Hammer-Koplányi Petra (2020) A projektfinanszírozás sajátosságai egy megvalósult projekt példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
Előnézet |
PDF
szakdolgozatZYMW9P.pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Titkosításikérelem_Hammer-Koplányi_Petra_ZYMW9P.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (262kB) |
Előnézet |
PDF
BA_TO_Hammer-Koplányi_Petra_ZYMW9P.pdf Download (239kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
2012óta dolgozom a Telenor Magyarország Zrt.-nél, mint értékesítő kolléga. Előszörpartneri hálózatban kezdtem a pályafutásom, majd 2015-től saját tulajdonúüzletben folytattam az értékesítést.Véleményemszerint egy szervezeti átalakítás (hiába, hogy nem érintette az üzletbendolgozó kollégákat), az egész vállalat működésére gyökeresen kihat.Dolgozatombana Telenor egyik legmérvadóbb változását mutatom be projektfinanszírozásioldalról. A Telenor béren kívüli juttatásainak megváltoztatását és az ehhezvezető okokat elemzem.Aztgondolom, hogy egy cég sikerességét sok tényező befolyásolja. Egy vállalatműködésére a külső és belső tényezők egyformán hatással vannak. Egy cégsikerességét ezeknek a fent említett hatásoknak a pontos összhangba hozásahatározza meg, mely a legtöbb vállalat számára rengeteg nehézséget okoz.Ezeknek a nehézségeknek köszönhetően a cég likviditása meginog, amelyhelyreállításához szankciókra van szükség. Ennek hatására tette meg a Telenorazt a drasztikus lépést, hogy a munkavállalók majdnem 20 százalékát kénytelenvolt elbocsátani. Amegmaradt lehetőségeket kihasználva a maradt dolgozók elégedettségét ésmotivációját szerette volna a Telenor tökéletesíteni, emiatt pedig teljesenátreformálták a béren kívüli juttatásokat. Dolgozatombana Telenornál dolgozó munkavállalókat kérdeztem meg kérdőív formájában arról,hogy hogyan érintette Őket a cafetéria rendszer megváltoztatása. Mint ahogyankiderül a kérdőívből, ez pozitív hatást gyakorolt a vállalat számára. A felsővezetés köréből sikerült interjú formájában sok tényezőt, ok-okozati dolgotmegtudnom, ezt is részletezem a dolgozatomban.Aszervezeti átalakítás többféle projektet is igényelt, ezeket fogom bemutatni éselemezni. Atémaválasztásom aktualitását tekintve egy alapvető, multinacionálisvállalatokra jellemző problémát mutat be, mely érinti egy vállalat mindenszegmensében dolgozó munkavállalóját, az alkalmazottaktól kezdve a felsőbbvezetéséig.Acég jövőbeli terveit tekintve, 2020 végére, a piacvezető, országosan első számúmobil szolgáltatója szeretne lenni. Ez az időszak kihívásokkal, de egybenlehetőségekkel teli év lesz, mely esélyt ad a változások pozitív irányúhatására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | adatok, ábraelemzés, ábrák, béren kívüli juttatás, cafetéria rendszer, emberi erőforrás - munkaerő, emberi kommunikáció, interjú, kérdőív, kérdőíves felmérés, multinacionális vállalatok, multinacionális vállalatok menedzsment, projektfinanszírozás, vállalat vezetősége, vállalati felelősség | ||
SWORD Depositor: | User Archive | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | ||
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:27 | ||
Utolsó módosítás: | 2025. Máj. 12. 06:00 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27060 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27060 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |