A Disneyland Park – Hogyan vált világhírűvé?

Józsa Vivien Nikolett (2020) A Disneyland Park – Hogyan vált világhírűvé? Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A Disneyland Park_FOSZK_Józsa_Vivien_Nikolett_AB5AL6.pdf] PDF
A Disneyland Park_FOSZK_Józsa_Vivien_Nikolett_AB5AL6.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FOSZK_OF_JÓZSA_VIVIEN_NIKOLETT_AB5AL6.pdf] PDF
FOSZK_OF_JÓZSA_VIVIEN_NIKOLETT_AB5AL6.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (206kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p>A dolgozatom fő témája a marketing bemutatása a Disneyland parkon keresztül. Napjainkban igazán fontos a jó marketing, és annak helyes használata ahhoz, hogy egy terméket, vagy szolgáltatást el tudjuk adni. Manapság a legszámottevőbb értékesítési csatorna az internet. Ez az-az a platform, ahol a legtöbb embert el tudjuk érni. A Disneyland esetében fontos megemlíteni, hogy ebben az esetben nemcsak az online marketingnek volt nagy szerepe a vállalat sikerességében, hanem a Disney által árusított, termékeknek is. Leginkább az általuk készített temérdek mennyiségű saját gyártású film, sorozat és mese a gyerekek számára, melyek szereplőit, karaktereit megalkották nemcsak a filmvásznon, hanem a játékboltok polcaira is. A vállalat számára a gyermekek a potenciális vevőkör; a gyerekeken keresztül hatnak a szülőkre, akiknek megtudják venni az általuk kínált terméket és szolgáltatást.</p> <p>Az első Parkot Amerikában építették, majd Japánban hozták létre a második tematikus Parkot. Ezek után fontolóra vették az európai terjeszkedés lehetőségét. A döntés végül Franciaországra esett, mivel azt gondolták, hogy Párizs Európa turisztikai fővárosa. Az építkezést sok döntés előzte meg, de volt, amivel mégsem számoltak. Hosszas tanakodás következett, mivel nem igazán értették, hogy miért nem volt sikeres a Park a nyitás után. Az adaptáció felett elsiklottak, és nem voltak elég körültekintőek ezzel kapcsolatban. Rájöttek, hogy attól még, hogy egy termék adott országban megállja a helyét, nem jelenti azt, hogy változtatások nélkül ugyanolyan sikeres lesz egy másik régióban is. A francia kultúra, és az emberek szokásai merőben különböztek az amerikaiakétól. Míg az amerikaiak szívesen töltöttek több napot is a tematikus Parkokban, ellenben az európaiak egy-egy napot szántak ilyesfajta időtöltésre. Amint a vállalat változtatott az korábbi kultúra megjelenésén, és igazították a francia kultúrához és a helyi sajátosságokhoz, a Park fellendült, és Európa első számú turisztikai látványossága lett, az Eiffel-tornyot is megelőzve. </p> <p>A marketingkommunikációs mix célja, hogy a vállalkozás célpiacán lévő fogyasztókat informálja, meggyőzze. Ide tartozik a reklám - a vásárló arra a termékre emlékszik, melyet gyakran látott, vagy sokszor hallott róla. Ebből kiindulva célszerű a termék logóját és a termék nevét a lehető legtöbbször mutatni, azaz a lehető legtöbb kontakt számot megcélozni, hogy rögzüljön a vásárlóban; személyes eladás - potenciális vevővel való találkozás során személyes eladás, értékesítési ajánlattétel. Személyes eladás esetében különösen fontos az értékesítő ügynök, üzletkötő vagy tanácsadó személyisége, ezért a vállalatok részére igen fontos a kiválasztási folyamat erre a pozícióra.; eladásösztönzés - A vásárló azt a terméket vásárolja meg, melyet a megfelelő motivációs környezetben kínálnak, azaz megfelelő hangulatot, megfelelő életstílust ígér; közönségkapcsolatok – azaz a PR - Ennek a célja, hogy a társadalomban és a fogyasztókban egy kedvező, pozitív megítélés, kép alakuljon ki a vállalatról, valamint a vállalat által értékesített termékekről, munkatársairól; röviden egy pozitív összkép uralkodjon. </p> <p>A továbbiakban a 7P-ről, azaz a szolgáltatásmixről lesz szó. Egy új fajta stratégia, ami Boom és Bitner nevéhez fűződik, amit általában bővített vagy szolgáltatás marketing mixként nevezik. Ennek a modellnek a segítségével a szolgáltatások marketingje egyértelműbben leírható. A célpiac megszerzése több részből áll össze. A termékekbe tartoznak a szolgáltatások is. Fontos a termék megjelenése, annak dizájnja, hasznossága, csomagolása. A termék az egyik legjelentősebb része a mixnek, a Disneyland esetében a mesefigurák, Disney karakterek, hercegnők és boszorkányok, minden, amit valaha mozivásznon, tévében, vagy az áruházak játék polcain megtalálhatóak. Ez a fajta megjelenés, úgymond a „termék csomagolása”, aminek a segítségével értékesítik a szolgáltatást. Az emberek, mint következő alkotóelem; Az emberi tényező szerepe a szolgáltatási szférában különösen nagy jelentőségű, hiszen az udvarias, kedves, jól képzett személyzet jelentősen befolyásolja a termék „élmény-szerűségét”.  Ebbe a mixbe tartozik az értékesítési csatorna, melynél megkülönböztetünk direkt és indirekt csatornákat értékesítési csatornák esetében. A direkt értékesítési csatorna azt jelenti, hogy a fogyasztó a terméket közvetlenül a gyártótól vásárolja meg. Az indirekt csatornánál ez úgy működik, hogy jelen van egy köztes értékesítő, például egy kereskedelmi egység. Az árszabás is különösen fontos, mivel az értékesítés kimenetelére nagy hatással vagyunk a termék árával közvetlenül. Ha a vásárlók által elvárt érték nem egyezik a termék árával, akkor a fogyasztók nem fogják megvásárolni a terméket. A promóció a marketing kommunikációért felelős részterület. A Disney olyan elemeket használ, melyek elvarázsolják az embereket, hogy minél több vásárlót nyerjenek meg maguknak. A korábban említettek mellett fontos a környezeti és tárgyi elemek megjelenése. Itt arról a környezetről beszélünk, ahol a kiszolgáló személyzet és a vásárló interakcióba lép, ahol a vásárlók kiszolgálása történik. A Parkon belül különböző helyszínekre térhetünk be, ahol megelevenednek a filmek, a karakterek, és úgy érezzük, mintha mi is egy mesében szerepelnénk. Ezek azok az effektusok, amellyel leginkább vonzzák a látogatókat, és ami miatt elköteleződnek a vállalat mellett. Végül a folyamat, mely különböző tevékenységek és feladatok egymás után való következése a vásárlók kiszolgálása során.</p> <p>Összességében a Park jövedelmezősége sok apró részletből áll, melyeket helyesen kellett alkalmaznia a vállalatnak. A helyes marketing és az adaptáció kihagyhatatlan, ha egy terméket vagy szolgáltatást szeretnék értékesíteni a piacon, és versenybe szállni a versenytársakkal. </p><br />

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csizmadia Péter
Belső
egyetemi docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adaptáció, ábrák, beruházási döntések, globális árpolitika, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:23
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet