Online marketingkommunikáció alkalmazása a Bau-Systeme 92 Kft marketingkommunikációs stratégiájában

Szántói-Szabó Clarissa (2020) Online marketingkommunikáció alkalmazása a Bau-Systeme 92 Kft marketingkommunikációs stratégiájában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of FOSZK_ZÁRÓDOLGOZAT_Szántói-Szabó_Clarissa_X45STQ.pdf] PDF
FOSZK_ZÁRÓDOLGOZAT_Szántói-Szabó_Clarissa_X45STQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FOSZ_OF_Szántói-Szabó_Clarissa_X45STQ.pdf] PDF
FOSZ_OF_Szántói-Szabó_Clarissa_X45STQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (108kB)

Absztrakt (kivonat)

Szántói-Szabó Clarissa vagyok, gazdaság és menedzsmentFOSZK-os hallgató. A szakmai gyakorlatom idejére egy hazai, 100%-ban magyartulajdonban lévő kis-és középvállalkozásnál, a Bau-Systeme 92 Kft-nélhelyezkedtem el. A szervezet szárazépítési és hagyományos építőanyagokforgalmazására specializálódott, amely a hazai piacon a legnagyobbépítőanyagokat forgalmazó kis-és nagykereskedelmi tevékenységet is folytatócégei közé sorolható. Az értékesítés mellett, a vállalkozás különbözőszolgáltatásokkal rendelkezik. Ilyen például a kiszállítás, szakmai tanácsadás.A szakmai gyakorlatomat a budapesti telephely egyikén töltöttem, mely aSoroksári úton található, ugyanis a cég összesen 11 telephellyel rendelkezik,amelyek elhelyezkedése országos lefedettséget biztosít. Gyakorlatom kezdeti időszakában volt szerencsém amarketing osztályon való feladatok ellátásához, amelyek szorosan kapcsolódnak azáródolgozatom témájához. Későbbiekben pedig beszerzési asszisztensi pozícióttöltöttem be. A szakmai gyakorlati beszámolómban nagyobb részletezésselkerült a vizsgált szervezet bemutatásra. Szó került a tevékenységi köréről, aföldrajzi elhelyezkedéséről, továbbá az online értékesítéséről és a szervezetifelépítéséről. Majd bemutattam a gyakorlati időszakom alatt elvégzettfeladataimat, amelyet a marketing osztályon eltöltött tevékenységeimismertetésével kezdtem. Az alábbi feladataimhoz sorolhatom a vállalat onlinefelületeinek kezelését, a feltüntetett hirdetések elérésének vizsgálatát.Ezután ismertettem a cég szoftverét, a bevételezés folyamatát, a beszerzésmódjait és a számlázás menetét. A szakmaigyakorlat beszámolóm után a záródolgozatom tárgyalása következik. Azáródolgozatom címe: Online marketingkommunikáció alkalmazása a Bau-Systeme 92Kft marketingkommunikációs stratégiájában. Témaválasztásomat érdekesnek és időszerűnek tartom, mivelnapjainkban csúcsosodik ki az online marketing eszközeinek használata, elnyomvaaz eddigi hagyományos eszközöket, új teret nyerve ezáltal a marketingfolyamatoknak. A dolgozatomat ennekmegfelelően, logikus felépítéssel készítettem el. A bevezetés után aszakirodalmi feldolgozásomra került sor, amelyben a dolgozat témájánakalapvető, letisztázásra szoruló fogalmait, tudnivalóit fejtettem ki,szakirodalmi könyvek és internetes források segítségével. Ennek következtében adolgozatomat a marketingkommunikáció definíciójával kezdtem, amely olyanösszefüggő, tervezett cselekvéssorozatokat jelent, melyek a vállalat marketingrendszerébeillő terméket, szolgáltatást vagy intézményt ismertetnek, népszerűsítenek,közvetlen vagy közvetett tájékoztatási módszerrel. Ezután amarketingkommunikáció főbb területei, eszközei, ahol a hagyományos ésdigitális, illetve az ATL, BTL eszközök kerülnek kifejtésre, majd amarketingkommunikációs piac. Itt szó kerül a kommunikációs piac résztvevőiről,amelynek leglényegesebb közreműködői: ügynökségek, kivitelezők, eszközgyártók,alvállalkozók, szakmai intézmények, szervezetek, médiatulajdonosok éskutatócégek. Szó esett az online marketing jelentőségéről is, ahol ismertettem,hogy Magyarországon 5-ből 4 embert el lehet érni interneten keresztül,amelynek köszönhetően a nagy cégek reklámköltségeinek terén évek óta vezet azonline szegmens. Ezen felül ismertettem az onlinemarketing eszközeit, amelyben a hirdetéseket, a közösségi média marketinget, aze-mail marketinget és további létszükségletű online marketingkommunikációstevékenységeket részleteztem. Emelletta marketing mix elemei is részletesen kifejtésre kerültek, egyrészt ahagyományos meghatározott oldaláról megközelítve, másrészt az onlinekommunikációra kivetítve. Végezetül említést tettem az online marketingtervlépéseiről is. Tanulmányi munkám második felében a szóban forgó vállalatotmutattam be. Azontúl pedig a szervezet marketingstratégiájának elemzésekövetkezik. Ismertettem, hogy a Bau-Systeme 92 Kft egy olyanversenystratégiát alkalmaz, amely kihat az egész vállalkozásra. Irányelvüketkoncentráló stratégiának nevezik. Az alábbi lényege, hogy nem a piac egészét,hanem egy-egy piaci szegmentum igényét veszi figyelembe. Költségelőnyre épít acélcsoportjai igényeinek ismeretében. Szókerült az online marketingkommunikációs tevékenységeiről, illetve azon teendőkszervezeten belüli ellátásáról. A tevékenységeit három részre osztottam fel.Külön-külön kifejtettem a honlapjukon, webáruházaikon és a közösségi médiábanvaló teendőiket. Alábbiakban bemutattam például a vállalat által használtszíneket, amelyekben honlapjuk megmutatkozik, illetve webáruházaik felépítését,közösségi oldalaik aktivitását, majd hozzáfűztem az eddig említettek elérésénekvizsgálati módjait, amelyek zömében a Google Analytics-en keresztül mennekvégbe. Ezenfelül ismertettem a vállalat marketingkommunikációs céljait, melybena közösségi médiában való jelenlétük aktivitását tervezik. Végezetül a vállalatcélcsoportját és versenytársai megjelenését mutattam be. A vizsgált szervezetcélcsoportjának tagjait zömében a középkorú férfiak alkotják, akik(kiskereskedelmi tevékenységeik esetében) családban élnek és építkezés előttállnak, továbbá (projektmunkáikat tekintve) egyéni vállalkozók, építésvezetők,kivitelezők. Tanulmányi munkám utolsó szakaszában egy általamkészített primer kutatás kiértékelésére kerül sor, amely eredményeitfelhasználva javaslatokat teszek a vállalat online marketingkommunikációstevékenységeire vonatkozóan. A kutatásomat a Google Docs segítségévelkészítettem el.  Akérdőívem kiértékeléséből kiderül, hogy a megkérdezettek döntő többségben azinternetről tájékozódnak. Ez kiváló lehetőség a platform kihasználására és anagyobb volumenű reklámozásra. Kutatásomban szerepelt egy olyan megkérdezés,amely azon kitöltők számára szólt, akik nem vásárolnának építőanyagokatwebáruházon keresztül. Kértem, hogy indokolják döntésüket. A válaszadóktöbbsége a vásárlás kockázatosságával érvelt. Úgy gondolom, hogy a 23,5százalékos elutasító arány lecsökkentésére van lehetőség. A Bau-Systeme 92honlapján nem tüntet fel referenciamunkákat, illetve nem hagy lehetőséget nyíltvásárlói visszajelzésre. Véleményem szerint, ha élne ezekkel azalternatívákkal, jobban el tudná nyerni a felhasználók bizalmát, amellyelnövelni lehetne az online értékesítések számát. A Bau-Systeme 92 Kftmarketingkommunikációs céljai között szerepel a hírlevél adatbázisának növelésea megváltozott adatvédelmi törvények folytán a lecsökkent létszámú címzettekmiatt. Azonban megkérdezésem eredményéből kiderül, hogy a válaszadók javarésztnem iratkoznának fel egy hírlevélre, amely a tevékenység sikertelenségétjelentené. Ennek alapján én a direkt marketing tevékenység erősítése helyettaktívabban tennék közzé reklámokat a Facebook oldalukon, és többfigyelemfelkeltő bejegyzést a követők számának növelése végett. Záródolgozatomat végül egy összefoglalással zárom,amelyben összesítem a munkámban leírtakat, illetve kifejtem a személyesvéleményem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, marketingkutatás, marketingtevékenység, online kommunikációelmélet, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:26
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet