Solti Noémi Éva (2020) E-kereskedelem trendek, és fogyasztói szokások vizsgálata az About You és Fashion Days webáruház értékesítésének szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
projektmunka_Solti Noémi Éva KRG62S_kereskedelem_marketing_foszk_levelezo.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Projektmunkám célja, hogy az About You és Fashion Days női ruházati boltokon keresztül vizsgáljam az online értékesítési és online marketing trendeket, a fogyasztói szokásokat és az átalakuló értékesítési szokásokat. Az internet fejlődésével ez elmúlt években robbanásszerű változás állt be, az okostelefonok széleskörű elterjedésével, állandó kapcsolatban vagyunk egymással és a Világgal. A technológia fejlődése a vásárlásokra, és a boltok hirdetési szokásaira is átalakulást mért. A korábbi offline boltok mellett, online webáruházak nyíltak, amelyek lehetővé teszik a termékek árainak és paramétereinek összehasonlítását és akár otthonról, a kényelmes kanapéról és a lakásból való kimozdulás nélkül rendelhet a vásárló élelmiszert, éttermi házhoz szállítást, bútort vagy akár ruhaneműt vagy színházjegyet, könyvet. A robbanásszerű fejlődés a vásárlási szokások átalakulásában nem túlzás, éppen ezért találom izgalmas témának projektmunkám során ennek vizsgálatát. A fogyasztói élmény javulása, a reklámipar átalakulását indukálja, a televíziós reklámok mellett, közösségi médiahirdetések jelenek meg, „influencer”-ekkel megjelenését indukálva. A Marketing & Média Online, a Gazdasági Kutatóintézet Digital becslésére hivatkozva, megállapította, hogy 2019-ben jelentős hazai vállalat jelent meg a hazai és nemzetközi online térben. [1]„Már több mint 4500 hazai vállalkozás érdekelt valamelyik hazai vagy akár nemzetközi online piactéren, az általuk realizált online forgalom tavaly elérte a nettó 12 milliárd forintot – derül ki a GKI Digital becsléséből. A világ 18 legnagyobb online piactere együttesen, több mint 1 billió dollár értékű árut forgalmaz évente. Nemzetközi becslések szerint 2020-ban már ezeken a kereskedőkön keresztül fog átfolyni a teljes online kiskereskedelmi volumen 40%-a.”Az internet segítségével a hazai cégek átléphetik országhatáraikat, és jelentős árbevételre tehetnek szert online értékesítéssel. Projektmunkám során az online kereskedelem ruházati szegmensét tűzöm ki vizsgálatom céljának, hogy az általam választott webshopok-on keresztül felmérjem azok készletét, árazását és piaci jelenlétét összevetve azokat egymással. Felmérem kérdőívemen keresztül, milyen gyakran vásárolnak az online térben, és a statisztikai adatok alapján megvizsgálom az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket és fogyasztói magatartást. Ahogyan a projektmunkám során is bemutattam, a webshop-oknak egyre több igényt kell kielégíteniük. Azok a vállalkozások fogják megtartani a vásárlóikat és növelni a visszatérő vásárlóik számát, akik minőség ügyfélélményt nyújtanak. Az About You tudatosabban építi közösségi marketingjét, amely a jövőben veszélyeztetheti a Fashion Days piacát, ugyanakkor a technológiai forradalomnak köszönhetően még több online webáruház jelenhet meg, ezzel a piaci verseny is még jobban éleződni fog. Az általam vizsgált webshopok a felhasználói élményekre építve, tudatosan építik marketing stratégiájukat, felhasználva az összes elérhető eszközt. Értékesítési stratégiájuk jól ábrázolja napjaink ruházati webshop-jainak marketing eszközeit, bebizonyítva a korábbi statisztikai adatokat, mely szerint a ruházati eladások száma évről évre nő, a fast fashion további teret biztosít az online ruházati értékesítés növekedésnek. Átalakulóban lévő piac a jövőben hatalmas változásokat hozhat az „offline” és „online” kereskedelemben, az offline boltok online jelenléte is egyre inkább nélkülözhetetlenné válik. A jövő kérdése még nyitott, mekkora részesedést vághatnak ki a ruházati értékesítésből az online ruhaboltok, átvehetik-e teljes mértékben a fölényt, és melyek lesznek azok a technológiai újítások, amelyek még inkább lehetővé teszik a virtuális vásárlások valóság élményét. Az általam vizsgált két webshop fejlesztései jól mutatják, hogy konkurenciát jelentenek egymásnak, így a weblap legkorszerűbb megoldásainak alkalmazása nélkülözhetetlen a sikeres értékesítéshez. Bár árban az About You drágább, marketing stratégiájával előrébb jár pár lépéssel a Fashion Days-hez képest. Vásárlói élmény vizsgálat során, az About You mutatkozott sikeresebbnek, ingyenes kiszállítás és választék mélységben hajszállal, de a Fashion Days-t megelőzi. Mindkét oldalon meglévő promóciók és akciók újabb akár ár érzékeny vásárlókat ösztönözhetnek vásárlásra a jövőben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói szokás, imázs, online kereskedelem, online vásárlás, üzleti érték |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Szep. 02. 12:47 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 08. 11:14 |
Actions (login required)
Tétel nézet |