Bende Zsolt (2020) A munkáltatói márka szerepének és jelentőségének vizsgálata generációs aspektusból. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BGE_szakdolgozat_2020_Bende_Zsolt_IGXRYY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SZTK_TO_bende_zsolt_igxryy.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (673kB) |
Absztrakt (kivonat)
Adolgozat célja a munkáltatói márka és márkaépítés, valamint az egyes generációsattitűdök bemutatása, és annak a vizsgálata, hogy a különböző generációkmennyire különböznek a munkahelyválasztást befolyásoló tényezők és azálláskeresési szokások tekintetében. A szakdolgozat két fő részből épült fel,egy szekunder és egy primer kutatásból. A szekunder kutatási résszel kezdődik adolgozat, ahol két elméleti témakört ismertettem a szakirodalmak alapján.Elsőként az egyes generációkat mutattam be, akiknek az eltérő attitűdjeik,preferenciáik nem csak a hétköznapi életben, hanem a munka világában ismegkülönböztetik őket, nem kis kihívást okozva ezzel a vállalatoknak, hogyhogyan menedzseljék az együtt, azonos helyen dolgozó, de különböző élményekkel,tapasztalatokkal és igényekkel rendelkező különböző generációkhoz tartozómunkavállalókat. A másik szekunder kutatási témakör, amit hosszabbterjedelemben ismertettem, a munkáltatói márka volt. A definíció meghatározásontúl bemutattam, hogy a márkából kiindulva hogyan fejlődött önálló témakörré, ésmilyen okok idézték elő, hogy az elmúlt években népszerű kutatási területtévált. Ehhez kapcsolódva ismertettem a munkáltatói értékígéretet, a munkáltatóimárka lehetséges építőelemeit, a munkáltatói márkaépítés céljait és a veleelérhető hasznokat, valamint a tudatos márkaépítés folyamatát és a folyamatsorán alkalmazható eszközöket, illetve néhány közelmúltbeli kutatáseredményeit. A primer kutatásom során arra kerestem a választ, hogy milyenhasonlóságok és különbségek vannak a különböző generációjú munkavállalók közöttabban, hogy mely tényezők befolyásolják leginkább őket munkahelyválasztás vagyváltás esetén, mennyi időre terveznek és mennyi időt töltenek egy munkahelyen,valamint hogy melyek a leginkább kedvelt és használt álláskeresési felületek. Kétkutatási módszert alkalmaztam, a nagy mintán készült, online kérdőívesfelmérésen alapuló kvantitatív kutatáson 335 fő vett részt, akik a Boomer, X, Yés Z generáció tagjai, a Covid-19 járvány okozta munkát érintő változásokról éshatásokról szóló fókuszcsoportos beszélgetésen pedig 5 fő vett részt, Y és Zgenerációsok. A kutatás eredményei aztmutatták meg, hogy az Y és Z generáció válaszai és preferenciái között alegtöbb esetben csak nagyon kis különbségek vannak, viszont a Boomer és Xgeneráció már nagyobb mértékben különbözik a fiatalabb generációktól.Beigazolódott az a nemzetközi kutatásokon alapuló sejtés, hogy az Y és Zgenerációk jóval kevesebb időre terveznek és kevesebb időt is töltenek egymunkahelyen, mint az idősebb generációk. Azonban ennek a javítására tudatos éscélzott lépéseket tud tenni egy vállalat a munkáltatói márka eszközeivel. Aálláskeresési platformok népszerűségével kapcsolatban megállapítottam, hogygenerációktól függetlenül az internetes álláshirdetési portálok a legnépszerűbbek,és szintén általánosan fontos mindenki számára a kollegáktól, volt kollegáktól,ismerősöktől jövő ajánlás vagy vélemény. Az Y és Z generáció esetében pedigigen magas a közösségi oldalak és a szakmai közösségi oldalak népszerűsége is. Amunkahelyválasztást befolyásoló tényezőknél egy vonzó munkahely legfontosabbjellemzői, hogy versenyképest fizetést és más juttatásokat biztosítson, hogyegyensúlyban legyen a munka és a magánélet, hogy jó legyen a kapcsolat és akommunikáció a vezetővel, valamint hogy kellemes legyen a munkahelyi környezetés munkatársi légkör. Ugyanakkor a világjárvány okozta bizonytalan helyzetbenismét felértékelődött a stabilitás és a hosszú távú biztonság is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | márka, márkaépítés, márkázás, rugalmas munkaidő, Y generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:21 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |