Az etnocentrizmus hatása a hazai söripari vállalatok, elsősorban a Heineken Hungária Zrt. marketingstratégiájára

Bán Norbert (2020) Az etnocentrizmus hatása a hazai söripari vállalatok, elsősorban a Heineken Hungária Zrt. marketingstratégiájára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Bán Norbert_G9DFRW.pdf] PDF
Szakdolgozat_Bán Norbert_G9DFRW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat-sajat-munkarol_Bán Norbert.pdf] PDF
Nyilatkozat-sajat-munkarol_Bán Norbert.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (82kB)
[thumbnail of BA_TO_Bán_Norbert_G9DFRW.pdf] PDF
BA_TO_Bán_Norbert_G9DFRW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (627kB)

Absztrakt (kivonat)

Rövid összefoglalásDolgozatomban a fogyasztói etnocentrizmust vizsgáltam, és azt, hogy ezekre a tendenciákra miként reagálnak a marketingstratégiák, elsősorban a Heineken Hungária Zrt. szemszögéből.A szakirodalmi háttér bemutatásánál arra törekedtem, hogy megismerjük miből eredeztetik az etnocentrizmus, és hogy ez milyen hatással van a marketingstratégiákra, a vállalatok milyen módon reagálnak erre. Az etnocentrizmus alapja, hogy az egyén kötődjön a szülőföldjéhez, nemzetközösségéhez valamilyen szinten, ezért beszélnünk kell a patriotizmusról, és a hozzá kapcsolódó nacionalizmusról, és fontos, hogy a két fogalmat elkülönítsük egymástól. Röviden bemutattam a magyar nemzeti identitás formálódását a középkortól napjainkig. A következő nagyobb fejezetben a fogyasztói etnocentrizmus megértéséhez szükséges fogalmakat részleteztem. Magáról a fogyasztásról, az etnocentrizmusról és az országeredet imázsról írtam. Erre épülve rátértem aztán a dolgozatom fókuszában lévő témakörre, az etnocentrikus tendenciákra reagáló marketingstratégiákra. Szót ejtek arról, hogy fogyasztói oldalról milyen reakciót vált ki az országeredet imázs hatása, és az ehhez kapcsolódó marketingkommunikációs elemek.A következő részben a magyar sörgyártásra és elsősorban a Heineken Hungáriára fókuszáltam. Bemutatom a söripar aktuális helyzetét, ami az utóbbi években fellendülést mutat, és a jobb minőség felé való elmozdulást. A Borsodi és Dreher sörgyárak történetének rövid bemutatása után megvizsgáltam azon termékeiket, amelyek marketingstratégiájában megjelennek az etnocentrizmusra reagáló elemek. A központi figyelmet a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. kapta. A cégtörténet bemutatása után röviden elemeztem valamennyi, a sörgyár által forgalmazott márkát, és kiemelem az országeredet imázs hatásra reagáló kommunikációs elemeket, ha adottak voltak.A kérdőív elemzés során a kitöltők fogyasztói szokásainak próbáltam utánajárni, és az etnocentrikus attitűdöket értékeltem csoportokra bontva, aztán ugyanezt nemek szerint.Microsoft Excel programban egy vizsgálatot végeztem arra vonatkozóan, hogy van-e összefüggés az etnocentrizmusra való hajlandóság, és az etnocentrikus tendenciákra reagáló marketingstratégiai elemek között. A regressziós statisztikai teszt eredménye igazolta ezt a felvetést, az összefüggés felfedezhető, mindegyik a vizsgálatba vett magyarázó változó pozitívan befolyásolja az Y függő változót, a hipotézist sikeresen igazoltam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: etnocentrizmus, Heineken, marketing, országeredet imázs, söripar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 27. 04:20
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet