A mikro-, kis-, és középvállalkozások marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálata a táplálékkiegészítők iparában

Hajnal András Bence (2020) A mikro-, kis-, és középvállalkozások marketingkommunikációs eszközeinek vizsgálata a táplálékkiegészítők iparában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BUDAPESTI-GAZDASÁGI-EGYETEM-Hajnal András ort61r .pdf] PDF
BUDAPESTI-GAZDASÁGI-EGYETEM-Hajnal András ort61r .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Összefoglaló.pdf] PDF
Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (311kB)

Absztrakt (kivonat)

<p><p>Szakdolgozatomban egy viszonylag új, ugyanakkor rendkívül népszerű iparágat vizsgáltam a marketingkommunikáció szemszögéből. A táplálékkiegészítők az 1990-es években robbantak be a köztudatba, a lakosság egyre nagyobb egészségtudatosságának, az új fogyasztói igényeknek köszönhetően a termékek egyre népszerűbbek lettek. Felmerült a kérdés, hogy vajon az iparágban tevékenykedő cégek miként tudják a folyamatosan változó trendeket és fogyasztói igényeket nyomon követni, és hatékonyan lereagálni. A gazdasági eredményességhez napjainkban már nem elegendő csupán egy új termékkel megjelenni, szükség van a tudatos marketingkommunikációra is. </p> <p>A dolgozatban célom volt vizsgálni, hogy a táplálékkiegészítők piacán tevékenykedő KKV-k a piacra lépés során milyen marketingkommunikációs nehézségekkel találják szemben magukat. Ugyancsak célom volt elemezni, hogy a kisebb piaci szereplők mennyire tartják fontosnak a marketingkommunikációt, milyen eszközöket használnak annak érdekében, hogy minél szélesebb körhöz eljuttassák termékeiket. Szakirodalmi áttekintés keretében ismertettem a marketingkommunikáció eszközeit, céljait, módszereket. Részletesen foglalkoztam a KKV-k helyzetével a szegmensen belül. </p> <p>Saját kutatásra is sort kerítettem, melyet online kérdőíves felméréssel és mélyinterjú lefolytatásával valósítottam meg. A kérdőíves felmérés eredményei azt mutatták, hogy a táplálékkiegészítők piacán tevékenykedő KKV-k jelentős része fontosnak tartja a marketing tevékenységet, a marketingkommunikációt a vállalkozás eredményessége szempontjából. A vállalkozások túlnyomórészt az átlagos keresetű, 16-50 év közötti korosztály tagjait igyekeznek elérni termékeikkel és szolgáltatásaikkal. Az eredmények rámutattak arra is, hogy a cégek többsége saját maga alkalmaz marketinges szakembereket annak érdekében, hogy a célcsoportját elérje. Ugyanakkor jelentősen eltérő, hogy a célok elérése érdekében az egyes vállalkozások mekkora pénzügyi forrásokat hajlandóak megmozgatni. </p> <p>A kérdőíves felmérés alapján megállapítható, hogy a vállalkozások kivétel nélkül rendelkeznek weboldallal, illetve többségük webáruházzal is. A vállalkozások egyre inkább a közösségi média felületek irányába mozdulnak el, amikor a potenciális fogyasztóikat kívánják megszólítani. Ebben a vonatkozásban a legnépszerűbb felületeknek a Facebook, az Instagram, valamint a YouTube számítanak. A KKV-k egyre fontosabbnak tartják, hogy influenszerekkel működjenek együtt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek az együttműködések megfelelő hatékonyságúak, kifizetődök a vállalkozások számára. A táplálékkiegészítők </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p>gyártásával, forgalmazásával foglalkozó társaságok túlnyomó része a jövőben tovább kívánja fokozni, fejleszteni marketing tevékenységét. </p> <p>Összességében elmondható, hogy a táplálékkiegészítők piacán tevékenykedő cégek vonatkozásában is nélkülözhetetlen a siker elérése érdekében a megfelelő marketing tevékenység, marketingkommunikáció. Azonban az eredményekből azt látni, hogy a vállalkozások még mindig nem költenek elegendő pénzt a marketing tevékenységre, annak ellenére sem, hogy valamennyien tisztában vannak a tevékenység fontosságával. Ugyanakkor az is jól látható, hogy a vállalkozások vezetőinek többsége nyitott az innovatív megoldások irányába, ez pedig lehetőséget teremt arra, hogy a marketing területén is folyamatosan új eszközöket próbáljanak ki, esetleg adaptáljanak.</p> <p>Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, online marketing, táplálékkigészítő.</p> <p><b> </b></p><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Brávácz Ibolya
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, kis- és középvállalkozás - KKV, kis- és mikrovállalkozások, marketing, network marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:26
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet