Bán Norbert (2020) Az etnocentrizmus hatása a hazai söripari vállalatok, elsősorban a Heineken Hungária Zrt. marketingstratégiájára. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Bán Norbert_G9DFRW.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat-sajat-munkarol_Bán Norbert.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (82kB) |
|
PDF
BA_TO_Bán_Norbert_G9DFRW.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (627kB) |
Absztrakt (kivonat)
<div class="editor-indent" style="margin-left:30px;"><p style="text-align:center;">Rövid összefoglalás</p><p style="text-align:left;">Dolgozatomban a fogyasztói etnocentrizmust vizsgáltam, és azt, hogy ezekre a tendenciákra miként reagálnak a marketingstratégiák, elsősorban a Heineken Hungária Zrt. szemszögéből.</p><p>A szakirodalmi háttér bemutatásánál arra törekedtem, hogy megismerjük miből eredeztetik az etnocentrizmus, és hogy ez milyen hatással van a marketingstratégiákra, a vállalatok milyen módon reagálnak erre. Az etnocentrizmus alapja, hogy az egyén kötődjön a szülőföldjéhez, nemzetközösségéhez valamilyen szinten, ezért beszélnünk kell a patriotizmusról, és a hozzá kapcsolódó nacionalizmusról, és fontos, hogy a két fogalmat elkülönítsük egymástól. Röviden bemutattam a magyar nemzeti identitás formálódását a középkortól napjainkig. </p><p>A következő nagyobb fejezetben a fogyasztói etnocentrizmus megértéséhez szükséges fogalmakat részleteztem. Magáról a fogyasztásról, az etnocentrizmusról és az országeredet imázsról írtam. Erre épülve rátértem aztán a dolgozatom fókuszában lévő témakörre, az etnocentrikus tendenciákra reagáló marketingstratégiákra. Szót ejtek arról, hogy fogyasztói oldalról milyen reakciót vált ki az országeredet imázs hatása, és az ehhez kapcsolódó marketingkommunikációs elemek.<br></p><p>A következő részben a magyar sörgyártásra és elsősorban a Heineken Hungáriára fókuszáltam. Bemutatom a söripar aktuális helyzetét, ami az utóbbi években fellendülést mutat, és a jobb minőség felé való elmozdulást. A Borsodi és Dreher sörgyárak történetének rövid bemutatása után megvizsgáltam azon termékeiket, amelyek marketingstratégiájában megjelennek az etnocentrizmusra reagáló elemek. A központi figyelmet a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. kapta. A cégtörténet bemutatása után röviden elemeztem valamennyi, a sörgyár által forgalmazott márkát, és kiemelem az országeredet imázs hatásra reagáló kommunikációs elemeket, ha adottak voltak.<br></p><p>A kérdőív elemzés során a kitöltők fogyasztói szokásainak próbáltam utánajárni, és az etnocentrikus attitűdöket értékeltem csoportokra bontva, aztán ugyanezt nemek szerint.<br></p><p>Microsoft Excel programban egy vizsgálatot végeztem arra vonatkozóan, hogy van-e összefüggés az etnocentrizmusra való hajlandóság, és az etnocentrikus tendenciákra reagáló marketingstratégiai elemek között. A regressziós statisztikai teszt eredménye igazolta ezt a felvetést, az összefüggés felfedezhető, mindegyik a vizsgálatba vett magyarázó változó pozitívan befolyásolja az Y függő változót, a hipotézist sikeresen igazoltam.<br></p></div>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | etnocentrizmus, Heineken, marketing, országeredet imázs, söripar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:20 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |