A munkáltatói márka szerepének és jelentőségének vizsgálata generációs aspektusból

Bende Zsolt (2020) A munkáltatói márka szerepének és jelentőségének vizsgálata generációs aspektusból. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BGE_szakdolgozat_2020_Bende_Zsolt_IGXRYY.pdf] PDF
BGE_szakdolgozat_2020_Bende_Zsolt_IGXRYY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZTK_TO_bende_zsolt_igxryy.pdf] PDF
SZTK_TO_bende_zsolt_igxryy.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (673kB)

Absztrakt (kivonat)

Adolgozat célja a munkáltatói márka és márkaépítés, valamint az egyes generációsattitűdök bemutatása, és annak a vizsgálata, hogy a különböző generációkmennyire különböznek a munkahelyválasztást befolyásoló tényezők és azálláskeresési szokások tekintetében. A szakdolgozat két fő részből épült fel,egy szekunder és egy primer kutatásból. A szekunder kutatási résszel kezdődik adolgozat, ahol két elméleti témakört ismertettem a szakirodalmak alapján.Elsőként az egyes generációkat mutattam be, akiknek az eltérő attitűdjeik,preferenciáik nem csak a hétköznapi életben, hanem a munka világában ismegkülönböztetik őket, nem kis kihívást okozva ezzel a vállalatoknak, hogyhogyan menedzseljék az együtt, azonos helyen dolgozó, de különböző élményekkel,tapasztalatokkal és igényekkel rendelkező különböző generációkhoz tartozómunkavállalókat. A másik szekunder kutatási témakör, amit hosszabbterjedelemben ismertettem, a munkáltatói márka volt. A definíció meghatározásontúl bemutattam, hogy a márkából kiindulva hogyan fejlődött önálló témakörré, ésmilyen okok idézték elő, hogy az elmúlt években népszerű kutatási területtévált. Ehhez kapcsolódva ismertettem a munkáltatói értékígéretet, a munkáltatóimárka lehetséges építőelemeit, a munkáltatói márkaépítés céljait és a veleelérhető hasznokat, valamint a tudatos márkaépítés folyamatát és a folyamatsorán alkalmazható eszközöket, illetve néhány közelmúltbeli kutatáseredményeit. A primer kutatásom során arra kerestem a választ, hogy milyenhasonlóságok és különbségek vannak a különböző generációjú munkavállalók közöttabban, hogy mely tényezők befolyásolják leginkább őket munkahelyválasztás vagyváltás esetén, mennyi időre terveznek és mennyi időt töltenek egy munkahelyen,valamint hogy melyek a leginkább kedvelt és használt álláskeresési felületek. Kétkutatási módszert alkalmaztam, a nagy mintán készült, online kérdőívesfelmérésen alapuló kvantitatív kutatáson 335 fő vett részt, akik a Boomer, X, Yés Z generáció tagjai, a Covid-19 járvány okozta munkát érintő változásokról éshatásokról szóló fókuszcsoportos beszélgetésen pedig 5 fő vett részt, Y és Zgenerációsok.  A kutatás eredményei aztmutatták meg, hogy az Y és Z generáció válaszai és preferenciái között alegtöbb esetben csak nagyon kis különbségek vannak, viszont a Boomer és Xgeneráció már nagyobb mértékben különbözik a fiatalabb generációktól.Beigazolódott az a nemzetközi kutatásokon alapuló sejtés, hogy az Y és Zgenerációk jóval kevesebb időre terveznek és kevesebb időt is töltenek egymunkahelyen, mint az idősebb generációk. Azonban ennek a javítására tudatos éscélzott lépéseket tud tenni egy vállalat a munkáltatói márka eszközeivel. Aálláskeresési platformok népszerűségével kapcsolatban megállapítottam, hogygenerációktól függetlenül az internetes álláshirdetési portálok a legnépszerűbbek,és szintén általánosan fontos mindenki számára a kollegáktól, volt kollegáktól,ismerősöktől jövő ajánlás vagy vélemény. Az Y és Z generáció esetében pedigigen magas a közösségi oldalak és a szakmai közösségi oldalak népszerűsége is. Amunkahelyválasztást befolyásoló tényezőknél egy vonzó munkahely legfontosabbjellemzői, hogy versenyképest fizetést és más juttatásokat biztosítson, hogyegyensúlyban legyen a munka és a magánélet, hogy jó legyen a kapcsolat és akommunikáció a vezetővel, valamint hogy kellemes legyen a munkahelyi környezetés munkatársi légkör. Ugyanakkor a világjárvány okozta bizonytalan helyzetbenismét felértékelődött a stabilitás és a hosszú távú biztonság is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: márka, márkaépítés, márkázás, rugalmas munkaidő, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:21
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet