Gajdócsi Vivien (2020) Rendelési igények feldolgozásának automatizálása - Hogyan növeljük egy vállalat beszerzésének hatékonyságát? Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Gajdócsi Vivien-Rendelési igények feldolgozásának automatizálása.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Június 21.. Download (1MB) |
|
PDF
titkositasi-kerelem-H3LXVP (002).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (216kB) |
|
PDF
Mélyinterjú kérdések.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Június 21.. Download (355kB) |
|
PDF
BA_TO_Gajdócsi_Vivien_H3LXVP.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Június 21.. Download (770kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom alapjául szolgáló kutatásom témáját a Bosch budapesti telephelyén tevékenységet folytató rendelési igényfeldolgozó csapat folyamatfejlesztése ihlette. A rendelési igényfeldolgozás, mint beszerzést támogató tevékenység fontosságát a dolgozatom első felében megfelelő szakirodalmakkal támasztottam alá. Számos vállalati és valóéletből merített példával az olvasó számára is érthetővé tettem a tevékenység fontosságát.A primer kutatásomat a fejlesztőközpont rendelési igényfeldolgozó csapat nyolc munkatársával mélyinterjúk keretében folytattam le. A 2018-ban bevezetett Bonaparte Simplify vállalatirányítási rendszerrel és a beszerzési folyamatokkal kapcsolatos kérdéseket tettem fel. Célom az volt, hogy a kollégák kifejthessék, hogy milyen pozitív, negatív tulajdonságai vannak a rendszernek. Melyek azok a gyenge pontjai, amin érdemes lenne változtatni a hatékony működés érdekében. A bevezetett rendszer instabil működésére különböző fejlesztési javaslatokat fogalmaztam meg, melyek megoldást nyújtanának a rendelési igényfeldolgozás folyamatainak stabilitásában. A hibák többsége a társosztályokkal, illetve a fejlesztő kollégákkal való együttműködés hiánya miatt van jelen a bevezetést követő második évben is. Egy támogató tevékenység esetében, ahol a számlázás, árubevételezés és rendelésfeldolgozás egy csoport keze alatt ér össze, elkerülhetetlen az együttműködés.A rendszer instabilitása a vevői kapcsolatok romlását is eredményezi, amely egy vevőkkel közvetlen telefonos, skype-os kapcsolatot ápoló csapat munkájában a legrosszabb forgatókönyv. Egyrészt a vevők biztosítják a Banf1 csapat számára a bevételt, amiből a működés fenntartható, másrészt, ha a vevői bizalom elvész, megkérdőjelezhető, hogy a rendelési igényfeldolgozásra szükség van-e a beszerzési folyamat során. Dolgozatomban külön kitértem arra, hogy mi az oka annak, hogy külön csapat dolgozik a rendelési igények feldolgozásával. Megindokoltam, hogy egy multinacionális vállalatnál miért kell egy kézben tartani és összefogni ezen folyamatokat. A pénzügyi és a logisztikai folyamatok nem teszik lehetővé, hogy több ezer munkavállaló közvetlenül rendeléseket indítson saját maga számára. Nincs megfelelő ellenőrizhetőség. A számlák és árubeérkezések kezelhetetlenné válnának. A cél tehát olyan folyamat kiépítése és fenntartása, amely lehetővé teszi mind a vevőkkel mind pedig a szállítókkal való hatékony és szoros együttműködést.A Banf csapat folyamatait több aspektusból is megvizsgáltam. Az egyik, a már említett megrendelési igényfeldolgozó rendszer használata során felmerülő problémák hatása a napi munkavégzésre. A másik lényeges szemszög pedig a manuális folyamatok, melyek a tevékenységhez szükséges kapacitást lényegesen megnövelik. A rendelési igények Excelekből történő feldolgozása rengeteg plusz időszükségletet jelent. Az e-mailek, felesleges dokumentációk és hatékonyabb igénybefogadásra tett javaslatom egy új, egyszerű fejlesztés bevezetése, melyet a CI társosztály költséghatékonyan megtudna valósítani. Az új rendszer bevezetéséhez azonban szükséges a vevői igények és a Banf csapat folyamatainak figyelembe vétele. Az új fejlesztés lehetőséget adna a rendelési igények strukturáltabb rendszerezésében és nyomon követesében.A fejlesztési javaslataim a kollégák számára hatékonyabbá tennék a napi munkavégzést. Ez lecsökkentené a manuális munka mennyiségét, ezáltal a vevőkkel való kapcsolatra fordított idő lényegesen megnövekedne. A cél továbbra is a vevőkkel és a társosztályokkal való szoros együttműködés, amely hozzájárul a Bosch világszínvonalú működéséhez.[1] Banfolás: Rendelésiigényfeldolgozás a német Bestellanforderung, azaz rendelési igény németrövidítéséből származó szó. Banf, mint Bestellanforderung rövidítés. Banf:feldolgozott rendelési igény
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | automatizáció - automatizálás, beszerzés, elektronikus megrendelés(ek), hatékonyság elemzése, hatékonyságvizsgálat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 27. 04:19 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |