E-kereskedelem trendek, és fogyasztói szokások vizsgálata az About You és Fashion Days webáruház értékesítésének szemszögéből

Solti Noémi Éva (2020) E-kereskedelem trendek, és fogyasztói szokások vizsgálata az About You és Fashion Days webáruház értékesítésének szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of projektmunka_Solti Noémi Éva KRG62S_kereskedelem_marketing_foszk_levelezo.pdf] PDF
projektmunka_Solti Noémi Éva KRG62S_kereskedelem_marketing_foszk_levelezo.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám célja, hogy az About You és Fashion Days női ruházati boltokon keresztül vizsgáljam az online értékesítési és online marketing trendeket, a fogyasztói szokásokat és az átalakuló értékesítési szokásokat. Az internet fejlődésével ez elmúlt években robbanásszerű változás állt be, az okostelefonok széleskörű elterjedésével, állandó kapcsolatban vagyunk egymással és a Világgal. A technológia fejlődése a vásárlásokra, és a boltok hirdetési szokásaira is átalakulást mért. A korábbi offline boltok mellett, online webáruházak nyíltak, amelyek lehetővé teszik a termékek árainak és paramétereinek összehasonlítását és akár otthonról, a kényelmes kanapéról és a lakásból való kimozdulás nélkül rendelhet a vásárló élelmiszert, éttermi házhoz szállítást, bútort vagy akár ruhaneműt vagy színházjegyet, könyvet. A robbanásszerű fejlődés a vásárlási szokások átalakulásában nem túlzás, éppen ezért találom izgalmas témának projektmunkám során ennek vizsgálatát. A fogyasztói élmény javulása, a reklámipar átalakulását indukálja, a televíziós reklámok mellett, közösségi médiahirdetések jelenek meg, „influencer”-ekkel megjelenését indukálva. A Marketing & Média Online, a Gazdasági Kutatóintézet Digital becslésére hivatkozva, megállapította, hogy 2019-ben jelentős hazai vállalat jelent meg a hazai és nemzetközi online térben. [1]„Már több mint 4500 hazai vállalkozás érdekelt valamelyik hazai vagy akár nemzetközi online piactéren, az általuk realizált online forgalom tavaly elérte a nettó 12 milliárd forintot – derül ki a GKI Digital becsléséből. A világ 18 legnagyobb online piactere együttesen, több mint 1 billió dollár értékű árut forgalmaz évente. Nemzetközi becslések szerint 2020-ban már ezeken a kereskedőkön keresztül fog átfolyni a teljes online kiskereskedelmi volumen 40%-a.”Az internet segítségével a hazai cégek átléphetik országhatáraikat, és jelentős árbevételre tehetnek szert online értékesítéssel. Projektmunkám során az online kereskedelem ruházati szegmensét tűzöm ki vizsgálatom céljának, hogy az általam választott webshopok-on keresztül felmérjem azok készletét, árazását és piaci jelenlétét összevetve azokat egymással. Felmérem kérdőívemen keresztül, milyen gyakran vásárolnak az online térben, és a statisztikai adatok alapján megvizsgálom az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket és fogyasztói magatartást. Ahogyan a projektmunkám során is bemutattam, a webshop-oknak egyre több igényt kell kielégíteniük. Azok a vállalkozások fogják megtartani a vásárlóikat és növelni a visszatérő vásárlóik számát, akik minőség ügyfélélményt nyújtanak. Az About You tudatosabban építi közösségi marketingjét, amely a jövőben veszélyeztetheti a Fashion Days piacát, ugyanakkor a technológiai forradalomnak köszönhetően még több online webáruház jelenhet meg, ezzel a piaci verseny is még jobban éleződni fog. Az általam vizsgált webshopok a felhasználói élményekre építve, tudatosan építik marketing stratégiájukat, felhasználva az összes elérhető eszközt. Értékesítési stratégiájuk jól ábrázolja napjaink ruházati webshop-jainak marketing eszközeit, bebizonyítva a korábbi statisztikai adatokat, mely szerint a ruházati eladások száma évről évre nő, a fast fashion további teret biztosít az online ruházati értékesítés növekedésnek.   Átalakulóban lévő piac a jövőben hatalmas változásokat hozhat az „offline” és „online” kereskedelemben, az offline boltok online jelenléte is egyre inkább nélkülözhetetlenné válik. A jövő kérdése még nyitott, mekkora részesedést vághatnak ki a ruházati értékesítésből az online ruhaboltok, átvehetik-e teljes mértékben a fölényt, és melyek lesznek azok a technológiai újítások, amelyek még inkább lehetővé teszik a virtuális vásárlások valóság élményét. Az általam vizsgált két webshop fejlesztései jól mutatják, hogy konkurenciát jelentenek egymásnak, így a weblap legkorszerűbb megoldásainak alkalmazása nélkülözhetetlen a sikeres értékesítéshez. Bár árban az About You drágább, marketing stratégiájával előrébb jár pár lépéssel a Fashion Days-hez képest. Vásárlói élmény vizsgálat során, az About You mutatkozott sikeresebbnek, ingyenes kiszállítás és választék mélységben hajszállal, de a Fashion Days-t megelőzi. Mindkét oldalon meglévő promóciók és akciók újabb akár ár érzékeny vásárlókat ösztönözhetnek vásárlásra a jövőben.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kasza Lajos
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói szokás, imázs, online kereskedelem, online vásárlás, üzleti érték
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Szep. 02. 12:47
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 08. 11:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet