Formula 1 közösségi média marketingkommunikációs innovációi

Horváth Bence (2020) Formula 1 közösségi média marketingkommunikációs innovációi. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A Formula 1 közösségi média marketingkommunikációs innoviciói_Horváth Bence.pdf] PDF
A Formula 1 közösségi média marketingkommunikációs innoviciói_Horváth Bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Horváth_Bence_RCPTHC.pdf] PDF
BA_TO_Horváth_Bence_RCPTHC.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (76kB)

Absztrakt (kivonat)

. Összefoglalás             Szakdolgozatomsorán a Formula 1 közösségi médiás jellemzőit vizsgáltam, valamint hogy az Y ésZ generáció számára (akiket a sport a jelenben a leginkább kíván megszólítani)milyen pilóták, csapatok és ez által mely márkák állnak a legközelebb, illetvehogy azok névértékét befolyásolja-e a sportban való jelenlét.             Elsődlegesena szakirodalmakat összegyűjtve a marketingkommunikációt és annak legfontosabbjellemzőit boncolgattam. Ennek során világossá vált, hogy amarketingkommunikáció széles eszköz teret biztosít a hirdetni vágyóknak. Ennekegyik legdinamikusabban fejlődő ága a közösségi médiás marketingkommunkációmely az Y és Z generáció elérésére az egyik legalkalmasabbnak mondhatómódszer.  A Z generáció szokásai ugyanmég kialakulóban vannak, hiszen az otthonról hozott hagyományok melletpróbálják kialakítani saját tapasztalataik mentén a személyiségüket ésszemélyes preferenciarendszerüket. Míg az Y generáció már jóval kiforrottabbszemélyiséggel rendelkezik és jóval fizetőképesebb vásárlói réteg is az övék.Ezen szemlélet követve és mert számukra a legnépszerűbb közösségi médiásplatform az Instagram, így annak rövid történetébe és a jelenben kínáltlehetőségeiben is elmélyedtem a hirdetni vágyók szemszögéből. Úgy vélem megállapítható,hogy az Instagram a közösségi médiás marketing egyik zászlóshajójánaktekinthető hiszen számtalan különféle módot kínál a fogyasztók elérésére ésbevonására. Elméleti háttérkutatásom során fény derült továbbá arra is hogy azaz a platform, amit mára a nagyvállalatok is előszeretettel alkalmaznakhirdetések szempontjából legyen szó a saját oldalukról, szponzorálttartalmakról vagy influenszerek bevonásáról.            Mindezekismeretében az általam választott brand a Formula 1 kapcsán is újmegvilágításba helyeztem ezt a fajta közösségi médiás marketinget. Felkutattama Formula 1 szponzorációs marketinggel kapcsolatos múltját, aminek kapcsánkiderül a sportág is gyakorlatilag egy mozgó színes hirdető tábla, ezzelpárhuzamosan értettem meg mit is takar gyakori beceneve a Száguldó Cirkusz. Világossávált, hogy az F1-ben a hirdetők mindig képesek valami újat és merészet mutatnilegyen szó az autók festéséről vagy az offline/online reklámozásról. Nyugtáztamtovábbá azt is, hogy a sportág keresi a modern korral összefüggésben megjelenőplatformokon történő hirdetést, mint pl.: az Instagrammon. Primer kutatásomban a fentiek ismeretében az Y és Zgenerációra koncentrált, akikkel összefüggésben megállapítottam, hogylegkedveltebb közösségi oldaluk az Instagram és több mint egyharmaduk átlagosan1-2 órát tölt es, másik harmaduk pedig 2 óránál is többet, illetve döntőhányaduk 0-400 közötti profilt követ az Instagram oldalán. A primer kutatásom következő szcenáriójában a kitöltőknek aFormula 1-gyel való kapcsolatát vizsgáltam a tekintetben, hogy milyen szorosankövetik a sportág eseményeit akár a TV-ben akár online.  Megállapítható, hogy a kitöltők döntő hányadaa két véglet valamelyikébe sorolható. Tehát hogy vagy szorosan követi asportágat a lehető legtöbb platformon, vagy számára teljes mértékben közömbös asportág iránt. E kérdés legizgalmasabb része mindazonáltal személyesálláspontom szerint az, hogy egy 21%-os réteg követi ugyan a sportotfutamhétvégéről futamhétvégére. ám az F1 közösségi médiás platformja idegenkénthat még számára. E réteg felé érdemes nyitnia a Formula 1 közösségi médiás marketingkommunikációvalfoglalkozó csapatának a Liberty Médiának hiszen ezt a réteget egy jól átgondolt,jól strukturált marketingkampánnyal könnyedén lehetne átcsábítani az onlinetérbe is. Ha a Formula 1 1 milliárdos éves nézettségére vetítjük ezt, akkor kb.200 millió látogató csábítható el a sportág Instagram profiljára. Ezek az ottjelenlévő hirdetők számára rengeteg plusz elérést jelent, ami növelheti azoldal hatékonyságát. Ezt követő kérdésekben választ kaptam arra kik is alegértékesebb nevek az F1-ben, ha a marketingről van szó, és egyértelművé vált,hogy a pilóták tekintetébe toronymagasan Lewis Hamilton viszi a prímet tehát ajelenlegi legsikeresebb aktív pilóta éri a legtöbbet, ha szponzorálásról vanszó, jól mutatja ezt a 15 milliós Instagram követettség is. A csapatoktekintetében a legpatinásabb Ferrari a legkedveltebb csapat, a vörösök bár már1950-óta a rajtrácson vannak úgy tűnik népszerűségre tudják váltani aklasszisukat. Ennek fényében és annak tudatában, hogy a Száguldó Cirkusz areklámbevételekből tartja fenn magát, érdemes átgondolni azt a kérdést mekkorahírverést érhetne el azzal a sportág a hagyományos és közösségi médiában, haLewis Hamilton a Ferrarihoz igazolna. Az utolsó blokkban a Formula 1 el összekapcsolt márkákatvizsgáltam. Itt szabad asszociáció segítségével kértem a kitöltőket, hogynevezzenek meg számukra ismert az F1-hez köthető márkákat. E tekintetbenvilágossá vált, hogy a Red Bull uralja a terepet köszönhetően erős közösségimédiás jelenlétüknek, valamint, hogy csapat szinten is képviseltetik magukat asportban ráadásul négy autóval. Bizonyosságot nyert továbbá az is hogy adohánymárkák fél évszázados jelenléte a sportban nem múlt el nyomtalanul,hiszen a válaszadók második legnagyobb arányban valamilyen cigaretta márkátemlítettek ebben a kérdéskőrben. Záró kérdésként még megvizsgáltam mennyibenjárul hozzá egy márka imázsához, ha jelen van a sportban a versenypályán,illetve a sportág közösségi felületein. E tekintetben beigazolódott, hogy aválaszadók több mint fele nagyobb nívót tulajdonit azon márkáknak, akik résztvesznék az F1 vérkeringésében. Összességében úgy gondolom a Formula 1 közösségi médiamarketingkommunikációs innovációi elérték a kívánt hatást a Liberty Médiaszámára ám ezek még csak az első lépések az úton és még rengeteg fejlődésipotenciál van e téren a Formula 1 háza táján.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adaptáció, autó, ábraelemzés, ábrák, sport
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:26
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet