Az okostelefonok elterjedésének hatása a kereskedelemre

Borsodi Balázs (2020) Az okostelefonok elterjedésének hatása a kereskedelemre. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Borsodi_Balázs.pdf] PDF
Szakdolgozat_Borsodi_Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Borsodi_Balázs_FBP3UW.pdf] PDF
BA_TO_Borsodi_Balázs_FBP3UW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (536kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu">Szakdolgozatom témájaként az okostelefonok hatásait vizsgáltam a mai társadalomra kivetítve. Megpróbáltam összegyűjteni azokat a lehetőségeket, szolgáltatásokat, melyek átalakultak, vagy bővültek az elmúlt években.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A technológia évről-évre fejlődik, ugyanakkor még nagyon az elején járunk ennek az útnak, de ennek köszönhetően juthattunk el odáig, hogy mára már egy teljes értékű számítógépet hordozunk a zsebünkben. Dolgozatom többek között foglalkozik azzal is, hogy ez a fejlődési görbe meddig tartható fenn, és mi várható a közeljövőben a hardveres, illetve szoftveres fejlődést illetően.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Ahogyan a szórakoztatóipar, és a tudomány is rohamosan változik, úgy a kereskedelem is. Telefonjainknak hála szinte ma már lehetetlen olyan művelet találni, melyet ne tudnánk elintézni bárhol, és bármikor. Legyen szó akár online bankolásról, hiszen mindenféle tranzakciót, lekérést végre tudunk hajtani, ha rendelkezünk internetkapcsolattal, de beszélhetünk az online vásárlásról is, mely a mai fogyasztói társadalom egyik leggyakoribb szokása. Az interneten keresztül bármit megrendelhetünk, szinte a világ bármely pontjáról, bárhova. Ezt kihasználva a legnagyobb mobilgyártók mára saját fizetési rendszereket fejlesztettek, hogy biztonságos körülmények között cserélhessen gazdát a pénzünk. Ugyanakkor hiába a végeláthatatlan fejlődés, a mai napig akadnak biztonsági rések, melyek támadhatóvá teszik az online fizetést.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Mindemellett rengeteg fizetős szolgáltatással is találkozhatunk napjainkban. Legyen szó felhő alapú, vagy online zenei, filmes platformokról. Érdemes még szót ejtenünk itt a mikrotranzakciókról, mely a 2010-es években igen divatos és jövedelmező bevételi forrásokat hozott létre. Ilyen esetekben egy adott alkalmazáson belül tudunk virtuális javakat vásárolni magunknak.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Az NFC-chip megjelenése is rengeteg szolgáltatást tett egyszerűbbé. Az ezzel szerelt első okostelefon megjelenése óta rohamosan terjednek az ilyen készülékek, okoseszközök, kiváltva </span>a bankkártya használatát. Mára a fizetésen kívül egyéb más területeken is hasznosítják a technológiát, például eszközök töltésére.</p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A hirdetések, a reklámok, a marketing átalakulásáról is szót ejtek dolgozatomban, mivel ez az ág is hatalmas robbanásnak indult a mobiltelefonok fejlődésének hála, ezáltal új bevételi forrásokat teremtve. Jelenleg a közösségi média platformjai szolgáltatják a legcélzottabb lehetőséget a hirdetők számára.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A Közösségi gazdaság fogalma talán nem cseng ismerősen mindenkinek, pedig azokkal a szolgáltatásokkal, melyek e témakör alá tartoznak, nap mint nap találkozhatunk. Ilyen például a fővárosban elérhető MOL Limo vagy GreenGo autómegosztó, vagy a MOL Bubi kerékpáros szolgáltatása. Emellett léteznek felületek, ahol akár könyveket, ruhákat cserélhetünk, ezidáig ismeretlen személyekkel. Az ilyen fajta gondolkodás a fenntartható jövőt segítheti elő.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Természetesen a kriptovalutával is szót ejtek, hiszen jó eséllyel a jövőben terjedésnek fognak indulni a különböző digitális pénznemek a hétköznapokban, mint például a bitcoin. Továbbá az úgynevezett bányászat egy jól jövedelmező bevételi formát biztosíthat már ma is.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Kérdőíves kutatásaimban az okostelefonokhoz köthető vásárlási és bankolási szokásaikról kérdeztem a kitöltésre vállalkozó csoportom, illetve a közösségi média platformjain megtalálható hirdetésekről is érdeklődtem. A válaszokból az derült ki, hogy szinte mindegyik korosztály használja az e-kereskedelem adta lehetőségeket, illetve a szociális médiát is. Számomra meglepő módon a legnagyobb részük megelégedéssel teszi ezt.</span></p> <span lang="hu" xml:lang="hu">Dolgozatom végére meglepően tapasztaltam, hogy az informatika és a digitális világ mennyivel gyorsabban változik, és alakul át, mint azt gondoltam volna. Rengeteg energiát igényel a fejlődéssel való lépéstartás, ami viszont nélkülözhetetlen az élet legtöbb területén való érvényesüléshez.</span><br />

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fauszt Tibor
Belső
főiskolai docens, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, fejlődéstörténet, marketing, okostelefon, online vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:24
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet