Online marketingkommunikáció alkalmazása a Bau-Systeme 92 Kft marketingkommunikációs stratégiájában

Szántói-Szabó Clarissa (2020) Online marketingkommunikáció alkalmazása a Bau-Systeme 92 Kft marketingkommunikációs stratégiájában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of FOSZK_ZÁRÓDOLGOZAT_Szántói-Szabó_Clarissa_X45STQ.pdf] PDF
FOSZK_ZÁRÓDOLGOZAT_Szántói-Szabó_Clarissa_X45STQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FOSZ_OF_Szántói-Szabó_Clarissa_X45STQ.pdf] PDF
FOSZ_OF_Szántói-Szabó_Clarissa_X45STQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (108kB)

Absztrakt (kivonat)

<p><p>Szántói-Szabó Clarissa vagyok, gazdaság és menedzsment FOSZK-os hallgató. A szakmai gyakorlatom idejére egy hazai, 100%-ban magyar tulajdonban lévő kis-és középvállalkozásnál, a Bau-Systeme 92 Kft-nél helyezkedtem el. A szervezet szárazépítési és hagyományos építőanyagok forgalmazására specializálódott, amely a hazai piacon a legnagyobb építőanyagokat forgalmazó kis-és nagykereskedelmi tevékenységet is folytató cégei közé sorolható. Az értékesítés mellett, a vállalkozás különböző szolgáltatásokkal rendelkezik. Ilyen például a kiszállítás, szakmai tanácsadás. A szakmai gyakorlatomat a budapesti telephely egyikén töltöttem, mely a Soroksári úton található, ugyanis a cég összesen 11 telephellyel rendelkezik, amelyek elhelyezkedése országos lefedettséget biztosít. Gyakorlatom kezdeti időszakában volt szerencsém a marketing osztályon való feladatok ellátásához, amelyek szorosan kapcsolódnak a záródolgozatom témájához. Későbbiekben pedig beszerzési asszisztensi pozíciót töltöttem be. A szakmai gyakorlati beszámolómban nagyobb részletezéssel került a vizsgált szervezet bemutatásra. Szó került a tevékenységi köréről, a földrajzi elhelyezkedéséről, továbbá az online értékesítéséről és a szervezeti felépítéséről. Majd bemutattam a gyakorlati időszakom alatt elvégzett feladataimat, amelyet a marketing osztályon eltöltött tevékenységeim ismertetésével kezdtem. Az alábbi feladataimhoz sorolhatom a vállalat online felületeinek kezelését, a feltüntetett hirdetések elérésének vizsgálatát. Ezután ismertettem a cég szoftverét, a bevételezés folyamatát, a beszerzés módjait és a számlázás menetét. A szakmai gyakorlat beszámolóm után a záródolgozatom tárgyalása következik. A záródolgozatom címe: Online marketingkommunikáció alkalmazása a Bau-Systeme 92 Kft marketingkommunikációs stratégiájában. Témaválasztásomat érdekesnek és időszerűnek tartom, mivel napjainkban csúcsosodik ki az online marketing eszközeinek használata, elnyomva az eddigi hagyományos eszközöket, új teret nyerve ezáltal a marketing folyamatoknak. A dolgozatomat ennek megfelelően, logikus felépítéssel készítettem el. A bevezetés után a szakirodalmi feldolgozásomra került sor, amelyben a dolgozat témájának alapvető, letisztázásra szoruló fogalmait, tudnivalóit fejtettem ki, szakirodalmi könyvek és internetes források segítségével. Ennek következtében a dolgozatomat a marketingkommunikáció definíciójával kezdtem, amely olyan összefüggő, tervezett cselekvéssorozatokat jelent, melyek a vállalat marketingrendszerébe illő terméket, szolgáltatást vagy intézményt ismertetnek, népszerűsítenek, közvetlen vagy közvetett tájékoztatási módszerrel. Ezután a marketingkommunikáció főbb területei, eszközei, ahol a hagyományos és digitális, illetve az ATL, BTL eszközök kerülnek kifejtésre, majd a marketingkommunikációs piac. Itt szó kerül a kommunikációs piac résztvevőiről, amelynek leglényegesebb közreműködői: ügynökségek, kivitelezők, eszközgyártók, alvállalkozók, szakmai intézmények, szervezetek, médiatulajdonosok és kutatócégek. Szó esett az online marketing jelentőségéről is, ahol ismertettem, hogy Magyarországon 5-ből 4 embert el lehet érni interneten keresztül, amelynek köszönhetően a nagy cégek reklámköltségeinek terén évek óta vezet az online szegmens. Ezen felül ismertettem az online marketing eszközeit, amelyben a hirdetéseket, a közösségi média marketinget, az e-mail marketinget és további létszükségletű online marketingkommunikációs tevékenységeket részleteztem. Emellett a marketing mix elemei is részletesen kifejtésre kerültek, egyrészt a hagyományos meghatározott oldaláról megközelítve, másrészt az online kommunikációra kivetítve. Végezetül említést tettem az online marketingterv lépéseiről is. Tanulmányi munkám második felében a szóban forgó vállalatot mutattam be. Azontúl pedig a szervezet marketingstratégiájának elemzése következik. Ismertettem, hogy a Bau-Systeme 92 Kft egy olyan versenystratégiát alkalmaz, amely kihat az egész vállalkozásra. Irányelvüket koncentráló stratégiának nevezik. Az alábbi lényege, hogy nem a piac egészét, hanem egy-egy piaci szegmentum igényét veszi figyelembe. Költségelőnyre épít a célcsoportjai igényeinek ismeretében. Szó került az online marketingkommunikációs tevékenységeiről, illetve azon teendők szervezeten belüli ellátásáról. A tevékenységeit három részre osztottam fel. Külön-külön kifejtettem a honlapjukon, webáruházaikon és a közösségi médiában való teendőiket. Alábbiakban bemutattam például a vállalat által használt színeket, amelyekben honlapjuk megmutatkozik, illetve webáruházaik felépítését, közösségi oldalaik aktivitását, majd hozzáfűztem az eddig említettek elérésének vizsgálati módjait, amelyek zömében a Google Analytics-en keresztül mennek végbe. Ezenfelül ismertettem a vállalat marketingkommunikációs céljait, melyben a közösségi médiában való jelenlétük aktivitását tervezik. Végezetül a vállalat célcsoportját és versenytársai megjelenését mutattam be. A vizsgált szervezet célcsoportjának tagjait zömében a középkorú férfiak alkotják, akik (kiskereskedelmi tevékenységeik esetében) családban élnek és építkezés előtt állnak, továbbá (projektmunkáikat tekintve) egyéni vállalkozók, építésvezetők, kivitelezők. Tanulmányi munkám utolsó szakaszában egy általam készített primer kutatás kiértékelésére kerül sor, amely eredményeit felhasználva javaslatokat teszek a vállalat online marketingkommunikációs tevékenységeire vonatkozóan. A kutatásomat a Google Docs segítségével készítettem el.  A kérdőívem kiértékeléséből kiderül, hogy a megkérdezettek döntő többségben az internetről tájékozódnak. Ez kiváló lehetőség a platform kihasználására és a nagyobb volumenű reklámozásra. Kutatásomban szerepelt egy olyan megkérdezés, amely azon kitöltők számára szólt, akik nem vásárolnának építőanyagokat webáruházon keresztül. Kértem, hogy indokolják döntésüket. A válaszadók többsége a vásárlás kockázatosságával érvelt. Úgy gondolom, hogy a 23,5 százalékos elutasító arány lecsökkentésére van lehetőség. A Bau-Systeme 92 honlapján nem tüntet fel referenciamunkákat, illetve nem hagy lehetőséget nyílt vásárlói visszajelzésre. Véleményem szerint, ha élne ezekkel az alternatívákkal, jobban el tudná nyerni a felhasználók bizalmát, amellyel növelni lehetne az online értékesítések számát. A Bau-Systeme 92 Kft marketingkommunikációs céljai között szerepel a hírlevél adatbázisának növelése a megváltozott adatvédelmi törvények folytán a lecsökkent létszámú címzettek miatt. Azonban megkérdezésem eredményéből kiderül, hogy a válaszadók javarészt nem iratkoznának fel egy hírlevélre, amely a tevékenység sikertelenségét jelentené. Ennek alapján én a direkt marketing tevékenység erősítése helyett aktívabban tennék közzé reklámokat a Facebook oldalukon, és több figyelemfelkeltő bejegyzést a követők számának növelése végett.</p> <p> </p> <p>Záródolgozatomat végül egy összefoglalással zárom, amelyben összesítem a munkámban leírtakat, illetve kifejtem a személyes véleményem.</p><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csizmadia Péter
Belső
egyetemi docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, marketingkutatás, marketingtevékenység, online kommunikációelmélet, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:26
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet