Energetikai projektek beszerzése/értékesítése és annak támogatása

Faragó Vilmos (2020) Energetikai projektek beszerzése/értékesítése és annak támogatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Faragó_Vilmos_YX9FMA_2020docx_Végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat_Faragó_Vilmos_YX9FMA_2020docx_Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 18..

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_titkositasi_kerelem_Faragó_Vilmos_2020_alairt.pdf] PDF
Szakdolgozat_titkositasi_kerelem_Faragó_Vilmos_2020_alairt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (523kB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus_PSZK_Farago_Vilmos_YX9FMA.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus_PSZK_Farago_Vilmos_YX9FMA.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 18..

Download (289kB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglalás:  A szakdolgozat keretein belül megvizsgáltam egy megújuló energetikával foglalkozó céget és közben hangsúlyt fektettem, annak a felülvizsgálására, hogy Ők miként is működnek. A szakdolgozat alapfelvetése a projektbeszerzés, emellett úgy gondoltam, hogy a projektek beszerzéséhez teljes képet kell kapni, a stratégiájukról és a marketingjükről is, így azokat is megvizsgáltam. A projektbeszerzés náluk szolgáltatásértékesítést takarja és némi projektmanagementet, ami a kivitelezési háttértámogatást jelent. A témafelvetés manapság teljes mértékben aktuális, mivel a megújulók, térnyerése évről évre nő. Ezt kezdik felismerni a magánfelhasználók és egyben a nagyobb ipari beruházók is. A Wattmanager ezen nagyobb ipari vagy nagyobb gazdasági résztvevőknek próbálja értékesíteni a szolgáltatását. Ebből kifolyólag, amint majd látni is lehet, a B2B (business to business) management és értékesítés alapelvein keresztül vizsgálom meg a témát.  A felépítése a dolgozatnak a második fejezettől az elmélet, majd interjúkérdések és egy kevés kiértékelés az adott témában saját szemszögből értelmezve.  A dolgozat az első részben a napenergia szektor helyzetét elemzi Magyarországon és mutatja be egyaránt. Itt a piaci kereslet; kapacitás; piac helyzete; jövőbeni problémákra válasz és mindezek mellett a Watttmanager bemutatása és egy versenytárs bemutatása szerepel.  A napenergia helyzete Magyarországon az uniós elvárások miatt is növekedésnek indult, illetve azért, mert a napenergia az, amit mi itt a földrajzi elhelyezkedés miatt használni tudunk. 2040-ig az a cél, hogy ez a megújuló 90%-ban fedezze az áramellátási igényeket. Ezen probléma kapcsán vetettem fel, hogy milyen puffertárolók, vagy technológia kell arra, hogy az ellátás kiegyenlített legyen.  A Dolgozat a második részben foglalkozok az előzményekkel, amelyek meghatározzák a B2B tárgyalás menetét és managementet. Ezek az előzmények a stratégia és marketing. A stratégiára, azért van szükség, mert ott fel kell tudniuk vázolni, hogy kinek akarnak konkrétan eladni és miként, illetve itt határozzák meg az ehhez a teljesítéshez szükséges mérőszámokat egyaránt. A marketingre, pedig azért van szükség, mert nem ugyan olyan marketingstratégiát kell használni egy magán és egy üzleti ügyfél között.  A harmadik rész foglalkozik magával a B2B management tárgyalási és technikai részével. Itt is az elmélet a bevezető, majd interjú kérdéseken keresztül láthatja az olvasó, hogy miként is folyik ez tömören, majd egy kiértékelés következik. Itt az elmélet elég nagy hangsúlyt kap, mivel ott pontról pontra fel van építve egy stratégiai elmélet erre az esetre. Érdemes megfigyelni, hogy ezt az elméletet sok más szektorra is fel lehet húzni. A Wattmanagernél maradva pedig láthatjuk, hogy a szakmai tapasztalat azért meglátszik a cégen és azokon, akik ott dolgoznak. Ők már jó pár üzleti tárgyaláson túl vannak és ebből kifolyólag sok újdonság nekik nem származott tárgyalási oldalról, viszont, ami nekik is kérdés az az ügyfelekhez bejutás egy új formája. Jelen esetben is sok módszert használnak erre, de, ami őket legújabban érdekli az a Linkedin Sales Navigator.  A negyedik rész foglalkozik a Linkedin Sales Navigátorral érdemben. Itt Christian Béla Bayer volt segítségemre, akivel elméleti szinten vettünk át, egy lehetséges beállítási módot. Itt a lényegi pont az volt, hogy meglássuk, hogy az ő szektorukra milyen keresési feltételeket kell beállítani, vagy éppen stratégiailag mi a fontos, ahhoz, hogy megvalósuljanak azok a keresési eredmények, amelyekkel előrébb lehet haladni egy ügyfélszerzési folyamatban. Itt értendő az, hogy milyen lokáció fontos, és miért stb.  Úgy gondolom, hogy ez a téma nagyon érdekes és még rengeteget lehetne róla írni, de úgy hiszem, hogy alapjaiban sikerült bemutatnom egy friss céget, amely mögött nagy szakmai tapasztalat van. Ő általuk belátást nyerhetünk egy kisvállalkozói B2B management meglétébe, viszont az ő oldalukról az elmélet és a kérdések felépítése, egy coaching beszélgetéshez is hasonlítható, amellyel ők fel tudtak tárni hiányosságokat és továbbfejlesztendő módszertanokat. Az olvasó egyúttal értesül az új megújuló energetikai megoldások helyzetéről Magyarországon és meglátja, hogy milyen tervek vannak a jövőre nézve, emellett megismeri a Wattmanagert és belelát egy B2B technika felépítésé, valamint egy interjú keretén belül megismerkedik, nem csak a céggel, hanem egy nyomozással is, amely a B2B kérdéseit feszegeti egy kisvállalati szegmensben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső környezet elemzése, kapcsolati marketing, Linkedin, management, megújulás, startup
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Okt. 05. 08:39
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet