Egyes magyarországi kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének változása az IT megjelenésével

Bernáth Ádám Attila (2020) Egyes magyarországi kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének változása az IT megjelenésével. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Egyes Magyarországi Kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének változása az IT megjelenésével_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf] PDF
Egyes Magyarországi Kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének változása az IT megjelenésével_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf] PDF
BA_TO_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (754kB)
[thumbnail of BA_Nyilatkozat_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf] PDF
BA_Nyilatkozat_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (305kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p>A szakdolgozatomban bemutatásra kerültek a kis- és középvállalatok sajátosságai, a hazai KKV szektor felépítése és összehasonlítottam a kis- és középvállalatokat a nagyvállalatokkal. Általános betekintést nyújtottam a KKV-k marketingjébe, kiemelt figyelemmel az online marketingeszközökre és azok használatára. Továbbá a KKV-k online marketingjének jellemzőit, befolyásoló tényezőit vizsgáltam, főleg kvalitatív eszközök segítségével, mint a szekunder adatok elemzése vagy az interjú. </p> <p>A hazai KKV szektor online marketingjét meghatározó tényezők segítségével, mint például a kis- és középvállalatok vállalkozói készsége, az állami szerepvállalás illetve az innovációs készségek összehasonlítottam az Európai Unió többi tagállamával, ehhez nagy segítségemre volt az ún. Small Business Act (SBA) jelentésének adatai. Az adatok alapján megállapítottam, hogy számos területen kimagasló eredményei és lehetőségei vannak a hazai a kis- és középvállalati szektornak, de sajnálatosan módon egyes kiemelt területeken, mint a kutatás fejlesztés és innovációs készségek, komoly lemaradásban vagyunk, mely területeket minél előbb a megfelelő szintre kéne hozni. </p> <p>A kis- és középvállalatok marketingtevékenységei jellemzően a tulajdonos/vezető személyiségétől és hozzáértésétől függnek, vagyis amennyiben a vállalat vezetője innovatív és nyitott, az online marketingeszközök használata is általánosnak mondható, míg ellenkező esetben minimális a ráfordított idő és energia ezen eszközökre. </p> <p>Az online marketing tevékenységeket befolyásoló tényezők elsősorban az online eszközök ismerete és a vezető saját élménye. Azon vezető, mely a hétköznapokban is használja az online eszközöket, nagyobb valószínűséggel fogja e csatornákat a saját cége esetében is igénybe venni. Egyre fontosabbá válnak az IT készségek, mivel számos esetben a munkavállalók készségei befolyásolhatják a cég alapvető működését is. Az innováció és az online tér nyújtotta lehetőségek miatt számos cég új készségeket épít ki (például online tartalomgyártás, interaktív ügyfélkiszolgálás, e-fizetési lehetőségek, stb.), melyek a közeli jövőben megtérülhetnek, nagyobb ügyfél-elégedettség vagy növekvő pénzügyi haszon formájában. </p> <p>A kis- és középvállalatok korlátozott növekedési feltételei miatt, innovatív megoldásokkal próbálnak versenyben maradni, ebből adódóan az egyes IT-beruházások és az online fizetett kampányok esetében komoly teljesítmény növekedést várnak el. Az esetleges teljesítmény növekedést viszont szubjektíven értékelik, mivel csekély mértékben használnak objektív mérőeszközöket, ez főleg a hazai KKV-kra jellemző. </p> <p>A hazai KKV-k marketingje és marketingelemzése komoly fejlesztésre szorul, melyet az elmúlt években a kormány is kiemelten támogat. Ez az online marketingtevékenységben tapasztalható elmaradások számlájára írható, de fontos hozzátenni a kisvállalkozások alacsony kockázatvállalási hajlandóságát, illetve a szakmai ismeretek hiányát is. A forráshiányra utaló szakirodalmak nem voltak kellően alátámasztva, mivel a saját szekunder elemzésem és az interjúk során pont ennek a jelenségnek az ellenkezőjét érzékeltem. A tapasztalható hiányosságok pótlásához elsősorban a kisvállalkozói szemlélet átalakulására lenne szükség, amely az interjúk tapasztalati alapján egyre jobb irányba halad. </p> <p>A fejlődést, pontosabban a szintre hozást nem az anyagi oldalról közelíteném meg, mivel az kifejezetten jónak mondható, viszont a szakmai készségek támogatása és a KKV‑kat tömörítő szervezetek közben járása véleményem szerint elsőrendű az online marketing lehetőségeinek optimális kiaknázáshoz.</p><p><br /></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: internet hatása, kis- és középvállalkozás - KKV, marketingeszközök, marketingtevékenység, network marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:25
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet