Egyes magyarországi kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének változása az IT megjelenésével

Bernáth Ádám Attila (2020) Egyes magyarországi kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének változása az IT megjelenésével. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Egyes Magyarországi Kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének változása az IT megjelenésével_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf] PDF
Egyes Magyarországi Kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének változása az IT megjelenésével_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf] PDF
BA_TO_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (754kB)
[thumbnail of BA_Nyilatkozat_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf] PDF
BA_Nyilatkozat_Bernáth_Ádám_Attila_E6TVLW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (305kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban bemutatásra kerültek a kis- ésközépvállalatok sajátosságai, a hazai KKV szektor felépítése ésösszehasonlítottam a kis- és középvállalatokat anagyvállalatokkal. Általános betekintést nyújtottam a KKV-k marketingjébe,kiemelt figyelemmel az online marketingeszközökre és azok használatára. Továbbáa KKV-k online marketingjének jellemzőit, befolyásoló tényezőit vizsgáltam,főleg kvalitatív eszközök segítségével, mint a szekunder adatok elemzése vagy azinterjú. A hazai KKV szektor online marketingjét meghatározó tényezők segítségével,mint például a kis- és középvállalatokvállalkozói készsége, az állami szerepvállalás illetve az innovációs készségekösszehasonlítottam az Európai Unió többi tagállamával, ehhez nagy segítségemrevolt az ún. Small Business Act (SBA) jelentésének adatai. Az adatok alapjánmegállapítottam, hogy számos területen kimagasló eredményei és lehetőségeivannak a hazai a kis- és középvállalati szektornak,de sajnálatosan módon egyes kiemelt területeken, mint a kutatás fejlesztés ésinnovációs készségek, komoly lemaradásban vagyunk, mely területeket minél előbba megfelelő szintre kéne hozni. A kis- és középvállalatok marketingtevékenységei jellemzőena tulajdonos/vezető személyiségétől és hozzáértésétől függnek, vagyisamennyiben a vállalat vezetője innovatív és nyitott, az onlinemarketingeszközök használata is általánosnak mondható, míg ellenkező esetbenminimális a ráfordított idő és energia ezen eszközökre. Az online marketing tevékenységeket befolyásoló tényezők elsősorban azonline eszközök ismerete és a vezető saját élménye. Azon vezető, mely ahétköznapokban is használja az online eszközöket, nagyobb valószínűséggel fogjae csatornákat a saját cége esetében is igénybe venni. Egyre fontosabbá válnakaz IT készségek, mivel számos esetben a munkavállalók készségeibefolyásolhatják a cég alapvető működését is. Az innováció és az online térnyújtotta lehetőségek miatt számos cég új készségeket épít ki (például onlinetartalomgyártás, interaktív ügyfélkiszolgálás, e-fizetési lehetőségek, stb.),melyek a közeli jövőben megtérülhetnek, nagyobb ügyfél-elégedettség vagynövekvő pénzügyi haszon formájában. A kis- és középvállalatok korlátozott növekedésifeltételei miatt, innovatív megoldásokkal próbálnak versenyben maradni, ebbőladódóan az egyes IT-beruházások és az online fizetett kampányok esetében komolyteljesítmény növekedést várnak el. Az esetleges teljesítmény növekedést viszontszubjektíven értékelik, mivel csekély mértékben használnak objektív mérőeszközöket,ez főleg a hazai KKV-kra jellemző. A hazai KKV-k marketingje és marketingelemzése komoly fejlesztésreszorul, melyet az elmúlt években a kormány is kiemelten támogat. Ez az online marketingtevékenységbentapasztalható elmaradások számlájára írható, de fontos hozzátenni akisvállalkozások alacsony kockázatvállalási hajlandóságát, illetve a szakmaiismeretek hiányát is. A forráshiányra utaló szakirodalmak nem voltak kellőenalátámasztva, mivel a saját szekunder elemzésem és az interjúk során pont enneka jelenségnek az ellenkezőjét érzékeltem. A tapasztalható hiányosságokpótlásához elsősorban a kisvállalkozói szemlélet átalakulására lenne szükség,amely az interjúk tapasztalati alapján egyre jobb irányba halad. A fejlődést, pontosabban a szintre hozást nem az anyagi oldalrólközelíteném meg, mivel az kifejezetten jónak mondható, viszont a szakmaikészségek támogatása és a KKV‑kat tömörítő szervezetek közben járása véleményemszerint elsőrendű az online marketing lehetőségeinek optimális kiaknázáshoz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: internet hatása, kis- és középvállalkozás - KKV, marketingeszközök, marketingtevékenység, network marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:25
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet