma elméleti megközelítésével alapoztammeg kutatásom szakmai hátterét. Ismertettem az online marketing jellemzőit,melynek részét képezi az online marketingkommunikáció. Napjainkban már legtöbbször az internet segítségéveljellemzik és véleményezik a fogyasztók a kapott terméket / igénybe vettszolgáltatást, ami hatással lehet a következő vásárlásaikra, vagy más fogyasztóinformációgyűjtési folyamatában is hathat. A dolgozatomban ábrázolt AIDAmodellnek nem része, de a vásárlási döntés folyamatábrájának igen fontos elemea vásárlás utáni magatartás. A digitális felületeken jelentősen felértékelődika vásárlás utáni magatartás és közösségépítés, melyre szintén kitértem kutatásomban.Záródolgozatom további részében a témához kapcsolódó,releváns szakirodalmi forrásokat dolgoztam fel. Ezekből kiemeltem, hogy azonline marketingkommunikáció célja elsősorban egy jól definiált márkaimázskiépítése, a márkatudatosság építése, a fogyasztók útvonalába épülés, az, hogyminél több ember látogasson el az adott szervezet-, márka-, gyártó-,szolgáltató weboldalára, valamint közösségi média oldalára és ismerkedjen megaz általuk kínált termékekkel/ szolgáltatásokkal. Bemutattam az onlinemarketingkommunikáció legfontosabb eszközeit, a klasszikus interneteshirdetéseket; a keresőmarketinget; a weboldalak-, a CRM-, a hírlevelek éstartalommarketing lényegét; továbbá a videómarketinget és a mobilmarketinget.A téma keretein belül ezentúl ismertettem és részleteztem a POE-elvet,mely alapján a szervezet három felületen tudja biztosítani kommunikációstörekvéseit: a fizetett médián, a saját felületén és a szerzett médián. Mára a vállalatok külön közösségi média stratégiákatdolgoznak ki külön szakemberekkel. Jelenleg Magyarországon a három közösségimédia, amely a szervezetek fókuszába kerülhet: a Facebook, a YouTube és az Instagram.Ez az a három média, ahol manapság szükséges, hogy jelen legyenek a cégek, haüzleti sikereiket online területen is szeretnék megszilárdítani.Az online vállalati kommunikáció bemutatását a Transmodulspéldáján keresztül végeztem el, aki Facebook, Instagram, YouTube és LinkedInplatformokkal rendelkezik. E platformok részletes elemzését ésösszehasonlítását a Popsters és a Semrush segítségével végeztem el.Szekunder kutatásom mellett primer felmérést is készítettemaz emberek attitűdjével kapcsolatban, amely alátámasztja megfogalmazottkövetkeztetéseimet és javaslataimat az online térben való jelenléthez.A primer és szekunder kutatásaimból levont konklúzióm, hogyaz online marketingkommunikáció hatékony alkalmazásának egyre nagyobbjelentősége van a vállalkozások marketingtevékenységében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, internetes reklám(ok), marketingkommunikáció, online marketing, online marketingkommunikáció, Transmoduls Eclipse Automation
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:27
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet