Józsa Vivien Nikolett (2020) A Disneyland Park – Hogyan vált világhírűvé? Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
A Disneyland Park_FOSZK_Józsa_Vivien_Nikolett_AB5AL6.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FOSZK_OF_JÓZSA_VIVIEN_NIKOLETT_AB5AL6.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (206kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom fő témája a marketing bemutatása a Disneylandparkon keresztül. Napjainkban igazán fontos a jó marketing, és annak helyeshasználata ahhoz, hogy egy terméket, vagy szolgáltatást el tudjuk adni.Manapság a legszámottevőbb értékesítési csatorna az internet. Ez az-az a platform,ahol a legtöbb embert el tudjuk érni. A Disneyland esetében fontos megemlíteni,hogy ebben az esetben nemcsak az online marketingnek volt nagy szerepe avállalat sikerességében, hanem a Disney által árusított, termékeknek is. Leginkábbaz általuk készített temérdek mennyiségű saját gyártású film, sorozat és mese agyerekek számára, melyek szereplőit, karaktereit megalkották nemcsak afilmvásznon, hanem a játékboltok polcaira is. A vállalat számára agyermekek a potenciális vevőkör; a gyerekeken keresztül hatnak a szülőkre,akiknek megtudják venni az általuk kínált terméket és szolgáltatást.Az első Parkot Amerikában építették, majdJapánban hozták létre a második tematikus Parkot. Ezek után fontolóra vették azeurópai terjeszkedés lehetőségét. A döntés végül Franciaországra esett, mivelazt gondolták, hogy Párizs Európa turisztikai fővárosa. Az építkezést sokdöntés előzte meg, de volt, amivel mégsem számoltak. Hosszas tanakodáskövetkezett, mivel nem igazán értették, hogy miért nem volt sikeres a Park anyitás után. Az adaptáció felett elsiklottak, és nem voltak elég körültekintőekezzel kapcsolatban. Rájöttek, hogy attól még, hogy egy termék adott országbanmegállja a helyét, nem jelenti azt, hogy változtatások nélkül ugyanolyansikeres lesz egy másik régióban is. A francia kultúra, és az emberek szokásaimerőben különböztek az amerikaiakétól. Míg az amerikaiak szívesen töltöttektöbb napot is a tematikus Parkokban, ellenben az európaiak egy-egy napot szántakilyesfajta időtöltésre. Amint a vállalat változtatott az korábbi kultúramegjelenésén, és igazították a francia kultúrához és a helyi sajátosságokhoz, aPark fellendült, és Európa első számú turisztikai látványossága lett, azEiffel-tornyot is megelőzve. A marketingkommunikációs mix célja, hogy avállalkozás célpiacán lévő fogyasztókat informálja, meggyőzze. Ide tartozik areklám - a vásárló arra a termékre emlékszik, melyet gyakran látott, vagysokszor hallott róla. Ebből kiindulva célszerű a termék logóját és a terméknevét a lehető legtöbbször mutatni, azaz a lehető legtöbb kontakt számotmegcélozni, hogy rögzüljön a vásárlóban; személyes eladás - potenciális vevővelvaló találkozás során személyes eladás, értékesítési ajánlattétel. Személyeseladás esetében különösen fontos az értékesítő ügynök, üzletkötő vagy tanácsadószemélyisége, ezért a vállalatok részére igen fontos a kiválasztási folyamaterre a pozícióra.; eladásösztönzés - A vásárló azt a terméket vásárolja meg,melyet a megfelelő motivációs környezetben kínálnak, azaz megfelelő hangulatot,megfelelő életstílust ígér; közönségkapcsolatok – azaz a PR - Ennek a célja, hogya társadalomban és a fogyasztókban egy kedvező, pozitív megítélés, képalakuljon ki a vállalatról, valamint a vállalat által értékesített termékekről,munkatársairól; röviden egy pozitív összkép uralkodjon. A továbbiakban a 7P-ről, azaz aszolgáltatásmixről lesz szó. Egy új fajta stratégia, ami Boom és Bitner nevéhezfűződik, amit általában bővített vagy szolgáltatás marketing mixként nevezik.Ennek a modellnek a segítségével a szolgáltatások marketingje egyértelműbbenleírható. A célpiac megszerzése több részből áll össze. A termékekbe tartoznaka szolgáltatások is. Fontos a termék megjelenése, annak dizájnja, hasznossága,csomagolása. A termék az egyik legjelentősebb része a mixnek, a Disneylandesetében a mesefigurák, Disney karakterek, hercegnők és boszorkányok, minden,amit valaha mozivásznon, tévében, vagy az áruházak játék polcainmegtalálhatóak. Ez a fajta megjelenés, úgymond a „termék csomagolása”, aminek asegítségével értékesítik a szolgáltatást. Az emberek, mint következő alkotóelem;Az emberi tényező szerepe a szolgáltatási szférában különösen nagy jelentőségű,hiszen az udvarias, kedves, jól képzett személyzet jelentősen befolyásolja atermék „élmény-szerűségét”. Ebbe a mixbetartozik az értékesítési csatorna, melynél megkülönböztetünk direkt és indirektcsatornákat értékesítési csatornák esetében. A direkt értékesítési csatorna aztjelenti, hogy a fogyasztó a terméket közvetlenül a gyártótól vásárolja meg. Azindirekt csatornánál ez úgy működik, hogy jelen van egy köztes értékesítő,például egy kereskedelmi egység. Az árszabás is különösen fontos, mivel azértékesítés kimenetelére nagy hatással vagyunk a termék árával közvetlenül. Haa vásárlók által elvárt érték nem egyezik a termék árával, akkor a fogyasztóknem fogják megvásárolni a terméket. A promóció a marketing kommunikációértfelelős részterület. A Disney olyan elemeket használ, melyek elvarázsolják azembereket, hogy minél több vásárlót nyerjenek meg maguknak. A korábbanemlítettek mellett fontos a környezeti és tárgyi elemek megjelenése. Itt arróla környezetről beszélünk, ahol a kiszolgáló személyzet és a vásárlóinterakcióba lép, ahol a vásárlók kiszolgálása történik. A Parkon belül különbözőhelyszínekre térhetünk be, ahol megelevenednek a filmek, a karakterek, és úgyérezzük, mintha mi is egy mesében szerepelnénk. Ezek azok az effektusok,amellyel leginkább vonzzák a látogatókat, és ami miatt elköteleződnek avállalat mellett. Végül a folyamat, mely különböző tevékenységek és feladatokegymás után való következése a vásárlók kiszolgálása során.Összességében a Park jövedelmezősége sokapró részletből áll, melyeket helyesen kellett alkalmaznia a vállalatnak. Ahelyes marketing és az adaptáció kihagyhatatlan, ha egy terméket vagyszolgáltatást szeretnék értékesíteni a piacon, és versenybe szállni a versenytársakkal.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adaptáció, ábrák, beruházási döntések, globális árpolitika, marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:23 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:17 |
Actions (login required)
Tétel nézet |