Az Albemarle Hungary Kft. felépítése és működési folyamatai

Bogár Patrik Gyula (2020) Az Albemarle Hungary Kft. felépítése és működési folyamatai. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Az Albemarle Hungary Kft. felépítése és működési folyamatai.pdf] PDF
Az Albemarle Hungary Kft. felépítése és működési folyamatai.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (727kB)
[thumbnail of záródolgozat összefoglaló.pdf] PDF
záródolgozat összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (179kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p>A következőkben összefoglalom a szakmai gyakorlatom és a záródolgozatom témáit, illetve az ezekben kifejtetteket. Ahogyan azt a gyakorlati beszámolómban és a záródolgozatomban is említettem az elmúlt fél évemet az Albemarle Hungary Kft.-nél töltöttem gyakornokként, amely cég az Albemarle Corporation leányvállalata. Az Albemarle Hungary az egyik pénzügyi központja a nagyvállalatnak, így nem meglepő, hogy leginkább az ezekhez a folyamatokhoz kapcsolódó feladatokat láttam. Ezeket a feladatokat bővebben a gyakorlati beszámolómban fejtettem ki, így ezekről bővebben inkább ott lehet olvasni.</p> <p>A záródolgozatom az Albemarle Hungary Kft. felépítése és működési folyamatai címet viseli., amelynek a témája egy vállalat tevékenységének, teljesítményének, elemzési rendszerének, informatikai hátterének bemutatása az Albemarle-on keresztül, ezeken a területeken milyen adottságokkal rendelkezik a vállalat, illetve, hogy milyen fejlettségi szinten áll és milyen fejlődési lehetőségei vannak. A leginkább használt kutatási módszerem a szekunder kutatás volt, hiszen rengeteg feljegyzés, különböző kimutatás volt megtalálható a vállalat honlapján, így célszerű volt ezeket felhasználni. Primer kutatásként a személyes interjút használtam, amelyet a tevékenységi kör, teljesítmény és az elemzési rendszer témakörébe illesztettem be.  Kezdjük először a tevékenységek témakörével. Itt került meghatározásra, hogy egészen pontosan mivel is foglalkozik az Albemarle, mint nagyvállalat. Itt ahogy, már ott is meg van említve a nagyvállalat leginkább vegyipari termékek előállításával és forgalmazásával foglalkozik és szinte minden leányvállalat ezeknek a folyamatoknak a támogatását látja el. Kitértem arra is, hogy mi az a CSR tevékenység, illetve, hogy milyen pozitív hatással lehet egy vállalat életére és hírnevére. Bemutattam, hogy milyen szerveződéseket, illetve csoportosulásokat hozott létre a cég, mik a tervek a jövővel kapcsolatban, milyen körülmények között tudják a felelősök ezt a tevékenységet végezni, illetve, hogy mi az általános cél ezzel kapcsolatban. Kiderült a dolgozatból, hogy az Albemarle Hungary-nek leginkább ezen a területen van mit fejlődnie, bár a fejlettségi szintet még nem lehet kétségbe vonni, hiszen, a szervezett CSR tevékenységek csak néhány éve vannak még jelen. Feldolgoztam a vállalati teljesítmény témakörét is, ahol olyan kérdésekre próbáltam választ keresni, hogy milyen kategóriába sorolja saját magát a cég, vagy, hogy melyek azok a területek, ahol még lehetne növelni a piaci részesedést, vagy ahol szimplán a piacvezető pozíció megtartása a cél. A cég önmagát és a teljesítményét pozitívan ítéli meg és túlnyomó többségben a szinten tartás a reális cél Az ezt követő témám az elemzési rendszer volt, ahol egy részletes bemutatást írtam arról, hogy mi az az elemzés, milyen rendszertanai vannak, milyen adatokat használnak fel egy elemzésnél, illetve, hogy milyen fajtái vannak az elemzésnek. Bemutattam azt is, hogy hogyan történik meg az elemzés az Albemarle-nál, hogy mi az a Dashboard, illetve, hogy melyek az alapvető követelmények, amelyeknek teljesülnie kell, hogy egy elemzés eredményes legyen. Bemutattam azt is, hogy milyen gyakorisággal végezték az elemzéseket és hogy kik. Ebben a témakörben bemutatásra került az is, hogy stratégiai elemzéseket csak az Albemarle Corporation végez, míg operatív elemzéseket minden „helyi leányvállalat” Az utolsó témaköröm volt az informatikai rendszerek bemutatása. Itt részletesen bemutattam az SAP rendszert, illetve annak a legújabb változatát, az S/4 HANA-t. Szó volt arról, hogy milyen előnyei vannak a használatának, azon belül is a legújabb változat az S/4 használatának, illetve bemutattam azt is, hogy milyen javulást hozott az S/4 bevezetése néhány vállalat életében. Ezek után bemutattam a leggyakoribb cégnél használt programokat, amelyeket minden nap használunk, illetve ezeknek az esetleges előnyeit és hátrányait. Itt olyan programokra gondolok, mint például az excel, a skype vagy az outlook.</p><br>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Faragóné Lepp Katalin
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső folyamatok, elemzési rendszer, informatikai háttér, tevékenység, vállalati teljesítmény
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:23
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet